Citat:
Ursprungligen postat av
c.diver
Vi har hört våra vatniks påstå att Ryssland nu har 3 miljoner man som producerar nya vapen 24/7 i snart ett år nu. Samtidigt har vi inte sett några av dessa enorma mängder vapen vid fronten. Det vi sett är kinesiska golfbilar, sködpaddstanks gjorda av gamla tanks från 50-talet och skrotplåt, mopeder, gympaskor och annat Mad Max junk. Då man undrar var de nya grejerna är påstår stollarna att man gömt dessa i enorma bergslager i Uralbergen och att man kommer att plocka fram dessa då alla gamla vapen är slut. Är det din uppfattning också?
Nej Det är inte min uppfattning men jag kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Som Rysshatare är jag sjukt less på att höra:
Rysslands stridsvagnar tar slut.....datum.
Ryssland sätter nu in sina sista reserver.....
Ryssland har inga kamerasensorer till sina drönare så de baxar dem från svenska fartkameror....
Putin har.....x veckor kvar i livet, sen tar hans sjukdom honom...
Ryssland får slut på kryssningsmissiler om x månader...
Efter Robotny är det fri väg ända fram till Azov-sjön....
Jag är less på det för att det ger alltid ett dåligt beslutsunderlag att förlita sig på fakta som inte är korrekt.
Angående de nya grejjorna:
Det har ju inte gått någon förbi att MBT:s inte är funktionella i dagens nya drönarmiljö. Det kan allså vara så att Ryssland inte tillverkar fler T90 för att de vill se om det ändå inte är bättre att bränna över ett fält i en dessertcross där infanteriet snabbt kan sitta av om de ser en drönare?