2024-06-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det må nesten Milli svare for. Nå var det ikke bare dette som ble feil, men hele presentasjonen i Krimpodden ble svært misvisende da det gis inntrykk av at trusselmailen fra 8. juli 2019 inneholder "helt nye opplysninger", noe det ikke gjør. VG publiserte eksakt samme opplysninger for over 3 år siden, så her er intet nytt slik Milli forsøker å gi inntrykk av. Med så mye feil burde siste episode av Krimpodden aldri ha vært sendt og rett og slett fjernes. I det minste skylder Milli lytterne en oppklaring. Men den kommer neppe. Det som skjer har en sammenheng.

Jo, men 99% av VG`s lesere er ikke så dypt inne i saken så de tror på Milli.
Citera
2024-06-22, 20:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det må nesten Milli svare for. Nå var det ikke bare dette som ble feil, men hele presentasjonen i Krimpodden ble svært misvisende da det gis inntrykk av at trusselmailen fra 8. juli 2019 inneholder "helt nye opplysninger", noe det ikke gjør. VG publiserte eksakt samme opplysninger for over 3 år siden, så her er intet nytt slik Milli forsøker å gi inntrykk av. Med så mye feil burde siste episode av Krimpodden aldri ha vært sendt, den bør rett og slett fjernes. I det minste skylder Milli lytterne en oppklaring. Men den kommer neppe. Det som skjer har en sammenheng.

Mailen TH fikk 8. juli 2019, var altså svar på flere mailer TH hadde sendt 16. og 17. mai, hvor
han - ifølge boka "Lørenskog-mysteriet" - for første gang foreslo å forhandle. Da hadde ikke
"motparten" gitt lyd fra seg siden 27. januar. I denne 8. juli-mailen skriver de bl.a. at "Anne Elisabeth
vente lang tid for du initiete forhandel (sic)". Det er altså AE som har ventet på dette, ikke "motparten".
Og de har da angivelig tålmodig holdt liv i henne, i håp eller tro om at de en gang omsider skal få
pengene de krever.

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jo, men 99% av VG`s lesere er ikke så dypt inne i saken så de tror på Milli.

De som faktisk er interessert i denne saken, leser nok her like mye som de leser VG.
Får vi håpe. Når de har trålet seg gjennom all spammen fra enkelte, vil de kanskje også
finne enkelte betraktninger rundt den sviktende logikken i saken, betraktninger jeg tipper
mange har gjort selv på forhånd.
Citera
2024-06-22, 20:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det må nesten Milli svare for. Nå var det ikke bare dette som ble feil, men hele presentasjonen i Krimpodden ble svært misvisende da det gis inntrykk av at trusselmailen fra 8. juli 2019 inneholder "helt nye opplysninger", noe det ikke gjør. VG publiserte eksakt samme opplysninger for over 3 år siden, så her er intet nytt slik Milli forsøker å gi inntrykk av. Med så mye feil burde siste episode av Krimpodden aldri ha vært sendt, den bør rett og slett fjernes. I det minste skylder Milli lytterne en oppklaring. Men den kommer neppe. Det som skjer har en sammenheng.

Virker som at folk høyere opp i systemet har instruert Milli til hva han skal si kanskje.
Et slags opprydningsarbeid der de liksom rengjører THs tilgrisede frakk i håp om at et etterspill skal bli mildest mulig. Hvis siktelsen blir frafalt, og saken mot TH henlegges, så vil han vel komme med et solid etterspill med søksmål i den ene og den andre retningen, også mot dette forumet.
Vi får håpe at dette bare er en taktikk fra politiet. Hvis siktelsen frafalles, så vil TH få status som vitne, og da kan han ikke nekte å forklare seg i en rettsak, og heller ikke barna. For det er jo et av de største problemene her, at han og hele familien nekter å snakke. Siktelsene mot PSS og Utengen blir stående, hvis jeg har forstått riktig, så det kan jo tyde på at det blir en rettsak. Utengen har jo vært siktet like lenge som TH, eller 12 dager kortere tid. Og så kan politiet på nytt kjøre på med siktelse og tiltale mot TH etter at det har vært rettsak.
Citera
2024-06-22, 21:13
Avslutad
Citat:
Nei, dette er helt feil. Alle i hele Norge fikk innsyn i denne trusselmailen for over 3 år siden. Trusselmailen datert 8. juli 2019 ble publisert i VG allerede 21. februar 2021. Denne uken blir altså nøyaktig samme trusselmail og identisk tekst gjengitt på nytt i VG og tolket i Krimpodden.

