2024-06-23, 10:53
Medlem
abvs avatar
Varför kallar ungarna jocke och jonnas arbetsplats för "hem"?
Citera
2024-06-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Har du anmält Jocke än för allt du påstår? Jag menar, det är ju galet att den människan får gå fri i samhället.
Det är ju din skyldighet som medmänniska eftersom bla du påstår att det det är Jockes skyldighet gentemot Chrippa annars begår Jocke brott.

Så jag utgår från att du på flera punkter har anmält honom. Har du inte gjort det är du en brottsling baserat på ditt eget tankesätt. Likaså alla andra som påstår att Jocke begått och begår allehanda brott.

Sen. Det är jag som bestämmer hur jag ska skriva. Måhända att du är van vid att folk lyder dig men mig bestämmer du inte över. Förstått!
jag frågade om du kunde komma på 30 drev på sociala medier. Det gjorde jag för att ge dig en chans att ge legitimitet till dina påståenden om att drev är vanligt förekommande. 30 drev borde vara en baggis att få ihop, Jocke är inblandad i 10 och han är en av hundratals stora influencers. Du kan alltså inte svara på det utan går vidare och kallar mig en brottsling?

Jag måste citera mig själv i slutet av inlägget ”Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.”

Jag är inte en dålig medmänniska eller en brottsling som inte anmäler.

Jag förstår inte ditt tankesätt nu. Jag är brottslig ifall jag inte anmäler brott som jag inte är målsägande till som många som är preskriberade.

Men när Joakim inte anmäler brott som han säger sig haft ingående kunskap om i flera år så gör han inget fel. Inte när han av hämndlystenhet anmäler brott som han är delaktig i utan att ange sig själv eller anmäler brott som aldrig har ägt rum heller. Hur får det dig att se ut om inte som en del av en propagandagrupp eller trollfabrik? Är Joakim en dålig medmänniska och brottsling och varför har du inte upplyst Flashback om det tidigare? Om du ger ett svar på hemska brott Jocke har begått istället för inlägget har skrev så kunde det ha verkat mindre trollfabriksaktigt ifall du citerade det ilägget där jag tar upp hans hemska brott och inte ett annat inlägg. Förmodligen handlar det om spridningen och att du vill att det försvinner ut det färskaste flödet.

Vidare måste jag ifrågasätta ditt hat mot Linnea för att hon anmälde Chrippa. 3/1 och frammåt kallade du henne Gone Girl flera gånger.

Övergreppen är preskriberade. Minst ett anmäldes. Jag är inte som Jocke som överöser myndigheter med anmälningar.

Kretsen vet väldigt väl att Joakim under årens lopp har anmält ungefär 20 personer för ungefär 100 brott. Varför går han inte in på polisstationen och anger sig dig själv för brotten som han begår?

Skattebrott har han gjort ifall Chrippa håller på med det. Folkbokföringsbrott har han anmält Chrippa för men han har själv håller på med det förr och det verkar som att han gör det nu också.

Bodde Olivia hos Chrippa? Då hjälpte Jocke henne med folkbokföringsbrott. Självfallet gjorde hon inte det. Joakim ljög för alla tittare, får vi en ursäkt för det i podden? Ska du ta upp den lögnen under 5 månader som du gör med Chrippas grupptrycksvideos?

5 individer i en tvåa och barnen har blivit så slipade skådespelare att dom kallar lundellhuset för hem. Allt är väldigt sus. Och aldrig ser man hemmet. Varför fick lyssnarna aldrig höra om att han såg till att familjen vräktes och nu bor eller låtsas bo i en liten tvåa? Tragiskt hur långt han låter lögnerna gå.

Hot, förtal och stalking och lite annat har han begått mot Linnea, Chrippa, Cluee och Julia. Det är inte är preskriberat än men jag är inte målsägande. Polisen jobbar redan med det men det har krävts mycket påtryckningar för att få bollen i rullning, men påtryckningarna har och kommer aldrig vara att utomstående massanmäler.

Du kan komma att bli emotsagd eftersom du lever i Sverige som är ett demokratiskt land som har yttrandefrihet.

Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-23 kl. 15:19.
Citera
2024-06-23, 15:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Varför kallar ungarna jocke och jonnas arbetsplats för "hem"?
Så att tittarna ska tro att att den bor där.
Citera
2024-06-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jockiboi tar ett steg vidare i att bli betraktad som rumsren, eller va fan han tänker. Blev tipsad om det spa som skulle vara i "världsklass" och kollade lite.
Läsk, choklad och ballonger? Är det ett djävla barnkalas han skall hålla i?
Jag tror Jocke måste lära sig vad "Spa i Världsklass" innebär
Vilken djävla pajas han är
Allvarligt? Ska han öppna spa nu?

