2024-06-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kan så vara.

Fast när relationen etablerats så är män mer intresserade av att fortsätta. Bland högutbildade i USA initieras 90% av skilsmässorna av kvinnor. När männen har bestämt sig för att gilla en kvinna är det mer stabilt.

Man skulle kunna säga att män är något bättre på att hålla fast vid de löften som man gav när man gifte sig.

Fast man kan inte bara skylla på kvinnan utan mannen måste helt enkelt bli bättre på att få kvinnan att fortsätta gilla honom , helst ska hon gilla honom mer för varje år. Männen behöver utbildning i hur de ska prata med kvinnor så att kärleken ökar.

En bra ide kan vara att fråga kvinnan hur ska vi gilla varandra mer och mer.

Detta har med feminism att göra eftersom feminister tror inte så mycket på äktenskapet utan anser det vara lurendrejeri från männen.
Handlar dock en del om att många män är rädda för förändring och har svårare att klara sig socialt efter ett uppbrott än vad kvinnor har.
Som exempel lever män kortare om de går ur ett förhållande i övre medelålder, kvinnor påverkas inte.

Tar vi löften så finns det ju olika, ja menar ett förhållande kan ju ta slut för att mannen varit otrogen och kanske köpt sex.
Eller tvärtom att kvinnan hittat någon annan.
Det kan också vara så enkelt som att man tröttnat på varandra, den ena har gått ner sig och de andra tar hand om sig själv som exempel.

det är ju inte riktigt så det går till i ett förhållande men jag fattar vart du vill komma.
Citera
2024-06-26, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Nej, jag har inte sett några sådana undersökningar. Länka nu Seså.

2. Jag har själv sett siffrorna från migrationsverket, sossarna skärpte till det rejält, i den mån de kunde utifrån att vi är med i EU.

3. Ja? Som sagt: EU styr mycket. Bra mycket mer än Mp och C.

4. Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att EU styr. Och det EU styr är inflödet av flyktingar till EU. Någonstans ska dessa ta vägen. Sverige och Tyskland tog ett övermäktigt stort ansvar för denna flyktingstorm. Sedan sa sossarna ifrån. Det bästa hade givetvis varit om fördelningen varit mer i proportion till olika EU-länders resurser. Men så gjordes inte. Och någonstans ska flyktingarna ta vägen. Innan 2015 spelade det ingen roll om du röstade på M eller S, båda var lika proinvandring. Alla partier utom SD och SD var inte stort då.

Så både män och kvinnor bär skuld i det vi ser idag. Och framförallt gör politikerna det. Och EU. Med flyktingströmmen slank det in kriminella och folk som inte vill anpassa sig. Men det slank även in bra folk som numera jobbar och gör rätt för sig och pratar bra svenska. Jag har själv träffat läkare, biomedicinare, lokalvårdare, busschaufförer, farmaceuter, forskare etc. som kom till Sverige 2015. Gäller att ha en realistisk syn på det hela. Allt är inte bra. Allt är inte dåligt.

Men vad ska vi göra åt de som visserligen inte är kriminella, men ändå bara pratar hemspråket och kan bara säga hej på svenska?

Många av dessa tar jobb och bostäder från folk som är födda här.

Orimligt!

Vi kan inte ha 50,60,70-tals politik längre, det går inte!

Människor som pratar fullgod svenska, är födda här, vill jobba och inte leva på bidrag.

Så kommer nån Ali där, pratar noll svenska, har noll intresse av att bli en del av en större gemenskap, hänger med landsmännen på fitiden, och får jobbet.

Hur är det ok? Titta på hur många svenska ungdomar, Elin, Calle, Peter, Linus, Tilda, som går utan jobb!
Citera
2024-06-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Handlar dock en del om att många män är rädda för förändring och har svårare att klara sig socialt efter ett uppbrott än vad kvinnor har.
Som exempel lever män kortare om de går ur ett förhållande i övre medelålder, kvinnor påverkas inte.

