2024-06-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Så där fungerar det inte i verkligheten, det hade dessutom troligtvis blivit ännu en konflikt om hon fött barnet och han hade vägrat att erkänna faderskapet. Situationen komplicerades även av hans familjesituation.

Och så vitt det går att tyda så vill inte pojkvännen bli förälder, S*gas graviditet var grundkällan till deras konflikt.

Den mest sannolika förklaringen till hennes död är att de började gräla om varför han ej hade berättat för sin familj att de var tillsammans och att hon väntade barn. Situationen har sen urartat.

I detta ditt inlägg har du faktiskt ett och annat rätt!

- "situationen komplicerades även av hans familjesituation"

- "den mest sannolika förklaringen till hennes död är att de började gräla om varför han ej hade berättat för sin familj att de var tillsammans och att hon väntade barn. Situationen har sen urartat"

Snart har han, som jag tidigare skrivit, en 12-kvadratare att "boa" in sig i under lång tid.

Han och mamman kanske önskar att "bostaden" blir i Kumla så det är nära till besöken.
Citera
2024-06-26, 10:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
I detta ditt inlägg har du faktiskt ett och annat rätt!

- "den mest sannolika förklaringen till hennes död är att de började gräla om varför han ej hade berättat för sin familj att de var tillsammans och att hon väntade barn. Situationen har sen urartat"

Snart har han, som jag tidigare skrivit, en 12-kvadratare att "boa" in sig i under lång tid.

Han och mamman kanske önskar att "bostaden" blir i Kumla så det är nära till besöken.

Det fetade kan möjligen med god vilja användas som en generell beskrivning av den övergripande situationen.
Men som beskrivning av själva mordet är det vilseledande.

Utredningen pekar på att mordet föregåtts av planering och att det skedde genom överrumpling då Saga helt saknade avvärjningsskador. Domen anser att avsiktsuppsåt är styrkt.
Det är alltså inte en ”gräl-situation” som urartat.
(Kväver man någon till döds i affekt utan någon föregående planering brukar det klassas som mord med likgiltighets- eller insiktsuppsåt eller möjligen dråp.)

Men man får ge Lawnmower att han nu har insett att Am*n är gärningsman och inte några okända gängkriminella. Fint att folk kan ändra sig
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-26 kl. 10:19.
Citera
2024-06-26, 10:17
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Kan inte du då din luffare rada upp alla dessa punkter som 22-åringen ljuger om enligt dig?

Är det inte också bra att du erkänner att den huvudsakliga anledningen till att du misstror 22-åringen beror på hans etniska tillhörighet?

Du förvånar ingen med att dra fram rasistkortet också, har du slut på argument..? 😂
Citera
2024-06-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det fetade kan möjligen med god vilja användas som en generell beskrivning av den övergripande situationen.

Utredningen pekar på att mordet föregåtts av planering och att det skedde genom överrumpling då Saga helt saknade avvärjningsskador. Domen anser att avsiktsuppsåt är styrkt.
(Kväver man någon till döds i affekt utan någon föregående planering brukar det klassas som mord med likgiltighets- eller insiktsuppsåt eller möjligen dråp.)

Men man får ge Lawnmower att han nu har insett att Am*n är gärningsman och inte några okända gängkriminella. Fint att folk kan ändra sig

Håller med Dig i både det ena och det andra!
Citera
2024-06-26, 10:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Kan inte du då din luffare rada upp alla dessa punkter som 22-åringen ljuger om enligt dig?

Är det inte också bra att du erkänner att den huvudsakliga anledningen till att du misstror 22-åringen beror på hans etniska tillhörighet?

Tror snarare det är vetskapen om att det är tillåtet att begå mord inom hederstänket därifrån han kommer, etniskt.
Citera
2024-06-26, 11:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
I detta ditt inlägg har du faktiskt ett och annat rätt!.

Tack, jag har sällan fel ☺️

Citat:

Snart har han, som jag tidigare skrivit, en 12-kvadratare att "boa" in sig i under lång tid

Som vissa läsare har märkt så har jag inte alls uteslutit att 22-åringen är GM men det betyder inte att det går att utesluta en alternativ gärningsperson eller flera.

Det finns en rad omständigheter kring det aktuella fallet som inte fått någon förklaring.
Citera
2024-06-26, 11:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du känns oerhört korkad när du inte kan få in i din kålrot till huvud att man kan faktiskt bolla med flera alternativa hypoteser/teorier samtidigt.

Jag har inte alls insett att han måste vara GM, samtidigt har jag dock fört fram tanken att den mest sannolika förklaringen till hennes död är att de började gräla (han ville trots allt inte bli förälder) och att situationen då urartade men detta utesluter verkligen inte alternativa scenarion.
Citera
2024-06-26, 11:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du förvånar ingen med att dra fram rasistkortet också, har du slut på argument..?

