2024-06-28, 00:14
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Birgitta Ohlsson är inte flata, inlägget du svarar på skriver om Ellen Krauss sommarprat. Ditt inlägg är därmed helt obegripligt. Lyssnade du inte på hennes sommarprat innan du kommenterade?
Min ADHD noterar nu att det var bara mitt fel, någon har ju skrivit om Birgitta Olsson och Ellen Kraus i samma inlägg som man ondgör sig över flateri! då det är väl inte konstigt att man kan få för sig att Olsson är flata

Nej förresten det var fel igen ser jag nu!, men någon hade ju skrivit om Birgitta Olsson på samma sida som man skrev om Ellen Krauss flata SD hat (FB) Sommar i p1 2024:Recensioner av sommarpraten får man verkligen lägga upp sådana förväxlingsvänliga förutsättningar!
Senast redigerad av Crapmagic 2024-06-28 kl. 00:57.
Citera
2024-06-28, 00:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Haha, de där alla är emot oss flator-vibbarna i sommarpratet störde mig också men jag tyckte att hennes berättelse om att komma ut var så pass personlig att jag hade överseende med det.
Det jag hör är att Joakim Passikvi är en flata född i manskropp hennes hjärna är en mans varför hon misstar det för att vara lesbisk, hade hon varit en riktig homosexuell kvinna däremot hade hon ju attraherats av en man med en manlig hjärna

"Vit straight man" där kom irrlärorna, att hennes artisteri var lesbisk aktivism var jag bland dom första att upptäcka, men jag förstår inte varför folk i denna tråd ville ge sken av att hon pratade om sitt SD-hat, det nämndes ju inte alls, det var inte så farligt detta sommarprogram, jävligt kort, inte fulla låtar
Senast redigerad av Crapmagic 2024-06-28 kl. 01:27.
Citera
2024-06-29, 13:58
Medlem
Lasse Berg är i Afrika och konstaterar att han har aldrig varit lyckligare. I efterhand inser att det måste varit i det ögonblicket som hans dotter dog i vad som först utreddes som mord men visade sig vara en olycka. Bra början men blir aldrig riktigt intressant eftersom Lasse vågar inte riktigt öppna upp sig.

Samma sak gäller det andra han pratar om, han berättar om sin vistelse i Rwanda, Sibirien osv men det mesta blir bara uppläsning av händelser och platser, utan att det någonsin blir personligt, lite som att höra ens morbror eller farbror berätta om alla sina resor bara genom att droppa alla ställen han varit på.

2 av 5.
Citera
2024-06-30, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Var inte kritiken mot Sverige den att man här ofta är mest inriktad på att göra saker rätt (som Ryssen)?
(kan ha fel, ids inte nu leta upp den passagen)

Tyckte att översten var lite seg att lyssna på, hade kanske ”felaktiga” förväntningar. Men totalt sett (lyssnat) en stabil insats, värd att ta del av.

Angående hans lumpen i Finland: undrar om det var ett helt ”eget” val eller om det fanns en press från släkt etc att göra militärtjänsten ”på riktigt”?
(iofs, kom på att hans bror gjorde lumpen i Sverige)
Den roligaste sekvensen var väl den när han fick ta emot sedlar med hans farfar (?) på.

Undrar lite över hans val av musik; flera låtar som lät att vara på ryska, men borde väl ha varit ukrainska, antagningsvis.
Han nämnde inget alls om musiken, tycker det var lite märkligt. Tänker att det ändå måste handla om aktiva val som han gjort, varför inte då säga nåt om det?

Edit: ang lumpen i Finland, det var alltså första gången som han var i Finland, är inte det en märklighet i sig (som borde ha getts en förklaring)?

Ville han behålla sitt Finska medborgarskap var han tvungen att göra militärtjänstgöring. Gjorde själv i tiderna min tid med ett par svenskar med dubbelt medborgarskap.
Citera
2024-06-30, 08:24
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Lasse Berg är i Afrika och konstaterar att han har aldrig varit lyckligare. I efterhand inser att det måste varit i det ögonblicket som hans dotter dog i vad som först utreddes som mord men visade sig vara en olycka. Bra början men blir aldrig riktigt intressant eftersom Lasse vågar inte riktigt öppna upp sig.

Samma sak gäller det andra han pratar om, han berättar om sin vistelse i Rwanda, Sibirien osv men det mesta blir bara uppläsning av händelser och platser, utan att det någonsin blir personligt, lite som att höra ens morbror eller farbror berätta om alla sina resor bara genom att droppa alla ställen han varit på.

2 av 5.

En detalj men intressant att Dylans Masters of War väl blev censurerad i sändningen – femte, sjätte samt den åttonde och sista strofen klipptes bort.

