2024-06-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132

Sen tycker jag det är konstigt att inte Rosa manen ber alla maila YouTube för det är dom som stängde ner kanalen.

Ja det hade ju varit acceptabelt men inte att han ber folk att angripa Norrmannen såhär som han gjort nu.
Det finns väl dock chans nu att Norrmannen lackar ur pga trackasserierna och ber vänner att anmäla fler av Rosa Mannens klipp.

En annan av anmälarna är ju Svenska Filminstitutet och deras anmälan måste väl ha en hyfsad vikt?
Citera
2024-06-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
En annan av anmälarna är ju Svenska Filminstitutet och deras anmälan måste väl ha en hyfsad vikt?

Tror det är samma som för vem som helst.
Dock är den nog automatiserat med Content ID som har identifierat klippet. Är nog samma för det som Baeble Media LLC gjorde anspråk på. Även om kanalen kommer upp igen kommer Content ID hitta fler klipp och då är det samma visa igen.

Undra förresten hur Rosa mannen hade tänkt att den äldre norska herren ska kunna ta tillbaka anspråket om hans mailbox är sönderbombad. Vilket jag INTE tycker han ska göra, för då har han tappat rättigheterna till dokumentären eftersom man inte kan göra anspråk på ett videoklipp två gånger.
Citera
2024-06-24, 12:57
Medlem
En annan Youtubeare som kallar sig "Hans Åberg" har lagt upp en riktigt dålig låt på Youtube som handlar om att RMs kanal stängts ner. Han (?) bla sjunger Norrmannens namn flera gånger.
Nån mer här som hört eländet?
"Bötfälld - kolla eran mail" hittar ni den på om ni söker.
Citera
2024-06-24, 17:00
Medlem
TjongPricks avatar
Dagarna med copyright finns inte, information wants to be free, osv är över. Deal with it.
Citera
2024-06-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjongPrick
Dagarna med copyright finns inte, information wants to be free, osv är över. Deal with it.
YouTube skulle bli väldigt tråkig då om man bara kan sno andras verk.
Sen kommer all film hamna i public domain men det är först 70år efter upphovsmannens död! Undantaget är väl Disney.

Tycker rosa manen kan använda sin arme till något kreativt istället.
Citera
2024-06-25, 08:58
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du förstår att du motsäger dig själv i samma mening. Först hävdar du en sak och sen hävdar du motsatsen.
Citera
2024-06-25, 08:59
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Jag hoppas att du förstår att du motsäger dig själv i samma mening. Först hävdar du en sak och sen hävdar du motsatsen.

Jag tror du missförstår. Kanske tydigare med citattecken?

Dagarna med "copyright finns inte", "information wants to be free", osv är över. Deal with it.
Citera
2024-06-25, 09:27
Medlem
Citat:
Jag tror du missförstår. Kanske tydigare med citattecken?

Dagarna med "copyright finns inte", "information wants to be free", osv är över. Deal with it.

Så ditt inlägg var menat åt Rosa Mannens håll?
Citera
2024-06-25, 22:34
Medlem
Rebali179s avatar
Gränsen är väl hårfin beroende på hur man ser det.
Det är ju en kulturskatt han håller på med. Men samtidigt så är ju rättigheterna alltid krångliga.
Citera
2024-06-26, 10:23
Medlem
Rosa Mannen är tillbaka på youtube. Hur länge det blir den här gången återstår att se.
Citera
2024-06-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Rosa Mannen är tillbaka på youtube. Hur länge det blir den här gången återstår att se.
Fan vad skönt, hans kanal är guld, en viktigt kulturskatt som han lägger ner sin själ i
Citera
2024-06-26, 12:55
Medlem
moralhoras avatar
Rosa herren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in