Alle, inkludert Milli og redaksjonen i Krimpodden, har med andre ord hatt fullt innsyn til denne trusselmailen i alle disse årene. Derfor er din konklusjon feil. I dette tilfellet kan jeg forstå at man blir forvirret når samme trusselmail og tekst blir presentert som "nye opplysninger" 3 år senere. Men dette er hverken "nye detaljer" eller kan sees i noen "ny kontekst". Det er noe helt annet som ligger bak VGs fremstøt i går...
Det er riktig at trusselmailen har blitt omtalt i media tidligere, men innholdet har blitt ulikt fremstilt, bl.a. er den første delen av trusselmailen klippet bort denne gangen, da VG omtalte mailen sist for 2 dager siden:

● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 1:
"tom du nå klar for forhandel?du nå understå fucke oss mistak?anne-elisabeth vent lang for du inititete forhandel."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene

Jeg tar det som en selvfølge at trusselmailene/-brevet ikke er gjengitt 100% identisk med orginalbrevene. Jeg tror heller ikke at all kommunikasjon med motparten er offentliggjort. Jeg tror det er uklokt, bl.a. pga etterforskningsmessige årsaker, så får vi heller være uenig.

Det nye som Milli har hakeslepp på, er at han innser at mediaoppmerksomhet kan være et tema i saken. På hvilken måte kan det hende vi får høre mer om i fremtiden.

● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 2:
"«du vett vår kraven.du send sekurity deposit ¼ av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss för.vi send bevisen av livet, instruktion for twowy kommunikation.vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet.du send rest monero.vi lar anne elisabeth fri.du scare vi vill tar ¼ efter kravet fullprise.€9 million vi baked in 40% tapp i value efter media report.nå du vett vi begin forhandel i €4.05 million efter du betalla sekurity deposit €1.35 million.», skrev motparten i e-posten, får VG opplyst.

«Totall €5.4 million.forhandel vi felxible pris.detta bara kontakt till vi ha monero for €1.35 million.€0 vi ha 0 risk. €0 vi ha 0 kommunikation.du taga lange tidd 0 guaranti hur mer lange hon levet.anne eliasbeth trenget medikal behandel vi kan gir basik av behandel.», fortsatte motparten, ifølge VGs opplysninger."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mPrBz1/motparten-i-loerenskog-saken-vi-vett-du-ikke-fucke-oss
Citera
2024-06-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er riktig at trusselmailen har blitt omtalt i media tidligere, men innholdet har blitt ulikt fremstilt, bl.a. er den første delen av trusselmailen klippet bort denne gangen, da VG omtalte mailen sist for 2 dager siden:

● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 1:
"tom du nå klar for forhandel?du nå understå fucke oss mistak?anne-elisabeth vent lang for du inititete forhandel."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene

Jeg tar det som en selvfølge at trusselmailene/-brevet ikke er gjengitt 100% identisk med orginalbrevene. Jeg tror heller ikke at all kommunikasjon med motparten er offentliggjort. Jeg tror det er uklokt, bl.a. pga etterforskningsmessige årsaker, så får vi heller være uenig.

Det nye som Milli har hakeslepp på, er at han innser at mediaoppmerksomhet kan være et tema i saken. På hvilken måte kan det hende vi får høre mer om i fremtiden.

