2024-05-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Effekterna av av THC och CBD kommer förbättras ju längre du använder det och du kommer behöva mindre när du väl känner till effekten verkan.
Tills du känner att du har kontroll över THC så kan du börja ta lite mer på dagen så du mår bra men fungerar.

Det du känner av är "bakfylla" från THC. Det är för du tar en rätt stor dos.
Det bästa mot det är lite THC/CBD.
Detta kommer gå över när du hittar din rätta dosering.
Kom ihåg att man lätt blir van vid sin nivå efter ett tag och ökar successivt dosen.
Försök undvika detta för det är helt onödigt.

Det hade du rätt i. Tack för dina inputs. De kanske är individuellt, men jag verkar få ta åtminstone min cbd på kvällen. De har stabiliserat sig bättre. Nackdelen nu angående min thc är att psykiatrin verkar sätta stopp för det, och hotat med att min cs medicin ska upphöra om jag inte avbryter thc behandlingen vilket jag tycker är mycket märkligt eftersom jag först o främst har recept, och för det andra så förra gången jag hade cs (valde själv att ha ett break) då hade jag högre doser + kombinationer av morfin, gabapentin & lyrica, m.fl och ändå var de inga frågetecken om cs, men bara för de är ”cannabis” så känns de som att de blir rödflagg direkt.

Så fortsättning följer…
Citera
2024-06-14, 19:14
Medlem
auto-fellatios avatar
Tänkte baka lite negerbollar ikväll och behöver tips.

Tänkte göra canabutter på 3.5 gram att använda med övriga ingredienser.

Hur många bollar ska jag göra på 3.5 g. Hur länge bör jag vänta mellan varje boll? Vill inte bli väck. Så vill ta det försiktigt.

Är det sativa jag ska köra på för att minska risken att bara vilja sova? Har både indica och sativa.

Bor där det är lagligt så det bör ju vara hyfsad kvalitet, köpt av pappa staten.

Har även vattenlösligt på spray. Är det bättre att hiva i baket?

Även några cannabisläsk. Blir man helt knasig på sån läsk om nån har erfarenhet?

Vill i första hand bara varva ner.

Tackar!
Citera
2024-06-15, 08:06
Medlem
Hej allihopa funderar på att köpa en bong än en gång. Sist var det sts 50cm akryl men är nu sugen på en i glas. Undrar om någon har något tips på en vettig en men inte allt för stor. Beaker helst.
Citera
2024-06-15, 12:53
Medlem
Intressant att THC måste bort enl sjukvården trots recept. Men CBD kan vara kvar (?) Hur sjukt är inte det? . Har dem båda för svår kronisk smärta.

Kan man köra CBD ensamt? Tänker på den här kvoten alla pratar om med thc att man måste balansera upp det.

Och hur mycket CBD är logiskt att försöka få till ökningen genom att bli av med ca 30-35mg rent thc? Jag har idag kanske 250mg cbd ihop med 30-35mg thc ifall de ens är möjligt att köra cbd ensamt och om de är det, hur mycket cbd kan man använda utan att de kanske bli nå knasigt i hjärnan osv
Citera
2024-06-22, 23:29
Medlem
EastCoastWays avatar
Kan man sprinkla lite hasch över mat och få en bra edible effekt?

Eller ska man göra riktiga hasch brownies i ugnen istället?

Vore intressant och se om någon testat att bara slänga på det dom det är?

Och hur vet man vad som är alldeles för mycket?

Vore kul att testa men stålsätter inför ett par extremt långa stekta timmar
Citera
2024-06-24, 01:58
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay

Svarar mig själv. Ja, det går. Vet inte affinitetsbindingen eller potensen. Men jag har varit air-fryad i ca 8
Citera
2024-06-27, 00:29
Medlem
knark-kungens avatar
Är extremt noga med min tandhälsa. Hur är det med vaping efter tandbortsning någon som vet? Mest hasch men även blommor.
Citera
2024-07-07, 17:44
Medlem
Hur skulle ni göra om en cs-mottagning inte accepterade en medicinsk behandling? Noll tolerans mot thc/cbd. De är dronabinol och cannabinol som används emot mina enorma smärtor för en krossad kropp.

Vet någon om en cs mottagning-region som accepterar kombinationen?

Jag håller på att bli galen. Jag ska operas om gånger flera också, så smärtlindring behövs.

Tack.
Citera
2024-07-22, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Tänkte baka lite negerbollar ikväll och behöver tips.

Tänkte göra canabutter på 3.5 gram att använda med övriga ingredienser.

Hur många bollar ska jag göra på 3.5 g. Hur länge bör jag vänta mellan varje boll? Vill inte bli väck. Så vill ta det försiktigt.

Är det sativa jag ska köra på för att minska risken att bara vilja sova? Har både indica och sativa.

Bor där det är lagligt så det bör ju vara hyfsad kvalitet, köpt av pappa staten.

Har även vattenlösligt på spray. Är det bättre att hiva i baket?

Även några cannabisläsk. Blir man helt knasig på sån läsk om nån har erfarenhet?

Vill i första hand bara varva ner.

Tackar!
Det blir 3 bollar, ta en per dag ock rök lite när det går ner bara
Citera
2024-07-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är extremt noga med min tandhälsa. Hur är det med vaping efter tandbortsning någon som vet? Mest hasch men även blommor.
Det är total lugnt händer ingenting
Citera
2024-07-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay

Nej det kan man inte, du måste decarba hashet eller blanda det i fett och puttra i 45 min utan bubblor, 1 dl fett räcker till 1g hash.. 1g hash ska räcka annars är det dåligt hash
Citera
2024-07-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Intressant att THC måste bort enl sjukvården trots recept. Men CBD kan vara kvar (?) Hur sjukt är inte det? . Har dem båda för svår kronisk smärta.

Kan man köra CBD ensamt? Tänker på den här kvoten alla pratar om med thc att man måste balansera upp det.

Och hur mycket CBD är logiskt att försöka få till ökningen genom att bli av med ca 30-35mg rent thc? Jag har idag kanske 250mg cbd ihop med 30-35mg thc ifall de ens är möjligt att köra cbd ensamt och om de är det, hur mycket cbd kan man använda utan att de kanske bli nå knasigt i hjärnan osv

THC ger rus, det gör inte CBD. Det är nog det som är grejen med den agendan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in