Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Tack för datum!
Så nu återstår beslutet i HR, utredning på Kumla av GM och beslut om var han ska placeras under många långa år! Om någon månad eller två kan han förmodligen börja "boa" in sig i sin nya lya.
Eftersom det är så ont om platser så kanske han även får en "livskamrat" att dela dessa 12? kvadratmeter med.
Advokatens jobb är att göra så gott de kan för sin klient, i detta fall hade han det inte lätt (och inte mycket att komma med). Klart att de överklagar ett livstidsstraff och dessutom så har han kramat ut så mycket slantar det går.
Jag förstår verkligen inte försvarsstrategin som advokat Abbaszadeh valde. Om det beror på att hans händer var bakbundna av klientens lögner eller om detta mål översteg hans kompetens vet jag inte. Hans insatser imponerade i vart fall inte på mig.
Jag skulle sammanfatta strategin som ”min klient är ingen kallblodig mördare utan en snäll men strulig kille som ljuger för att vara andra till lags och inte är mogen att ta självständiga beslut.”
I det läget hade det varit bättre om klienten hållit tyst istället för att underminera försvaret genom att hitta på nya lögner som visar hur beräknande han är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Det var jag som skrev att det finns häktesplatser på Hinseberg.
Ps Jag visste det eftersom Toves mördare J blev placerad där innan domen föll. Ds
Ber om ursäkt för att jag förväxlade dig med en annan skribent.