2024-06-23, 11:04
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Här kan du läsa mer om hur Sachs gick från att vara respekterad ekonom till patetisk rysshora:

https://thehill.com/opinion/international/4727046-from-economist-to-kremlin-mouthpiece-the-troubling-transformation-of-jeffrey-sachs/mlite/?nxs-test=mlite
Han är såklart betald av kreml, behöver väl lite extra pengar inför ålderdomen, pengar är alltid motivetet för dessa samvetslösa horor.
Det är väl ok, om han är ärlig med det men det är han ju inte.
Citera
2024-06-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Jeffrey Sach har nog lite mer kunskap än du, Piers Morgan försökte med samma proppaganda men blev uppläxad som ett skolbarn av Jeffrey.

Hittade intressant video med bilder på Rysslands nya FAB 9000, den ska visst vara världens kraftigaste konventionella bomb. FAB 2000 dödar allt innom 1,2km undrar vilken dödsradie FAB 9000 har.

En FAB 2000 släpptes över Lyptsi och blåste bort 70 ukrainska soldater
Du anser alltså att en person som hävdar att Rysslands invasion av Ukraina 2014 och 2022 är ett efterspel av Krimkriget som trovärdig?
Tror du även på Jultomten och tandfen?
Citera
2024-06-23, 11:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jeffrey Sach har nog lite mer kunskap än du, Piers Morgan försökte med samma proppaganda men blev uppläxad som ett skolbarn av Jeffrey.

Hittade intressant video med bilder på Rysslands nya FAB 9000, den ska visst vara världens kraftigaste konventionella bomb. FAB 2000 dödar allt innom 1,2km undrar vilken dödsradie FAB 9000 har.

Tror du att du har förmåga att delge vilka punkter Sachs tog upp under ’uppläxningen’? Jag har fått intrycket han bara upprepar den vanliga ryska propagandan. Kan du sammanfatta?

En bild på ett nytt Wunderwaffe? Vad fint hörru.

(Apropå skolbarn, hur gammal är du? Jag tänker på din horribla stavning.)
Citera
2024-06-23, 11:08
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
MacGregor har fel i precis allt han säger och dessutom sitter han och skriker om Kremls talespunkter i tid och otid.

Han kunde inte ens skilja på ett anti tank vapen. Yrade och tyckte det var för jävligt att väst vapen hade sålts till Mexiko.

Rysk propaganda på hög nivå som blev debunkat illa kvickt. Och han ska vara en expert? Pff...

Edit: (bara för att nämna något de yrat om)

Hela kören försökte sig på detta för övrigt. Ritter, redacted, MacGregor, mercurious eller vad fan heter, som fyllot värnar så mycket om.

Och folk sitter och påstår dessa idioter/kanaler är något man ska lita på?
Senast redigerad av CanisMinor 2024-06-23 kl. 11:13.
Citera
2024-06-23, 11:52
Medlem
Idag är det exakt ett år sedan Prigozhin la ut ett klipp där han förklara att anledningen till invasionen av Ukraina enbart var lögn. Ett spel för att några få höjdare skulle kunna gynna sina egna karriärer.
En vedervärdig människa men ändå fascinerande i flera aspekt. Finns ingen annan som är lika frispråkig som honom på ryska sidan, förutom Igor Girkin men även honom har de lyckats tysta/fängsla.

https://www.youtube.com/watch?v=T-c0SyeMQuo
Citera
2024-06-23, 11:53
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Nu har jag fått kommentarer från flera om att MacGreogor aldrig har rätt i någonting. Och det är typ samma kommentar varje gång.

Man får intrycket av att ni antingen är samspelta eller att det gått ut order uppifrån att just vissa personer skall misskrediteras.

Hemskt ledsen men sin credibilitet har MacGregor sänkt alldeles själv . Det har funnits " influencers " På rysk sida av viss dignitet och värdighet . Men de har Putin plockat ur spel helt själv .