Vad erbjuds för behandlingar? Lobotomering, indoktrinering och hjärntvätt?

Är det sant så kan man lägga till dold marknadsföring för han har ju Clickbaitat sönder ”Sveriges lyxigaste spa”.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Kan det möjligtvis varit lite ironi i det hela? 😉
tror du? Var har du hört det?
Senast redigerad av Pallal 2024-06-23 kl. 15:34.
Citera
2024-06-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Fast det är väl den lagliga vägen som är den man ska gå. Många i detta land tar lagen i egna händer vilket slutar i katastrof.
Tänk att föräldrar till barn som utsats för en pedofil. Skulle det inte gå den lagliga vägen skulle det bli annan utgång i många fall.

Jag vet inte men hoppas att det inte går överstyr.

Jag undrar vilka som samlades utanför LaxTons museum när liven skulle sändas? Eftersom det behövdes vakter berodde det på att Jocke var där tror jag.
Här ser vi ytterligare ett exempel på när du väljer att vara partisk. Hörde inte ett ord om övergrepp i rättssak när Anjo och Jocke agerade som maffiabossar med spridning till en miljon unga för att tvinga en ung kvinna att ta tillbaka en misshandelsanmälan mot sambon.
Citera
2024-06-23, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Allvarligt? Ska han öppna spa nu?

Vad erbjuds för behandlingar? Lobotomering, indoktrinering och hjärntvätt?

Är det sant så kan man lägga till dold marknadsföring för han har ju Clickbaitat sönder ”Sveriges lyxigaste spa”.

tror du? Var har du hört det?

Bilderna är inte deras egna och olika "spapaket" erbjuds men beskrivningen på alla är den samma. Ballonger, choklad, läsk och en flytande bar. Den sista ger mig en vision av en frigolitplatta med två fantaburkar balanserande på
Det står ingenting om vilken typ av behandlingar som erbjuds. Vad tror vi om det. Har Jocke hittat en ny inkomstkälla där han kan göra avdrag på avdrag?
Citera
2024-06-23, 18:07
Avslutad
Citat:
Jag skulle inte lämna mina barn där. Övergrepp kommer inte ske, men tanken på att han får se mina barn som lättklädda eller nakna på video är otäck nog.

Om Jocke får för sig att beskylla spagäster för något kommer det ”råka läcka” lättklädda bilder, privata samtal eller privata filmer från spats övervakningskamera då?

Men precis. Sen kan man ju fråga sig hur många kameror han tänker ha, och vart dom kommer vara placerade
Företaget verkar inte registrerat än, tur är väl det
Citera
2024-06-23, 18:58
Avslutad
Citat:
Helt frivilligt att titta😊
Jag kommer att titta på den.
Jag såg att Jacke har varit och spelat in för den idag (hemma hos Jocke).
Jag är helt klart nyfiken på hur den där dokumentären kommer att läggas fram, och inte minst höra vad Jacke har att säga.

Det är egentligen vad andra säger runtomkring som är intressant.
Jockes barndom/hans version har ju ältats på youtube/böcker/musik/hos Bianca show/poddar och precis överallt under hela Jockes karriär.
Så där kommer det ju inget nytt, såtillvida han inte fått nya minnen.

Jocke lär kanske ha haft sitt helvete, men det blir ännu mer tragiskt när en person har fastnat så hårt i sin barndom att han inte kan äta korvstroganoff eller ens ha väggar på sitt garage (för att ta några exempel).
Jocke behöver någon som hjälper honom att gå vidare.
Vill han ens det?

Jag tror ärligt talat att han trivs väldigt bra i den där offerrollen och han kapitulerar rätt duktigt på att sälja in sin barndom, genom att sälja ut sina syskon.
Bara det är en egen tragedi.
Citera
2024-06-24, 03:51
Medlem
Finns någon bakgrund till uthängning och den dokumentären om Flashback? När började han planera det och har nåt produktionsbolag nappat på förtalsfällan eller är hot om dokumentär bara ett utpressningsmedel mot oss?
Senast redigerad av Pallal 2024-06-24 kl. 04:01.
Citera
2024-06-24, 10:45
Avslutad
Citat:
Varför ska jag ha svart på de? Har inte ens hört att det planeras en sån dokumentär nu.
Men jag önskar på ett sätt att det skulle göras så människor kan förstå vilka som sitter bakom skärmarna som kan anklaga folk för vad som helst trots att dom har gjort exakt samma sak själva och dessutom blivit dömda för det.
Vad skulle allmänheten få ut av att få veta att det är precis samma människor på Flashback som du ser på arbetsplatsen/mataffären/grannen och är precis som vem som helst?