● TRUSSELMAILEN 8. JULI 2019 DEL 2:
"«du vett vår kraven.du send sekurity deposit ¼ av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss för.vi send bevisen av livet, instruktion for twowy kommunikation.vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet.du send rest monero.vi lar anne elisabeth fri.du scare vi vill tar ¼ efter kravet fullprise.€9 million vi baked in 40% tapp i value efter media report.nå du vett vi begin forhandel i €4.05 million efter du betalla sekurity deposit €1.35 million.», skrev motparten i e-posten, får VG opplyst.

«Totall €5.4 million.forhandel vi felxible pris.detta bara kontakt till vi ha monero for €1.35 million.€0 vi ha 0 risk. €0 vi ha 0 kommunikation.du taga lange tidd 0 guaranti hur mer lange hon levet.anne eliasbeth trenget medikal behandel vi kan gir basik av behandel.», fortsatte motparten, ifølge VGs opplysninger."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mPrBz1/motparten-i-loerenskog-saken-vi-vett-du-ikke-fucke-oss

Har du funnet forfatteren på sosiale media enda eller var det bare løgn?
Citera
2024-06-22, 22:32
Medlem
Citat:
Har du funnet forfatteren på sosiale media enda eller var det bare løgn?

Hvordan kan man finne forfatteren på sosiale medier når man ikke vet hvem det er? Det er som å lete etter en nål i en høystakk.

Spille en gjettelek, kanskje?
Citera
2024-06-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvordan kan man finne forfatteren på sosiale medier når man ikke vet hvem det er? Det er som å lete etter en nål i en høystakk.

Spille en gjettelek, kanskje?

Hehe, ja det er nå i alle fall et mysterium for meg.
Citera
2024-06-22, 22:52
Medlem
Jeg tror politiet har fått et gjennombrudd i saken.
Citera
2024-06-23, 00:41
Medlem
Citat:
Mine barn og ikke våre barn,

Han til og med gjentar "mine barn" - rett etter setningene der AE blir nevnt.
Etter å ha nevnt AE og seg selv ville det ha vært naturlig å skrive "våre barn".

Når man går fra "våre" til "mine barn", skulle man tro personen ikke levde lenger.
Dette var jo en email som skulle gi inntrykk av at de trodde hun fortsatt levde...
Citera
2024-06-23, 00:46
Medlem
Citat:
Han til og med gjentar "mine barn" - rett etter setningene der AE blir nevnt.
Etter å ha nevnt AE og seg selv ville det ha vært naturlig å skrive "våre barn".

Når man går fra "våre" til "mine barn", skulle man tro personen ikke levde lenger.
Dette var jo en email som skulle gi inntrykk av at de trodde hun fortsatt levde...

Det er jo som tatt ut av en psycho-thriller
Citera
2024-06-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Bevisene ville holdt til domfellelse om de ble funnet alle andre steder enn i Sloraveien 4.

Jeg synes dette er bare trist.

Det går jo an å håpe at stats- eller riksadvokaten vil finne en måte å straffe Tom Hagen på.
Riksadvokaten har justismordangst. Vil ha så strenge beviskrav for å sikre eget ettermæle men det kan gå annerledes enn han tror....
Citera
2024-06-23, 03:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvis siktelsen blir frafalt, og saken mot TH henlegges, så vil han vel komme med et solid etterspill med søksmål i den ene og den andre retningen, også mot dette forumet.

Hva skal han saksøke flashback for? Ærekrenkelse? Langt på vei det meste av det som er skrevet
her er basert på kilder fra media. TH er også en offentlig person, gitt at navnet hans ble offentliggjort sammen med saken forøvrig.

Enkeltpersoner som har anonyme brukere her kan ikke straffeforfølges for det de skriver her, både fordi
forumet er utenfor norsk jurisdiksjon, og fordi det uansett ikke fins hjemler for å ettergå datatrafikk i
straffesaker med så lav strafferamme. Det eneste måtte være hvis noen av ren uaktsomhet avslører identiteten sin, og det kan bevises at de har skrevet noe straffbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in