Skådespelaren till criston måste ha någon hållhake på producenterna, att han inte åldrats mer än ett år medans resterande har åldrats minst 10 år om inte mer är bara absurt, nästan alla skådespelare är ju utbytta förutom honom.
Håller inte med om andra stycket dock, aemond är ju en yngre version av daemon, tränad i strid sedan barnsben.
Ser inte mycket likheter mellan aegon och jeffrey, aegon visade att han är rättså snäll när han satt på tronen i första avsnittet och ville hjälpa sitt folk till höger och vänster men blev stoppad av Otto, antar att du syftar på hur han var i andra avsnittet men det är förståeligt när hans barn precis blivit mördad, larys/varys håller jag dock med om.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Avsnitt 3 var jag mycket nöjd med.
Inledningen där vi fick se hur mindre rika adelssläkter positionerar sig för att kunna fortsätta slåss med sin mest irriterande granne var exakt sådant jag efterfrågat.
Klart tv-seriemässigt hur Harenhall intogs.
Promenera in och börja diskutera vad det skall bli som kvällsmat. Då är man en karaktär med pondus och ev insatt i intrigerna sista generationer kring denna megaborg-ruin.
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Jaha Rhae kunde bara valsa in i KL hursomhelst. Tröttsamt
Criston Cole växte i senaste avsnittet, efter att ha varit en snudd på komisk karaktär.
Det kanske är något speciellt med honom. Han har ett coolt namn precis som Jon Snow.
Det överlägset bästa avsnittet hittills i House of the Dragon: tavernor, bordeller, drakar och borgar ...
Lite som det Game of Thrones man en gång blev förälskad i.
Den som gjorde detta avsnitt får gärna göra resten.
Men varje avsnitt har alltjämt något konstigt. Det är väldigt lätt att smyga sig på de kungliga.
Folk fattar underliga beslut utan att överväga konsekvenserna.
Häftigt att se dem ta sig genom stan, undercover. Men precis som med Daemons uppdrag till Ost och Kex eller vad de hette, tvillingen som låtsades vara sin andra tvilling och nu drottningpretendenten i fiendeland, överväger de aldrig riskerna med saker och ting?
P.S. Har Aemond ett mammakomplex? Hade de inte kunnat sätta ögonlapp på det prydliga paketet?
Är inte kung Aegon väldigt irriterande? Sådana karaktärer går det illa för i Westeros.
Alltfler idioter i tråden som inte förstår att använda spoiler-funktionen.
Daemon och Aemond fortsätter att vara de egentligen enda intressanta karaktärerna i serien. Även om jag fortsatt gillar Daemon glider mina sympatier alltmer över till Aemond. En kall karaktär med barndomstrauma som bidar sin tid i väntan på att brodern ska göra sig omöjlig.
Ser Criston Cole överlevde tyvärr den där draken.
Har även en del motvillig respekt för klumpfoten Larys Strong (mästermanipulatör). Förvånansvärt klokt av Aegon att utnämna honom till Master of Whisperers.
Intressant figur för övrigt den där kvinna (häxan?) som sade till Daemon att han kommer att dö vid den där platsen (Harrenhal).
Den komiske Criston Cole som Förste rådgivare. Vad kan gå fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Han är ju i alla fall evigt ung så har tid att lära sig
Jag tycker detta med förfluten tid blir lite konstigt och drar ner intrycket. Vissa skådespelare byts ut när karaktärerna åldras och andra inte. Nu har barnskådespelarna vuxit upp så man kan tro att mer tid förflutit än vad det gjort i historien.
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Skådespelaren till criston måste ha någon hållhake på producenterna, att han inte åldrats mer än ett år medans resterande har åldrats minst 10 år om inte mer är bara absurt, nästan alla skådespelare är ju utbytta förutom honom.
Tror det beror på att Criston Cole är den enda snyggingen i serien. Han har väl fått lite gråa hårstrån och mer kortklippt men annars ser han ut som förut.
Criston Cole är ju den enda med stridserfarenhet och nån clownfigur var han inte när han var livvakt åt Rhaenyra. Tog snabbt slut iofs, de hann väl med bara ett ligg om jag minns rätt.
Sen togs han över av Alicent och blev boytoy. Clown tycker jag inte att han är för den skull, det är snarast lite sexigt....
Men att han utnämndes till Hand efter alla klanterierna är ju magstarkt, en besvikelse.
I GoT fanns det mer ögongodis, som min favorithunk Jason Momoa, men man kan ju titta en gång extra på Nikolaj Coster-Waldau, Tom Wlaschiha, Sean Bean, Kristofer Hivju m fl mfl....
Tänkte på en sak jag såg i senaste avsnittet som kanske har kopplingar till GoT. Eller ja, allt har ju kopplingar till GoT men ni fattar vad jag menar.
De där tre drakäggen som de räddade undan, är det samma ägg som dyker upp som bröllopspresent 200år senare?
Tyckte det var en kul detalj bara. Finns det fler såda saker?
Tänkte på en sak jag såg i senaste avsnittet som kanske har kopplingar till GoT. Eller ja, allt har ju kopplingar till GoT men ni fattar vad jag menar.
De där tre drakäggen som de räddade undan, är det samma ägg som dyker upp som bröllopspresent 200år senare?
Tyckte det var en kul detalj bara. Finns det fler såda saker?
Regissören har gått ut och sagt att det var Daenerys ägg. Det är dock ändrat för serien. Var inte samma i boken.
Menar du allvar?
Finns väl inget i någon profetia som pekar på Arya.
Så det var manusförfattarnas påhitt och inte författarens?
Hade han ingen synopsis att bidra med?
Verkar annars logiskt att Arya var mest lämpad att sänka den där Nattkungen, eftersom hon fick massor av erfarenhet i sina äventyr med The Hound, m.fl, samt utbildades till en lönnmördare.
Sege Jon Snow såg man ju komma på en mils avstånd? Han var lockbetet?
Nattkungen hade inte väntat sig en liten flicka?
Nu återkommer profetian i "House of the Dragon". Vad innebär den här?
Att Alicent missförstod Viserys, förstås. Men inget mer?
Jag visste detta förloppet skulle hända. Ena idiotisk handlingen efter den andra från båda sidorna.
[/spoiler]Varför har man ingen utrustning på drakarna?
Så otroligt korkat att förminska kungen då blir det så här när man inte berättar om sina planer. Jag förstår kungen mycket väl varför han gjorde som han gjorde.
Helt otroligt att man inte respektera kungen. Svårt för kungen i det läget och göra något, ska han börja döda folk som inte respektera han så har han ingen kvar. Helt ensam var han i slottet inte en enda allierad. Vilket jävla läge och sitta på. Enda sättet för han är ju att visa vad han går för. Men han är ju också den enda som inte få dö heller.
Aemond den jävla förrädaren som tydligen vill åt tronen. Både han och Daemond ser onda ut rakt upp och ned och gör som dom vill.
Men dumt samtidigt av kungen att håna Aemond på bordellen. Antar att det var en bitter hämnd. Man ska aldrig håna någon som tillhör samma lag då kan det bli så här.
Hur kunde hon inte se det komma att han skulle gömma sig på en klipp/slott vägg. Det är extremt få ställen en sådan jättedrake kan gömma sig på. Hon som är från området borde ha stenkoll [spoiler]