Människor som inte kan räkna ut sådant utan en dokumentär lär nog ha problem med annat i vardagen också.

Jag hänger dock inte med på:

’vilka som sitter bakom skärmarna som kan anklaga folk för vad som helst trots att dom har gjort exakt samma sak själva och dessutom blivit dömda för det’

Vad menar du där?
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-24 kl. 11:20.
Citera
2024-06-24, 12:22
Medlem
Citat:
jag frågade om du kunde komma på 30 drev på sociala medier. Det gjorde jag för att ge dig en chans att ge legitimitet till dina påståenden om att drev är vanligt förekommande. 30 drev borde vara en baggis att få ihop, Jocke är inblandad i 10 och han är en av hundratals stora influencers. Du kan alltså inte svara på det utan går vidare och kallar mig en brottsling?

Jag måste citera mig själv i slutet av inlägget ”Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.”

Jag är inte en dålig medmänniska eller en brottsling som inte anmäler.

Jag förstår inte ditt tankesätt nu. Jag är brottslig ifall jag inte anmäler brott som jag inte är målsägande till som många som är preskriberade.

Men när Joakim inte anmäler brott som han säger sig haft ingående kunskap om i flera år så gör han inget fel. Inte när han av hämndlystenhet anmäler brott som han är delaktig i utan att ange sig själv eller anmäler brott som aldrig har ägt rum heller. Hur får det dig att se ut om inte som en del av en propagandagrupp eller trollfabrik? Är Joakim en dålig medmänniska och brottsling och varför har du inte upplyst Flashback om det tidigare? Om du ger ett svar på hemska brott Jocke har begått istället för inlägget har skrev så kunde det ha verkat mindre trollfabriksaktigt ifall du citerade det ilägget där jag tar upp hans hemska brott och inte ett annat inlägg. Förmodligen handlar det om spridningen och att du vill att det försvinner ut det färskaste flödet.

Vidare måste jag ifrågasätta ditt hat mot Linnea för att hon anmälde Chrippa. 3/1 och frammåt kallade du henne Gone Girl flera gånger.

Övergreppen är preskriberade. Minst ett anmäldes. Jag är inte som Jocke som överöser myndigheter med anmälningar.

Kretsen vet väldigt väl att Joakim under årens lopp har anmält ungefär 20 personer för ungefär 100 brott. Varför går han inte in på polisstationen och anger sig dig själv för brotten som han begår?

Skattebrott har han gjort ifall Chrippa håller på med det. Folkbokföringsbrott har han anmält Chrippa för men han har själv håller på med det förr och det verkar som att han gör det nu också.

Bodde Olivia hos Chrippa? Då hjälpte Jocke henne med folkbokföringsbrott. Självfallet gjorde hon inte det. Joakim ljög för alla tittare, får vi en ursäkt för det i podden? Ska du ta upp den lögnen under 5 månader som du gör med Chrippas grupptrycksvideos?

5 individer i en tvåa och barnen har blivit så slipade skådespelare att dom kallar lundellhuset för hem. Allt är väldigt sus. Och aldrig ser man hemmet. Varför fick lyssnarna aldrig höra om att han såg till att familjen vräktes och nu bor eller låtsas bo i en liten tvåa? Tragiskt hur långt han låter lögnerna gå.

Hot, förtal och stalking och lite annat har han begått mot Linnea, Chrippa, Cluee och Julia. Det är inte är preskriberat än men jag är inte målsägande. Polisen jobbar redan med det men det har krävts mycket påtryckningar för att få bollen i rullning, men påtryckningarna har och kommer aldrig vara att utomstående massanmäler.

Du kan komma att bli emotsagd eftersom du lever i Sverige som är ett demokratiskt land som har yttrandefrihet.

Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.

Jag tror att du i flera fall i ditt svar blandar ihop mig med någon annan.

Ang om brott. Du säger att Jocke begått brott för att han inte anmält Chrippa innan. Då är det väl på sin plats att alla som anser att Jocke begått och begår brott anmäler honom. Annars blir det ju dubbelmoral.

Det spelar ingen roll hur många ord du använder utan det som sägs. Du snurrar till det för många och då väljer man att svara på något och resten hamnar under; ingen kommentar...
Citera
2024-06-24, 12:55
Medlem
Attityds avatar
På Jackes story berättar han att han varit på en lång intervju angående Jockes dokumentär om Jockes barndom. Jacke säger att han kommer delta i dokumentären och nu har han blivit intervjuad vid ytterligare ett tillfälle.
Jacke berättar att många känslor kommer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in