Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Har du anmält Jocke än för allt du påstår? Jag menar, det är ju galet att den människan får gå fri i samhället.
Det är ju din skyldighet som medmänniska eftersom bla du påstår att det det är Jockes skyldighet gentemot Chrippa annars begår Jocke brott.
Så jag utgår från att du på flera punkter har anmält honom. Har du inte gjort det är du en brottsling baserat på ditt eget tankesätt. Likaså alla andra som påstår att Jocke begått och begår allehanda brott.
Sen. Det är jag som bestämmer hur jag ska skriva. Måhända att du är van vid att folk lyder dig men mig bestämmer du inte över. Förstått!
jag frågade om du kunde komma på 30 drev på sociala medier. Det gjorde jag för att ge dig en chans att ge legitimitet till dina påståenden om att drev är vanligt förekommande. 30 drev borde vara en baggis att få ihop, Jocke är inblandad i 10 och han är en av hundratals stora influencers. Du kan alltså inte svara på det utan går vidare och kallar mig en brottsling?
Jag måste citera mig själv i slutet av inlägget ”Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.”
Jag är inte en dålig medmänniska eller en brottsling som inte anmäler.
Jag förstår inte ditt tankesätt nu. Jag är brottslig ifall jag inte anmäler brott som jag inte är målsägande till som många som är preskriberade.
Men när Joakim inte anmäler brott som han säger sig haft ingående kunskap om i flera år så gör han inget fel. Inte när han av hämndlystenhet anmäler brott som han är delaktig i utan att ange sig själv eller anmäler brott som aldrig har ägt rum heller. Hur får det dig att se ut om inte som en del av en propagandagrupp eller trollfabrik? Är Joakim en dålig medmänniska och brottsling och varför har du inte upplyst Flashback om det tidigare? Om du ger ett svar på hemska brott Jocke har begått istället för inlägget har skrev så kunde det ha verkat mindre trollfabriksaktigt ifall du citerade det ilägget där jag tar upp hans hemska brott och inte ett annat inlägg. Förmodligen handlar det om spridningen och att du vill att det försvinner ut det färskaste flödet.
Vidare måste jag ifrågasätta ditt hat mot Linnea för att hon anmälde Chrippa. 3/1 och frammåt kallade du henne Gone Girl flera gånger.
Övergreppen är preskriberade. Minst ett anmäldes. Jag är inte som Jocke som överöser myndigheter med anmälningar.
Kretsen vet väldigt väl att Joakim under årens lopp har anmält ungefär 20 personer för ungefär 100 brott. Varför går han inte in på polisstationen och anger sig dig själv för brotten som han begår?
Skattebrott har han gjort ifall Chrippa håller på med det. Folkbokföringsbrott har han anmält Chrippa för men han har själv håller på med det förr och det verkar som att han gör det nu också.
Bodde Olivia hos Chrippa? Då hjälpte Jocke henne med folkbokföringsbrott. Självfallet gjorde hon inte det. Joakim ljög för alla tittare, får vi en ursäkt för det i podden? Ska du ta upp den lögnen under 5 månader som du gör med Chrippas grupptrycksvideos?
5 individer i en tvåa och barnen har blivit så slipade skådespelare att dom kallar lundellhuset för hem. Allt är väldigt sus. Och aldrig ser man hemmet. Varför fick lyssnarna aldrig höra om att han såg till att familjen vräktes och nu bor eller låtsas bo i en liten tvåa? Tragiskt hur långt han låter lögnerna gå.
Hot, förtal och stalking och lite annat har han begått mot Linnea, Chrippa, Cluee och Julia. Det är inte är preskriberat än men jag är inte målsägande. Polisen jobbar redan med det men det har krävts mycket påtryckningar för att få bollen i rullning, men påtryckningarna har och kommer aldrig vara att utomstående massanmäler.
Du kan komma att bli emotsagd eftersom du lever i Sverige som är ett demokratiskt land som har yttrandefrihet.
Jag väntar med spänning på ditt svar. Ditt sakliga svar, inte en patetisk fokusförflyttning.