2024-06-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hint: det barn säger är ofta inte sanning.

Den enda hinten jag plockar upp här är att ni är så desperata att utmåla LD som den sämsta människan på jorden att det blir genant. Era fantasier om hennes föräldraskap eller barnens mående saknar belägg helt och hållet och det vet ni. Ni vill bara tro att det är så. Nåt annat hade varit för jobbigt att hantera.
Senast redigerad av krambakter 2024-06-26 kl. 16:38.
Citera
2024-06-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Nu syftade jag alltså på de klipp hon lägger upp från vardagen, tillsammans barnen när de pratar med varandra.

Säkert 50% av det hon postar är totalt olämpligt för hennes barn att se/läsa, och hon kommunicerar ju med dem på insta så detta blir ju lite lustigt... Hon har dessutom ett väldigt fult språk med mycket svordomar "jag är en jävla fitta" , "fuck you åk hem" osv, sånt lägger hon ju upp.
Verkar inte tänka på hur det kan påverka barnen, eller anstänga sig för att bete sig vuxet. Man bara skriker det man känner..

Som många redan skrivit, man vill inte ha en sociala medier-relation med en förälder, sånt gör man med kompisar. Hon verkar även gilla väldigt konfrontativa klipp om barn och föräldrarelationer, jag får inte en känsla av att man vill säga emot i första hand
Citera
2024-06-26, 16:51
Medlem
Citat:
Hint: det barn säger är ofta inte sanning.

Och barn kan även känna en press att prestera och göra föräldern nöjd. Det finns inget jämlikt med en vuxen och ett barn på sociala medier, för barn kan inte greppa konceptet till fullo.
Citera
2024-06-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Säkert 50% av det hon postar är totalt olämpligt för hennes barn att se/läsa, och hon kommunicerar ju med dem på insta så detta blir ju lite lustigt... Hon har dessutom ett väldigt fult språk med mycket svordomar "jag är en jävla fitta" , "fuck you åk hem" osv, sånt lägger hon ju upp.
Verkar inte tänka på hur det kan påverka barnen, eller anstänga sig för att bete sig vuxet. Man bara skriker det man känner..

Som många redan skrivit, man vill inte ha en sociala medier-relation med en förälder, sånt gör man med kompisar. Hon verkar även gilla väldigt konfrontativa klipp om barn och föräldrarelationer, jag får inte en känsla av att man vill säga emot i första hand

Har du övervägt att det såkallade ”personligheter på sociala medier” lägger upp eller presenterar sig själva som på sociala medier inte alltid ger hela bilden eller ens den rätta? Du kan inte avgöra hur någon är som partner, kompis, förälder, anställd av det personen väljer att lägga upp. Och är man en person vars innehåll i största grad handlar om ett specifikt ämne eller nisch så blir det ännu svårare.

Vad barnen vill ha för relation med sin mamma är inget vi kan veta då ingen av oss är femtonåringar. Inte heller vet vi hur mycket av mammans innehåll som konsumeras, har svårt att tro att tonåringar tycker mammas Instagram är speciellt intressant alls men det kanske det är för dem. Vi vet inte heller hur de pratar hemma kring det som läggs upp eller om barnen vågar eller inte vågar säga emot.

Det är den här typen av spekulationer som stinker av desperation hos er som gissar er fram. Ni hittar på egna teorier om vad ni önskar vore sant för att tanken att LD kanske gör nåt bra gör er rasande.

Men ni har inte sett någonting hos barnen, från barnen, från barnens pappa eller någon närstående som skulle tyda på att de mår dåligt eller att LD är en dålig mamma. Och det sänker all eventuell trovärdighet ni möjligtvis skulle kunna haft när det gäller även den sakliga kritiken mot det hon faktiskt säger.

Och ett fult språk? Kom igen. Var det ditt bästa bevis för hennes farlig föräldraskap?
Citera
2024-06-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Och barn kan även känna en press att prestera och göra föräldern nöjd. Det finns inget jämlikt med en vuxen och ett barn på sociala medier, för barn kan inte greppa konceptet till fullo.

Barn idag har egna sociala medier. Det är snarare vi vuxna som inte kan greppa vilken värld de rör sig i.

Men har du några belägg för att detta skulle gälla LDs barn? Nåt som tyder på att de är pressade och bara vill göra henne nöjd?
Citera
2024-06-26, 18:49
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Den enda hinten jag plockar upp här är att ni är så desperata att utmåla LD som den sämsta människan på jorden att det blir genant. Era fantasier om hennes föräldraskap eller barnens mående saknar belägg helt och hållet och det vet ni. Ni vill bara tro att det är så. Nåt annat hade varit för jobbigt att hantera.

Ja, ja. Du verkar ha svårt att hantera att andra tänker annorlunda än din idol.
Citera
2024-06-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ja, ja. Du verkar ha svårt att hantera att andra tänker annorlunda än din idol.

Mitt problem är inte vad ni tycker om LD. Problemet är att ni fantiserar ihop skit som saknar belägg. Och verklighetsförankring ärligt talat.
Citera
2024-06-26, 19:42
Avslutad
Citat:
Mitt problem är inte vad ni tycker om LD. Problemet är att ni fantiserar ihop skit som saknar belägg. Och verklighetsförankring ärligt talat.

Ser fram mot marknadsföringsjobbet hon fixar hur lätt som helst!

Xoxo.
Citera
2024-06-26, 20:18
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Nej, det är inte ditt problem, ditt problem är att du i än högre grad förvandlar det hon kommunicerar än dina antagonister i tråden utan att själv ens lägga märke till det, vad det verkar.

Det är faktiskt intressant rent psykologiskt att se en fullt galloperande apologet.
Citera
2024-06-27, 10:45
Avslutad
Det är dumt att hata judar bara för att få uppmärksamhet.

Speciellt om man är vit som en tavelkrita och inte har någon tvätt i byket.

Folk kan lätt få för sig att det är den värsta sortens mobbare bakom sånt beteende.

Vita kvinnor verkar vara en överrepresenterad grupp i de sammanhangen.

Till slut ser alla vad det egentligen handlade om.

Det var nog inte de vita männen som var problemet.
Citera
2024-06-27, 12:23
Avslutad
Var är hennes vänner nu...? Hur kommer det sig att hon inte publicerar nåt om dem?
Citera
2024-06-27, 12:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Var är hennes vänner nu...? Hur kommer det sig att hon inte publicerar nåt om dem?

Vilka vänner?

Lady Dahmer har aldrig varit vän med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in