2022-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Den draken kallas kanibalen. Är den äldsta draken som finns i Västerås just nu och han bor på draksten . Kanibalen har bott där sedan innan Targaryen kom till Västerås
Nej, det är Vermithor den näst största draken vid liv.
Det är den gamle kungen Jaehaerys drake.
Han som är med i första scenen av första avsnittet när Viserys väljs som arvinge.
Senast redigerad av Jagge11 2022-10-25 kl. 21:52.
Citera
2022-10-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Nej, det är Vermithor den näst största draken vid liv.
Det är den gamle kungen Jaehaerys drake.
Han som är med i första scenen av första avsnittet när Viserys väljs som arvinge.
Ja det verkade stämma vid en googling. Men vad vet du om kaninbalen? Kommer han vara med
Citera
2022-10-25, 22:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Ja det verkade stämma vid en googling. Men vad vet du om kaninbalen? Kommer han vara med

Tippar på att han kommer vara med ett hörn, framför allt om de i sista säsongen har med när...
Citera
2022-10-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Förstår inte riktigt klagomålen på CGI:n om jag ska vara ärlig. Bättre än såhär blir det ju inte på TV om man inte plöjer ner helt absurda mängder dolans á la Rings of Power.

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ni som gnäller på CGI:n på drakarna är ju helt tappade då dom är sjukt snyggt gjorda för att vara i en tv-serie och minst lika bra som drakarna i GoT.

Om något inte ser verkligt ut så spelar det ingen roll om det är det bästa vad dagens teknik erbjuder. Antingen har ni inte "tränade" ögon eller så har ni lägre krav.

Men jag har stört mig på så mycket mer cgi än drakarna. Hela Kings Landing t.ex. Eller Dragonstone. Och fartygen. Vyn ovanför molnen i sista avsnittet. I princip alla "episka" miljöscener ser fake ut. Ser ni inte det? (Eller har ni spelat för mycket dataspel?) Jag tycker det är hästlängder mellan got och hod. Drakarna i got var dock inte speciellt enastående heller.
Citera
2022-10-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tippar på att han kommer vara med ett hörn, framför allt om de i sista säsongen har med när...
Tur det inte var någon alltför jävlig spoiler för kunde inte hålla mig ifrån att klicka, kommer vara mäktigaste scenen någonsin om vi får se cannibal.

Går dock inte ihop när jag tänker efter, då cannibal var den brutalaste av alla drakar och inte tamd utav någon och åt allt i sin väg, varför skulle han flyga runt och hedra någon?
Senast redigerad av starzkis 2022-10-26 kl. 02:21.
Citera
2022-10-26, 09:38
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Om något inte ser verkligt ut så spelar det ingen roll om det är det bästa vad dagens teknik erbjuder. Antingen har ni inte "tränade" ögon eller så har ni lägre krav.

Men jag har stört mig på så mycket mer cgi än drakarna. Hela Kings Landing t.ex. Eller Dragonstone. Och fartygen. Vyn ovanför molnen i sista avsnittet. I princip alla "episka" miljöscener ser fake ut. Ser ni inte det? (Eller har ni spelat för mycket dataspel?) Jag tycker det är hästlängder mellan got och hod. Drakarna i got var dock inte speciellt enastående heller.

Jag har nog ett annat fokus, helt enkelt. Är det specialeffekter som intresserar gör man bättre i att se diverse spektakel på bioduken.
Citera
2022-10-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag har nog ett annat fokus, helt enkelt. Är det specialeffekter som intresserar gör man bättre i att se diverse spektakel på bioduken.

"Ett annat fokus". Ja så kan man ju också se det. Men ja, när kameran svävar och panorerar över städer och landskap och ska försöka skapa ett episkt intryck så stör jag mig enormt om det inte ser verkligt ut.

Jag tycker om att se filmer och serier som använder specialeffekter som ser äkta ut - så att de inte tar uppmärksamheten. Man ska använda så mycket cgi och specialeffekter som man kan hantera.
Citera
2022-10-26, 17:50
Medlem
HOTD är ju riktigt bra, särskilt sista avsnittet. Men det finns några svagheter jämfört med GOT som jag ser det.

I sin iver att göra karaktärerna komplexa och icke-stereotypa blir det svårt att relatera till dem. När Rheanyra försökte mörda sin make fanns det liksom ingen kvar som representerade godheten. Iofs kom det tillbaka lite i slutet och nu håller man ju verkligen på henne. Men det går lite upp och ner känner jag, efter avsnittet när hon var tonårskåt kände jag ingenting för karaktären längre heller. I GOT gick det också lite upp och ner, men det fanns alltid en grundtrygghet i att Jon Snow och Daenarys och några andra inte tappade konceptet och hänföll åt ren ondska eller kättja.

Det andra jag saknar är det politiska spelet med några sluga rävar som Littlefinger och dvärgen som jag inte kommer på vad han heter nu
Citera
2022-10-26, 19:13
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Det andra jag saknar är det politiska spelet med några sluga rävar som Littlefinger och dvärgen som jag inte kommer på vad han heter nu
Du har ju Lord Varys... Jag menar Lord Larys
Citera
2022-10-26, 23:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink

Ja, miljöscenerna ser ofta väldigt b ut, inte minst Kings Landing - ser ut som introt till ett PS3-spel när kameran åker över staden. Drakarna tycker jag däremot ofta ser ut att vara 100% äkta (och ibland inte), framför allt när det är lite mörkare och de t.ex. har reflekterande månljus på dem så ser det bra ut. Däremot är det alltid något som inte står rätt till när en person rider på draken. Personens rörelse och hur håret beter sig stämmer aldrig överens med hur det borde vara.
Citera
2022-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
HOTD är ju riktigt bra, särskilt sista avsnittet. Men det finns några svagheter jämfört med GOT som jag ser det.

I sin iver att göra karaktärerna komplexa och icke-stereotypa blir det svårt att relatera till dem. När Rheanyra försökte mörda sin make fanns det liksom ingen kvar som representerade godheten. Iofs kom det tillbaka lite i slutet och nu håller man ju verkligen på henne. Men det går lite upp och ner känner jag, efter avsnittet när hon var tonårskåt kände jag ingenting för karaktären längre heller. I GOT gick det också lite upp och ner, men det fanns alltid en grundtrygghet i att Jon Snow och Daenarys och några andra inte tappade konceptet och hänföll åt ren ondska eller kättja.

Dock så lät dom väl maken leva och skickade iväg honom med sin älskare, hade väl varit mer av ondo om man dödat honom på riktigt. Förvisso dödade man ju någon annan oskyldig som jag antar var den som hamnade i ugnen.
Citera
2022-10-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, miljöscenerna ser ofta väldigt b ut, inte minst Kings Landing - ser ut som introt till ett PS3-spel när kameran åker över staden. Drakarna tycker jag däremot ofta ser ut att vara 100% äkta (och ibland inte), framför allt när det är lite mörkare och de t.ex. har reflekterande månljus på dem så ser det bra ut. Däremot är det alltid något som inte står rätt till när en person rider på draken. Personens rörelse och hur håret beter sig stämmer aldrig överens med hur det borde vara.

Jag har nog inte något problem med drakarnas utseende. Men rörelserna.... 😒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in