And I hope that you die
And your death will come soon
I will follow your casket
By the pale afternoon
And I'll watch while you're lowered
Down to your deathbed
And I'll stand over your grave
'Til I'm sure that you're dead

Det var inte bara en vanlig nedtoning utan man hade lagt dit slutackordet efter vers 7. Är det en officiell kortare version eller något som SR/Lasse Berg valt att göra? Varför i så fall?
Citera
2024-06-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
En detalj men intressant att Dylans Masters of War väl blev censurerad i sändningen – femte, sjätte samt den åttonde och sista strofen klipptes bort.

And I hope that you die
And your death will come soon
I will follow your casket
By the pale afternoon
And I'll watch while you're lowered
Down to your deathbed
And I'll stand over your grave
'Til I'm sure that you're dead

Det var inte bara en vanlig nedtoning utan man hade lagt dit slutackordet efter vers 7. Är det en officiell kortare version eller något som SR/Lasse Berg valt att göra? Varför i så fall?
Aha, märkligt!

Är tyvärr för oinsatt i Dylans musik för att märka sånt.
Citera
2024-06-30, 12:23
Medlem
Marcus Wandts öppning är fem plus, i början av sommarpratet befinner han sig i rymden.

Vidare berättar han om sin tid som fallskärmsjägare, stridspilot, testpilot och slutligen om sin tid som astronaut.

Han pratar även om kalkylerade risker och att så länge som man känner till riskerna i det man gör så finns det inget att vara rädd för.

Ungefär vad man kan förvänta sig av en ingenjör som sommarpratar, låter som att han har skrivit sig tal i Excel vilket är synd för att han har mycket intressant att berätta om med bakgrund hans bakgrund.

En allmän observation är att många läser sina sommarprat som direkt från ett cv: jag tog studenten, sedan blev det KTH, sedan lumpen. Skulle vara kul med lite anekdoter från alla livshändelser eller är folk så platta att de har inget att berätta?

Betyg:3av 5.
Senast redigerad av Perfecthairline 2024-06-30 kl. 12:31.
Citera
2024-06-30, 20:18
Medlem
Anna Lindmarker:
Ganska trist program om en flicka som född med en silversked i munnen berättar om sitt ganska enahanda liv som nyhetsuppläsare och programledare. Inget speciellt spännande och hon tog inte ens upp ryktet om sig själv som kungens älskarinna, det hade varit spännande.
Betyg 2 av 5.
Citera
2024-07-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stRanger666
Anna Lindmarker:
Ganska trist program om en flicka som född med en silversked i munnen berättar om sitt ganska enahanda liv som nyhetsuppläsare och programledare. Inget speciellt spännande och hon tog inte ens upp ryktet om sig själv som kungens älskarinna, det hade varit spännande.
Betyg 2 av 5.
Håller med om delen att hon är född med guldsken i munnen, det som var mest intressanta var hur långt min egen dysfunktionella uppväxt var från hennes!

Irriterade mig också på att hon var tvungen att nämna att hon hade sett rasismen på nära håll och det viktigaste för henne var allas lika värde, vad är det med svenskarnas tvångsmässiga behov att alltid bevisa att de minsann inte är rasister och tror på allas lika värde?!
Citera
2024-07-01, 11:48
Medlem
Crapmagics avatar
Jag tog mig friheten att trolla lite kring Trolles vandel
Citat:
Trolle Rhodin är fjärde generationens cirkusdirektör inom familjeföretaget ”Cirkus Brazil Jack”. Genom att avskaffa nummer med djur och clowner har han tagit cirkuskonsten ut ur cirkusen (in i vår tidsålder)
Det är inte cirkus, det är varieté, så döp om skiten, clowner har ju också djuriga rättigheter att inte behöva sitta inlåsta! i alldeles för små vagnar mellan numren

Citat:
Irriterade mig också på att hon var tvungen att nämna att hon hade sett rasismen på nära håll och det viktigaste för henne var allas lika värde, vad är det med svenskarnas tvångsmässiga behov att alltid bevisa att de minsann inte är rasister och tror på allas lika värde?!
Hon måsta ha menat hon blivit utsatt för rasism
Senast redigerad av Crapmagic 2024-07-01 kl. 11:52.
Citera
2024-07-01, 17:57
Medlem
Trolle Rhodin berättar om sitt liv som cirkusdirektör. Har lite svårt att förstå på vilka grunder man har valt honom som sommarpratare, inkvoterad pga sitt delvis romska påbrå?

Verkar vara viktigt för SR att bedriva sitt politiska agenda.
Citera
2024-07-01, 20:51
Medlem
Ingen sade vad Anna Lindmarkers systrar henne. Eller hennes mamma. Ett sätt att
osynliggöra kvinnor ?

"År 2011 var hon gästprofessor vid Södertörns högskola." Det här sade hon inte heller !
Nu blir man imponerad !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in