2024-06-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Det är småspararna som köper bitcoin. Nu paniksäljer dom. I bästa fall håller 15k, i värsta fall är bitcoin värt några hundra dollar inom ett år. Hodlarna kommer att ropa hälsosam pullback och black swans hela vägen ner, precis som förra cykeln. Vi som kan TA blankar. Tacka mig senare. Sälj och spring mot kullarna.

https://www.google.com/amp/s/www.coi...investors/amp/
Hur ska man ta dig seriöst om du tvivlar på att 15K håller? Visa en av dina modeller istället.

Ett mer realistiskt worst case scenario inom 12 månader är 40K. Best case 350K.
Citera
2024-06-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nyttig påminnelse om att själv ta kontrollen över nycklarna, t.ex. medelst en hårdvaruplånbok.

Jag skulle dock inte våga lita på hårdvara som kan sluta fungera eller förloras av olika anledningar.
Citera
2024-06-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Jag skulle dock inte våga lita på hårdvara som kan sluta fungera eller förloras av olika anledningar.

Man har även nyckeln sparad i fysisk form, t.ex. nedskriven på papper eller inristad i stål. Själva hårdvaruplånboken är inte nödvändig men gör hanteringen mer användarvänlig.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-06-23 kl. 22:52.
Citera
2024-06-23, 22:52
Medlem
Citat:
Man har även nyckeln sparad i fysisk form, t.ex. nedskriven på papper eller inristad i stål.

Jag vill inte ha något i fysisk form, alldeles för hög risk att lita på det. Föremål av fysisk form kan förloras och komma i orätta händer.
Citera
2024-06-23, 22:58
Medlem
Citat:
Jag vill inte ha något i fysisk form, alldeles för hög risk att lita på det. Föremål av fysisk form kan förloras och komma i orätta händer.

Det finns sätt att säkra upp mot alla realistiska eventualiteter, om man inte vill ta några risker.

Min variant är en 2 av 2 multisig, med den ena nyckeln i eget förvar, i stål och i fler än en kopia, och den andra nyckeln förvarad i bankfack med kopia i ett annat bankfack i annan jurisdiktion.

Tillräckligt säkert för mig.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-06-23 kl. 23:00.
Citera
2024-06-23, 23:10
Medlem
Citat:
Det finns sätt att säkra upp mot alla realistiska eventualiteter, om man inte vill ta några risker.

Min variant är en 2 av 2 multisig, med den ena nyckeln i eget förvar, i stål och i fler än en kopia, och den andra nyckeln förvarad i bankfack med kopia i ett annat bankfack i annan jurisdiktion.

Tillräckligt säkert för mig.

Jag har också en lösning som jag anser är tillräcklig säker för mig, den innehåller dock inget av fysisk form.
Citera
2024-06-23, 23:17
Medlem
Citat:
Jag har också en lösning som jag anser är tillräcklig säker för mig, den innehåller dock inget av fysisk form.

Ja, fantasin sätter gränserna. Har man bara tagit kontroll över sina nycklar, så har man också ansvaret för att säkra upp dem (och se till att de kan övertas av eventuella arvingar, när den dagen kommer).
Citera
2024-06-24, 07:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Gäller det allt här i livet för dig?
Citera
2024-06-24, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gäller det allt här i livet för dig?

Hur menar du?
Citera
2024-06-24, 07:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur menar du?
Åker du flygplan tex?
Citera
2024-06-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Åker du flygplan tex?

Ja ibland.
Skulle det vara ett argument för hårdvarulösningar för krypto?
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2024-06-24 kl. 07:24.
Citera
2024-06-24, 07:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja ibland.
Skulle det vara ett argument för hårdvarulösningar för krypto?
Du sa att du aldrig skulle lita på hårdvara, så jag ville bara nyansera det påståendet lite. Du kan alltså sätta dig i ett flygplan som kan krasha från 20 000 meters höjd, men aldrig lita på en hårdvaruplånbok.

För mig låter det lite dubbelmoral och/eller kanske en dålig förståelse för vad som kan gå fel med en hårdvaruplånbok, och vad för säkerhetsåtgärder du kan ta för att mitigera det.

När det gäller "tappa bort" -delen låt mig fråga, har du husnycklar? Mobiltelefon? Plånbok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in