Tar vi löften så finns det ju olika, ja menar ett förhållande kan ju ta slut för att mannen varit otrogen och kanske köpt sex.
Eller tvärtom att kvinnan hittat någon annan.
Det kan också vara så enkelt som att man tröttnat på varandra, den ena har gått ner sig och de andra tar hand om sig själv som exempel.

det är ju inte riktigt så det går till i ett förhållande men jag fattar vart du vill komma.

Jo och därför ska man inte vara otrogen eftersom det får negativa konsekvenser , kvinnan tycker det är ett svek och sänker kärleken. Mannen uppfattar det också som han sviket och tycker han varit en usel partner.

Senaste statistiken var att kvinnor var mer otrogna i unga år.

Fast efter ung 30 var männen mer otrogna.

Kvinnor som är äldre är alltså mer trogna och är bättre på det.
Citera
2024-06-26, 20:41
Medlem
Citat:
Jo och därför ska man inte vara otrogen eftersom det får negativa konsekvenser , kvinnan tycker det är ett svek och sänker kärleken. Mannen uppfattar det också som han sviket och tycker han varit en usel partner.

Senaste statistiken var att kvinnor var mer otrogna i unga år.

Fast efter ung 30 var männen mer otrogna.

Kvinnor som är äldre är alltså mer trogna och är bättre på det.
Tror inte det beror på så mycket på feminismen att kvinnor tar ut skilsmässa.
Snarare saker som att kvinnor klarar sig bättre på egen hand än vad de gjorde för.

Även saker som att männen har tappat bort sig när det kommer till manlighet.
kvinnor vill ha män som tar initiativ och får saker att hända och att saker genomförs som säg en renovering mm.
Kvinnor tenderar till att blir mer feminina om det finns en man i förhållandet som axlar rollen som man bra.
Om din kvinna inte vill ha sex med dig så har du antagligen inte axlat rollen speciellt bra.
Citera
2024-06-26, 20:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Snarare saker som att kvinnor klarar sig bättre på egen hand än vad de gjorde för.

Det är ju för feminismen som kvinnan klarar sig och inte är låst med en man. Hon får ha ett bankkonto, jobba och äga hus.
Citera
2024-06-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är ju för feminismen som kvinnan klarar sig och inte är låst med en man. Hon får ha ett bankkonto, jobba och äga hus.
Fast det är väl snarare jämlikhet? Dagens feminism är inte den samma som den som var för.
Då var det lika lön för samma arbetsinsats, samma rättigheter som män vilket är helt rimligt.

Är väl ingen som är emot det? Möjligen någon incel.
Citera
2024-06-26, 21:25
Medlem
Citat:
Kan så vara.

Fast när relationen etablerats så är män mer intresserade av att fortsätta. Bland högutbildade i USA initieras 90% av skilsmässorna av kvinnor. När männen har bestämt sig för att gilla en kvinna är det mer stabilt.

Man skulle kunna säga att män är något bättre på att hålla fast vid de löften som man gav när man gifte sig.

Fast man kan inte bara skylla på kvinnan utan mannen måste helt enkelt bli bättre på att få kvinnan att fortsätta gilla honom , helst ska hon gilla honom mer för varje år. Männen behöver utbildning i hur de ska prata med kvinnor så att kärleken ökar.

Detta har med feminism att göra eftersom feminister tror inte så mycket på äktenskapet utan anser det vara lurendrejeri från männen.

Om båda lovar att älska varandra i nöd och lust men samtidigt börjar ena parten misshandla den andra personen så att den andra personen tvingas skilja sig. Skulle du då säga att den personen som har misshandlat den andra partern och inte har begärt skilsmässa har varit bättre på att hålla sitt löfte? Jag skulle inte säga det.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-26 kl. 21:30.
Citera
2024-06-26, 21:32
Medlem
Vem0ths avatar
Kvinnor är betydligt bättre på att hämnas eller på sitt egna sätt göra kvitt.

Om jag har jävlats med min sambo, hon hämnas som om hennes heder hängde på det. Det är inte kul för min del, en gång involverade mitt jobb då hon meddelat att jag låg på sjukan pga ett lågt spermieantal och kunde därmed inte jobba dagen. Detta skedde under tiden jag åkte till jobbet och min ansvarige direkt "Oj trodde du låg på sjukhus för att dina pungsoldater inte kunde inta stranden på Normandie". Och jag stod som ett frågetecken, kluven över vad som har skett.