Vi kan alla se vad du gett prov på för åsikter gällande det aktuella fallet i Örebro.

(FB) Pojkvän mördade 20-åriga Saga samt ofött barn i Örebro (2023-04-29)
Citera
2024-06-26, 13:43
Medlem
Citat:
Du känns oerhört korkad när du inte kan få in i din kålrot till huvud att man kan faktiskt bolla med flera alternativa hypoteser/teorier samtidigt.

Jag har inte alls insett att han måste vara GM, samtidigt har jag dock fört fram tanken att den mest sannolika förklaringen till hennes död är att de började gräla (han ville trots allt inte bli förälder) och att situationen då urartade men detta utesluter verkligen inte alternativa scenarion.

Och du är fan i mg den mest oönskade här inne. Och det samma gäller i övriga trådar där du är motvalls alla.

Du har inte en enda som håller med dig.

I det här fallet blir det givna utfallet livstid och du låtsas som om främmande människor som inte existerar och som inte har någon enda relation till offret skulle ha utfört ett dåd helt utan motiv och anledning. Så korkad är du. Dummare är gärningsmannen!
Citera
2024-06-26, 14:02
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Såja, så barnsligt förnärmad behöver du inte bli när du blir avslöjad med att backa från tidigare ståndpunkter.
Jag klarade f.ö. Mensas test för många år sen. Hur är det själv med den logiska förmågan?

En befogad fråga eftersom du ånyo motsäger dig själv.
Tidigare har du skrivit otaliga inlägg om att du anser att Am*n är trovärdig.
Men då borde ju hans egen berättelse vara mest sannolik, eller hur?
Am*n själv förnekade bestämt att det skulle ha förekommit ett bråk som urartat.
Han sa att han inte ens träffade Saga under morddygnet utan bara kvällen dessförinnan, och då hade de mysigt samförstånd och försoningssex.

Det du nu påstår är att Am*n trots allt inte är trovärdig och istället är det mest sannolikt att han har haft ihjäl Saga efter ett urartat gräl.

Det är ju i så fall ett märkligt gräl där offret dött av tryck mot halsen utan att det vare sig hörts in till grannarna eller resulterat i blodspår, kastade saker eller avvärjningsskador.
Citera
2024-06-26, 14:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Såja, så barnsligt förnärmad behöver du inte bli när du blir avslöjad med att backa från tidigare ståndpunkter.
Jag klarade f.ö. Mensas test för många år sen. Hur är det själv med den logiska förmågan?

En befogad fråga eftersom du ånyo motsäger dig själv.
Tidigare har du skrivit otaliga inlägg om att du anser att Am*n är trovärdig.
Men då borde ju hans egen berättelse vara mest sannolik, eller hur?
Am*n själv förnekade bestämt att det skulle ha förekommit ett bråk som urartat.
Han sa att han inte ens träffade Saga under morddygnet utan bara kvällen dessförinnan, och då hade de mysigt samförstånd och försoningssex.

Det du nu påstår är att Am*n trots allt inte är trovärdig och istället är det mest sannolikt att han har haft ihjäl Saga efter ett urartat gräl.

Det är ju i så fall ett märkligt gräl där offret dött av tryck mot halsen utan att det vare sig hörts in till grannarna eller resulterat i blodspår, kastade saker eller avvärjningsskador.

Det jag funderar på ; är vad som sades mellan Amin och Amir när de satt tidigare på mördar-kvällen i Ladugårdsängen i bilen ,eller om det var utomhus ( de rökte tillsammans ).??

Och varför Amir inte dök upp i vittnesbåset ?

Visste han något som han inte så lätt skulle kunna dölja ,eller ?

Bara en fundering / spekulation.
Senast redigerad av landbandy 2024-06-26 kl. 14:17.
Citera
2024-06-26, 14:51
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det jag funderar på ; är vad som sades mellan Am*n och Am*r när de satt tidigare på mördar-kvällen i Ladugårdsängen i bilen ,eller om det var utomhus ( de rökte tillsammans ).??
Inte mycket tror jag. Vad vi vet är att Am*r satt i telefon mest hela tiden. Han satt i flera timmar i telefon fram tills dess att båda stängde av sina telefoner inom någon minut från varandra.

Citat:
Och varför Amir inte dök upp i vittnesbåset ?

Visste han något som han inte så lätt skulle kunna dölja ,eller ?

Bara en fundering / spekulation.

Jag kan se flera möjliga skäl:
- Han har skyddad adress pga hot och vill inte synas offentligt där hans fiender kan hitta honom.
- Han blev lurad av Am*n att medverka i ett mord som han inte vill bli åtalad för.
- Han vill inte ljuga under ed för att ge Am*n alibi.
- Han har absolut inget att vinna på att vittna även om han är skyldig att vittna enligt lag. Man har dock inte lyckats delge honom kallelsen.
- Han har lämnat landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in