Citat:
Ursprungligen postat av
Vkroken
Rosa mannens youtubekonto släcktes idag. Mycket tragiskt. Hans facebooksida är översvämmad av tributekommentarer. Det verkar som att det är fem äldre debattprogram som gått på tv 3 som anmälts. Så jävla onödigt kan man tycka. Kanalen har lyckats hålla sig levande i 15 år och många, inklusive mig själv, har roats i timmar av hans klipp. Ett sätt att nå svensk tv:s kulturarv har gått i graven. Hoppas på återseende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Fan vad värdelöst! Det är ju inte som om att MTG, som äger TV3, släpper DVDer med sina gamla program eller har något liknande SVTs SVTPlay där man kan titta på gamla avsnitt, så det är ju inte som om att han konkurrerar med dom när han lägger upp 30 år gamla tv klipp från dom.
Jäkligt drygt.
Jag tror inte att det är tv-kanalerna eller produktionsbolagen som ligger bakom nedstängningen.
Med tanke på att det var debattprogrammen som var den utlösande faktorn, var det nog snarare
tyvärr (som det ofta är nuförtiden!

) ett gäng torra, tråkiga, trångsynta och
framförallt kränkta och politiskt korrekta personer som tyckte att en del av åsikterna som framfördes i dessa program var avskyvärda och därför
inte skulle få spridas, trots att det var 20-30 år sen.
När YouTube sedan såg att det var massor av klipp på kanalen och majoriteten innehöll upphovsrättsskyddat material gjorde de det enkelt för sig och raderade hela kanalen istället för enstaka klipp/program.
Jag håller med er andra! Trist, när sånt här händer.