Det är så Putin behåller makten / ingen får vara bättre eller populärare än Putin .
Citera
2024-06-23, 11:54
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Dessertörer som är tagna för att föras bakåt?
Det känns ju troligt i och med att han med vapnet går sist
Senast redigerad av snake65 2024-06-23 kl. 11:58.
Citera
2024-06-23, 12:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror du att du har förmåga att delge vilka punkter Sachs tog upp under ’uppläxningen’? Jag har fått intrycket han bara upprepar den vanliga ryska propagandan. Kan du sammanfatta?

En bild på ett nytt Wunderwaffe? Vad fint hörru.

(Apropå skolbarn, hur gammal är du? Jag tänker på din horribla stavning.)

Okej. Så nu skickar du pm att du inte kan redogöra för Sachs resonemang. Jag vill ju inte kolla intervjuer och leta efter ’dina’ argument. Konstigt beteende på ett diskussionsforum, men jag antar helt enkelt du är för dum för att ta till dig och förmedla information. Beklagar.
Citera
2024-06-23, 12:11
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/wartranslated/status/1804816218383176012
Citat:
Vatnik tears: “The ratio of UAVs at the front is now approximately 1 to 6. Not in our favor”

Jag har läst på lite andra håll samma sorts klagan, då att Ukraina har mångdubbelt fler drönare än Ryssarna.
Citera
2024-06-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Nu har jag fått kommentarer från flera om att MacGreogor aldrig har rätt i någonting. Och det är typ samma kommentar varje gång.

Man får intrycket av att ni antingen är samspelta eller att det gått ut order uppifrån att just vissa personer skall misskrediteras.

Om "alla" säger att Pete Sampras var en jävel på att spela volley så kan det bero på att han faktiskt var en jävel på att spela volley. Men den möjligheten har aldrig föresvävat dig eller?
Citera
2024-06-23, 12:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/wartranslated/status/1804816218383176012

Jag har läst på lite andra håll samma sorts klagan, då att Ukraina har mångdubbelt fler drönare än Ryssarna.
Lol:
"In our country, a lot of promising projects have stalled either because of bureaucracy or due to lack of funding."
Ledsamt nog för Telegram-Ivan så handlar det nog mer om att de betett sig som de alltid har gjort...
https://www.reuters.com/article/us-russia-defence-idUSTRE74N1YX20110524/
Russia says a fifth (20%) of defense budget stolen
A fifth of Russia's state defense spending is stolen every year by corrupt officials, dishonest generals and crooked contractors, Russia's chief military prosecutor said
https://aoav.org.uk/2023/the-corrosion-of-corruption-the-state-of-the-russian-military/
A Corrosion of Corruption: the parlous state of the Russian military
Since Russia’s invasion of Ukraine on 24th February 2022, analysts have observed a litany of failures when it comes to the provision of Russia’s armed forces, including fuel-shortages, equipping troops with non-military grade radio systems, and a lack of winter clothing and rations. Across all these incidents are accusations of corruption: soldiers have been accused of selling fuel in Belarus ahead of the invasion, the grants for military-grade radios have been embezzled and winter clothing sold by senior officers.
Citera
2024-06-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej. Så nu skickar du pm att du inte kan redogöra för Sachs resonemang. Jag vill ju inte kolla intervjuer och leta efter ’dina’ argument. Konstigt beteende på ett diskussionsforum, men jag antar helt enkelt du är för dum för att ta till dig och förmedla information. Beklagar.

Vi får inte diskutera vad Jeffry Sach säger, du har väll sett att videon jag postade nu är borttagen.
Kollar precis TUCKER CARLSON TONIGHT 6/21/24 där Jeffry intervjuas i 1,5h. Om du är itresserad att lära dig något då kan du googla (TUCKER CARLSON TONIGHT 6/21/24). Ingen ide att lägga upp den här då den säkert blir borttagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in