Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Nei, dette er helt feil. Alle i hele Norge fikk innsyn i denne trusselmailen for over 3 år siden. Trusselmailen datert 8. juli 2019 ble publisert i VG allerede 21. februar 2021. Denne uken blir altså nøyaktig samme trusselmail og identisk tekst gjengitt på nytt i VG og tolket i Krimpodden.
Alle, inkludert Milli og redaksjonen i Krimpodden, har med andre ord hatt fullt innsyn til denne trusselmailen i alle disse årene. Derfor er din konklusjon feil. I dette tilfellet kan jeg forstå at man blir forvirret når samme trusselmail og tekst blir presentert som "nye opplysninger" 3 år senere. Men dette er hverken "nye detaljer" eller kan sees i noen "ny kontekst". Det er noe helt annet som ligger bak VGs fremstøt i går...
Det er riktig at trusselmailen har blitt omtalt i media tidligere, men innholdet har blitt ulikt fremstilt, bl.a. er den første delen av trusselmailen klippet bort denne gangen, da VG omtalte mailen sist for 2 dager siden:
● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 1:
"tom du nå klar for forhandel?du nå understå fucke oss mistak?anne-elisabeth vent lang for du inititete forhandel."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene
Jeg tar det som en selvfølge at trusselmailene/-brevet ikke er gjengitt 100% identisk med orginalbrevene. Jeg tror heller ikke at all kommunikasjon med motparten er offentliggjort. Jeg tror det er uklokt, bl.a. pga etterforskningsmessige årsaker, så får vi heller være uenig.
Det nye som Milli har hakeslepp på, er at han innser at mediaoppmerksomhet kan være et tema i saken. På hvilken måte kan det hende vi får høre mer om i fremtiden.
● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 2:
"«du vett vår kraven.du send sekurity deposit ¼ av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss för.vi send bevisen av livet, instruktion for twowy kommunikation.vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet.du send rest monero.vi lar anne elisabeth fri.du scare vi vill tar ¼ efter kravet fullprise.€9 million vi baked in 40% tapp i value efter media report.nå du vett vi begin forhandel i €4.05 million efter du betalla sekurity deposit €1.35 million.», skrev motparten i e-posten, får VG opplyst.
«Totall €5.4 million.forhandel vi felxible pris.detta bara kontakt till vi ha monero for €1.35 million.€0 vi ha 0 risk. €0 vi ha 0 kommunikation.du taga lange tidd 0 guaranti hur mer lange hon levet.anne eliasbeth trenget medikal behandel vi kan gir basik av behandel.», fortsatte motparten, ifølge VGs opplysninger."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mPrBz1/motparten-i-loerenskog-saken-vi-vett-du-ikke-fucke-oss