[quote=Makarov.24|88680057][quote=Faderlig|88679951]
Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Och jag har svarat att de exempel som kommit upp antingen säger att de minns SE eller har en minnesbild av en person som troligtvis är SE.
Den enda som inte har det är SG. Och han säger att han har fullt fokus på OP och därför inte noterar några andra.
Så därför undrar jag verkligen vilka de här vittnena som inte har en minnesbild är. Du låter så säker på att det är så. Men har du ens läst igenom alla vittnesmål och kollat upp det här?
Klart det kan. Men det kan lika gärna betyda att ni inte minns det bara. Det är orimligt att minnas en så betydelselös sak så långt efteråt. Nu är den här delen av diskussionen visserligen inte ens nödvändig då grundpåståendet att "ingen minns honom" är felaktigt i sig.[/QUOTE
"Men har du ens läst igenom alla vittnesmål och kollat upp det här"?
Känns ganska meningslöst att svara. Du sitter inne på alla rätta tolkningar. När vittnesmål ska bedömas vet du vilka som är bäst respektive sämst. Om det ska avgöras hur sannolikt något är kan du förklara med en säkerhet på tre-fyra decimaler. Hur lång tid det tar att gå en sträcka kan du berätta. Kort sagt, du är mannen/kvinnan med de rätta svaren på det mesta och har kommit fram till att SE är oskyldig och säkerheten kanske är 99,879654%. Då kan man, återigen, fundera på exakt vad du vill diskutera och varför. Ett tips, slösa inte ditt skarpsinne på att hänga på Flashback utan utför storverk. Önskar dig en trevlig kväll.
Skillnaden mellan mig och de flesta är väl att jag faktiskt har gått igenom materialet och faktiskt räknat på sträckor osv.
Man får givetvis förklara för mig varför jag har fel. Och om jag har det så ändrar jag mig. Men när man ber om vad folk har baserat sina tankar på och hur de har kommit fram till saker så uteblir svaret oftast. Likt här.
Jag undrar lika mycket varför folk som inte ens försöker sätta sig in i materialet hänger här så mycket. Det är ju mer av tidslöseri.
Det är faktiskt ungefär så säkert att SE är oskyldig. Man får ju komma ihåg att vi pratar om en man som man inte kan få ihop ett rimligt scenario med, som inte går att koppla ett vapen till, som inte stämmer med signalementet, som har flera vittnen som utesluter honom, som kan uppge en lång rad korrekta observationer om vad som hände på plats och är först att berätta om vissa av dom, som troligtvis är beskriven av flertalet vittnen på plats osv osv.