Så om en känd krigstörstig diktator hade varit en kvinna, hade nog denne diktatorn gjort situationen värre för alla.
Citera
2024-06-26, 21:38
Medlem
Jag har inte läst hele tråden, men kvinnor er bättre en män på at vare kvinnor.

I dom senare år har det kommet mange män som seier dom er kvinnor, men ekte kvinnor er best på at vare kvinnor.
Citera
2024-06-26, 21:53
Medlem
Citat:

Även saker som att männen har tappat bort sig när det kommer till manlighet.
kvinnor vill ha män som tar initiativ och får saker att hända och att saker genomförs som säg en renovering mm.
Kvinnor tenderar till att blir mer feminina om det finns en man i förhållandet som axlar rollen som man bra.
Om din kvinna inte vill ha sex med dig så har du antagligen inte axlat rollen speciellt bra.

Nej jag tror det beror på att mannen inte kan upprätthålla kärleken till kvinnan han är gift med.
Har de hög kärlek så vill de inte skiljas.

Men av egen erfarenhet vet jag hur svårt det kan vara att bara få en kvinna att vilja ha kärlek.

Man måste alltså vara gift med en kvinna som är ganska smart och förstår att det är mening att upprätthålla kärlek i en relation.

Man måste alltså säkerställa innan man gifter sig att kvinnan verkligen vill upprätthålla kärlek ,att hennes beteende matchar detta. Anledningen att bara 25% av utbildade kvinnor i USA begär skilsmässa och 75% förblir gifta är att de förstår vad de gett sig in på. Vi lovar att älska varandra.

En del kvinnor och män vet ej vad de ska göra när de ska älska varandra , de har ingen som helst aning ,så de gör ingenting och låter allt bara hända det som händer. När man inte gör något åt kärleken aktivt så kommer den sjunka. Fast är man medveten om att man kan påverka den så kommer den kunna gå upp och ner men man är man gifta så vet man att det är meningen den ska förbättras efter nedgångar.

Kvinnan är ganska medveten om innan vad hon har för man , hon kan inte förvänta sig mirakel , meningen är att de tillsammans ska utvecklas.

Historiskt sett så har kvinnan varit bättre på att utveckla män än vad män varit på att utveckla kvinnor. Männen skulle kunnat vara bättre och inte begränsat kvinnor. om en kvinna blir extremt framgångsrik betyder inte att hon slutar älska mannen och begär skilsmässa. Männen måste bara fortsätta älska kvinnor som är framgångsrika så kommer de kunna tillsammans bli framgångsrika som par.
Citera
2024-06-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Om båda lovar att älska varandra i nöd och lust men samtidigt börjar ena parten misshandla den andra personen så att den andra personen tvingas skilja sig. Skulle du då säga att den personen som har misshandlat den andra partern och inte har begärt skilsmässa har varit bättre på att hålla sitt löfte? Jag skulle inte säga det.

Nej så fort man misshandlar eller har en konstant mobbning av sin partner har man brutit äktenskapslöftena. Det är så att ingen person ska tvingas leva med någon som skadar dem.
Direkt skilsmässa är svaret på detta.
Citera
2024-06-26, 22:04
Medlem
Citat:
Nej så fort man misshandlar eller har en konstant mobbning av sin partner har man brutit äktenskapslöftena. Det är så att ingen person ska tvingas leva med någon som skadar dem.
Direkt skilsmässa är svaret på detta.

Citat:
Kan så vara.

Varken 70 % siffran eller 90 % siffran tar hänsyn till detta. Trots det drar du slutsatsen att män är bättre på att hålla sina löften.

Att älska varandra i nöd och lust innebär ju inte att man ska behöva hålla sitt löfte att vara tillsammans med någon i ett äktenskap oavsett hur dåligt man blir behandlad av den andra partern.

Det blir därmed väldigt missvisande att hänvisa till de siffror som du gör i ett vakuum, dvs. 70 och 90 %, för de tar inte hänsyn till anledningarna bakom skilsmässorna och varför kvinnor begär skilsmässa i högre utsträckning.

De råa talen säger inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in