Citat:
Ursprungligen postat av
Kraftighaka
Kan dessa personer ha snubblat över något som Northvolt vill dölja - till varje pris?
Så brukar ritualen vara ... Nu säger jag inte att det är så här i detta Däremot säger Proletären det
SHIT HAPPENS
Ingen arbetsgivare har någonsin erkänt att det dom håller på med är farligt
Inte BT Kemi
Inte Lomma Eternit
Inte Tobaksindustrin
inte Union Carbide
ALDRIG
Nu kan inte jag ett förbannat något om denna industrins processer eller nuläge Men allmänt sett finns det farliga saker i Kemisk och annan Industri I Lomma Eternit fallet hade man rapporter i skrivbordslådan om hur farligt det var men Fortsatte Tillverkningen.
Förnekande .. Advokater sköter snacket .Det kan bli dyra skadestånd .Dyra Korrigeringar
Skydds stopp som kostar ..I Värsta fall en defekt tillverkningsprocess som kan skrota hela Projektet.
Kan dom inte räta ut frågetecknen hittar dom ingen som tar anställning
" DEAL BREAKER "
Allt enligt Proletären är det en Skum firma
Återigen kan ju vara " Hård vinklat " men dom ljuger nog inte
Arbetare som Proletären talade med berättade om att företaget inte gör något för arbetsmiljön.
– Jag har haft fullt upp på Northvolt. De har inte haft kontroll över sina entreprenörskedjor och trott att deras arbete varit slutfört när upphandlingen med huvudentreprenörerna varit avklarad. Vi har hittat väldigt många företag utan kollektivavtal både bland huvudentreprenörer och längre ner i leden, sade Pierre Pettersson, ombudsman och regionalt skyddsombud på Byggnads, till Proletären.
Är man en skum TRIXARE som tar lätt på reglerna går det snett ... Räknar med att Vilka kemikalier det är tal om kommer fram såväl som andra Vittnesuppgifter
Liten risk i denna Bananrepubliken men passivitet mot bättre vetande .Blåser på reglerna . reglerna som en Sweat Shop i Bangalore
SPANAR BRETT SÄGER SNUTEN Jahahha
Arbetare som Proletären talade med berättade om att företaget inte gör något för arbetsmiljön.
RISK SKAKAR GALLER ....