Citat:
Ursprungligen postat av
vikingflash
Tjo! Har velat pröva cannabis ett tag nu men vet inte hur jag ska göra det och så om någon skulle förklara dem "basic" sakerna man ska göra så hade det vart super, och då vill jag helst göra det på så enkelt sätt som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
user0420
Jag skulle rekommendera dig att antingen skaffa dig en pipa. Finns att köpa billiga majspipor av låg kvalitet för några 20

r på en tobaksbutik. Sedan smular du din cannabis och röker. Tänd och sug, samma teori som med en cigg. Se till att vara på ett ställe där du är trygg, har tillgång till vatten och en rejäl påse godis så kommer du förhoppningsvis ha "the time of your life". Sedan är det bara go with the flow och gör det som du känner för.
Annars så kan man göra såhär:
Kolla Youtube hur man rullar en joint och öva med te/tobak eller valfritt.
Eller
Ta filtret (pappersremsan som medföljer i rizzlapacket elr valfri mjuk kartong) och rulla ihop tight till ett litet filter som man håller tryckt för att sen trycka in i rullpappret som vi formar i steg 2 (den expanderar när du släpper den så den fastnar i rullpappret.
Steg 2: Snurra rizzlan (rullpapper, rekommenderar OCB eller Raw) runt en penna/cigg (elr dylikt format) slicka limmet och voilà. Sen fyller man det med bra nersmulat (så smulat som möjligt) gräs blandat med Rosa Blend eller valfri ört/rökblandning som man packar ner med något som får plats i öppningen.
Därefter är det bara att tända på och börja med att exempelvis ta 2-3 bloss och invänta effekt sen gradvis öka blossen utefter behov.
Rök försiktigt försök att inte fastna i ett dagligt bruk! Röker man sällan så krävs det bara max 24-48 timmar att bli ren i blodet (tips, neka alltid pisseprov genom att säga du inte är nödig och har svårt för det). Så om du röker på fredag är du garanterat ren när du sätter dig bakom ratten påväg till jobbet.