2024-06-19, 20:23
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Minns inte Bloomify själv, har dom alltid hetat så? Vet att jag köpte lite billiga Creed från nån sida som jag tror bytte namn. Parfym-klick var väl också en sån sida tidigare. Köpte en 120 ml Tabarome för typ 800:- på nån rea vill jag minnas. Tyvärr så uppskattade jag inte den speciellt mycket så jag sålde den. Skulle väl fått det dubbla idag för den.

Däremot så var ju Creed överlag billigare. Jag köpte 120 ml Aventus från en seriös sida i Holland 2012 för runt 1600:- och det var ju ungefär vad dom kostade då. Nästan löjligt vad priserna gått upp på senare åren.
Nu kostar ju vanliga designers +1000:-, för runt 15 år sen var det helt otänkbart och man köpte Chanel, Dior osv på Åhléns för kanske 600:-.
Amouage är ett annat märke som fått helt sanslösa priser. För bara drygt två år sedan köpte jag Reflection för 2000. Idag kan den kosta över 4000.
Citera
2024-06-20, 00:46
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Amouage är ett annat märke som fått helt sanslösa priser. För bara drygt två år sedan köpte jag Reflection för 2000. Idag kan den kosta över 4000.
Intresset har svalnat kraftigt iom de höga priserna för min del.
Citera
2024-06-20, 19:57
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Intresset har svalnat kraftigt iom de höga priserna för min del.
Ja det börjar bli drygt.
Citera
2024-06-20, 21:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Det är tur att man har en del att ta av

Problemet är bara att jag mestadels slösar på ett par tre stycken numera. Bleu de Chanel edt, YSL L’Homme edt och Fahrenheit edt är nog dom som går helt klart mest av hemma. Tur att det inte är jobbiga vintage-grejer eller svindyra niche åtminstone.
Citera
2024-06-23, 12:04
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Gillade Dusk som jag blev tipsad av ifrån en användare i flashen och fått komplimang av dam (40+) tuben morgon på väg till arbetat att jag luktade gott helt random.

Är denna ifrån samma företag "The Woods Collection" också bra?

The Woods Collection Royal Night Eau de Parfum ?

Någon som har provat den?
Senast redigerad av MarcusDahlman 2024-06-23 kl. 12:06.
Citera
2024-06-23, 12:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är tur att man har en del att ta av

Problemet är bara att jag mestadels slösar på ett par tre stycken numera. Bleu de Chanel edt, YSL L’Homme edt och Fahrenheit edt är nog dom som går helt klart mest av hemma. Tur att det inte är jobbiga vintage-grejer eller svindyra niche åtminstone.
Blev lite sugen på Kouros Eau d'Ete. Har du den? Verkar dock inte helt lätt att få tag i.
Senast redigerad av Masinga 2024-06-23 kl. 12:40.
Citera
2024-06-23, 18:19
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Hur går man tillvida sätter ihop doft? Vad avgör om det är man eller kvinna som doften är användas för.

Jag har själv använt en del damparfymer som man. Lacoste en damparfym jag som man älskar.

Vore roligt och man själv kunde kanske bli rik på sätta ihop någon parfym som gör kvinnor känner denna attraktion till män via doft? Hur fungerar det i hjärnan när man känner dofter och vad är det som gör att det blir attraktivt ?
Senast redigerad av MarcusDahlman 2024-06-23 kl. 18:22.
Citera
2024-06-23, 18:25
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Vilken svensk web-butik ska jag beställa mina varor från?
parfym.se och deloox fick jag snabb leverans ifrån så de känns seriösa.
Deloox tror jag inte är i sverige men det var inga problem att få det jag beställde.
Senast redigerad av MarcusDahlman 2024-06-23 kl. 18:27.
Citera
2024-06-23, 21:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Blev lite sugen på Kouros Eau d'Ete. Har du den? Verkar dock inte helt lätt att få tag i.

Nope, bara testat Body Kouros (vilken är helt grym till vintern men också tyvärr bortplockad) och Kouros Silver som kom för ett antal år sen, tyckte den var riktigt trist.
Citera
2024-06-24, 14:47
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Vad tycker ni om Viktor & Rolf Spicebomb Extreme Eau de Parfum ?
Citera
2024-06-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDahlman
Gillade Dusk som jag blev tipsad av ifrån en användare i flashen och fått komplimang av dam (40+) tuben morgon på väg till arbetat att jag luktade gott helt random.

Är denna ifrån samma företag "The Woods Collection" också bra?

The Woods Collection Royal Night Eau de Parfum ?

Någon som har provat den?

Royal night är en klon på Louis Vuitton ombre nomade.
Luktar hallon,ros,läder och oud mest. Tycker man om den kombon så ska det vara en bra klon enligt många.
Aldrig testat eftersom den påminner om Tom Ford tuscan leather (fruktigt läder doft) som jag redan har en bra klon av.
Citera
2024-06-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDahlman
Vad tycker ni om Viktor & Rolf Spicebomb Extreme Eau de Parfum ?

Luktar mest vanilj med lite kryddighet. Trodde den skulle vara kryddigare när jag köpte den med tanke på namnet. Luktar söt vanilj med lite kryddighet, bra hållbarhet och projektion.
Jobbar på kontor så har den inte så ofta på jobbet, kör mest fräscha eller blå dofter där. Sitter jag hemma eller ska ut på restaurang kan spicebomb åka på lite då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in