Måste säga att ena avsnittet hatar man Daemon och andra så älskar man honom sedan fortsätter det så haha. Hade gärna haft fler avsnitt med de yngre i s1. Ogillar när man hoppar 5-10 år och även byter ut skådisar till något som inte ens liknar den tidigare i varken personlighet eller utseende.
Ps. Hur fungerar genetik i serien? Aldrig sett en blond svart man/kvinna i verkligheten. Det är helt enkelt inte genetiskt möjligt ens om den ena är vit och blond. Haha
Måste säga att ena avsnittet hatar man Daemon och andra så älskar man honom sedan fortsätter det så haha. Hade gärna haft fler avsnitt med de yngre i s1. Ogillar när man hoppar 5-10 år och även byter ut skådisar till något som inte ens liknar den tidigare i varken personlighet eller utseende.
Ps. Hur fungerar genetik i serien? Aldrig sett en blond svart man/kvinna i verkligheten. Det är helt enkelt inte genetiskt möjligt ens om den ena är vit och blond. Haha
Att genetiken fungerar lite annorlunda förstår man väl från Neds läsande av boken med beskrivning av släkten i GoT. Verkar som om faders hårfärg dominerar rött kraftigt.
Men finns svarta i Polynesien som är blonda: https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/aim7n7/a_native_group_of_people_living_on_the_soloman/
Hud och hårfärg styrs av olika gener som ofta följs åt och eftersom mörks dominerar så är efterfrågad kombination ovanlig men finns.
Seriens största problem är att det inte finns någon karaktär som jag gillar eller tycker är sympatisk.
Mordet var inte heller särskilt trovärdigt. Är det nästan öppet krig och man har så dålig säkerhet för den kungliga familjen blir det inte bra.
Tyckte inte detta avsnitt höll samma kvalité som förra. Men kändes som att det var mycket uppbyggnad inför kommande avsnitt.
Håller med, rättså segt avsnitt, scenen med aegon och otto och striden mellan tvillingarna var dock riktigt bra, 4-5 avsnitt in tar nog den här säsongen rejäl fart.
. Varför i helvete dinglar inte Criston Cole från den högsta galge som går att finna? Cole var huvudansvarig för säkerheten på slottet, istället blir han Hand???
. Avsaknaden av Otto Hightower (alltid kall, logisk, kalkylerande) kommer att bli fatal. Två idioter ska nu styra riket, massavrättningen av samtliga råttfångare var bara början.
. Vad händer nu med Daemon? Intressant spelare som rör sig, ännu så länge okänt, på brädet.
. Vad händer med Aemond Targaryen? En annan intressant spelare på brädet.
Bättre avsnitt än det föregående. Helt ok över huvud taget. Dock lite oroad över hastigheten man berättar i - den känns lite för långsam. Det är så JÄVLA mycket kvar att gestalta av Dance of the Dragons så jag hoppas inte man gör det för omständligt och dra ut på skiten över en massa säsonger bara för att sedan bli cancellade mitt i...
Bättre avsnitt än det föregående. Helt ok över huvud taget. Dock lite oroad över hastigheten man berättar i - den känns lite för långsam. Det är så JÄVLA mycket kvar att gestalta av Dance of the Dragons så jag hoppas inte man gör det för omständligt och dra ut på skiten över en massa säsonger bara för att sedan bli cancellade mitt i...
Tittarsiffrorna är nog alldeles för bra för att den ska stänga ner, dom vet hur framgångsrik GoT blev också, men visst blir den för seg så.. personligen hoppas jag på att hela historien drar ut sig över 5-6 säsonger minst.
Det var en väldig massa pratande, och säkerheten på de kungliga slotten är fortsatt skrattretande.
Den komiske Criston Cole som Förste rådgivare. Vad kan gå fel?
Han är ju i alla fall evigt ung så har tid att lära sig
Jag tycker detta med förfluten tid blir lite konstigt och drar ner intrycket. Vissa skådespelare byts ut när karaktärerna åldras och andra inte. Nu har barnskådespelarna vuxit upp så man kan tro att mer tid förflutit än vad det gjort i historien.
Aemond kanske har en stor drake men vilken räka han är. Han borde inte injaga någon fruktan eller respekt från någon.
Kungen känns som en sämre version av Jeffrey och Larys som en sämre Varys.
Rhaenyra var tuffare i S1 nu är hon mest kvinna och mor mot mer krigare tidigare.