2024-06-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Någon som gick ut från Northvolt och aldrig sågs igen var Elliot som bara försvann. Tillhör han också skaran av oförklarliga dödsfall på batterifabriken? För det är ju när han lämnar fabriken som han ses sista gången i litet.
Elliot jobbade på Alimak.
Citera
2024-06-21, 15:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Ok, ja något skumt är det definitivt.

en förklaring som luftades var att det jobbar fem tusen personer där, och att det årligen är ett gäng hjärtstopp i olika åldrar.
skumt sagt ändå.

Fast åldern stämmer inte in. Bara en 60-åring medan de andra har varit 33 och 19 år.
Citera
2024-06-21, 15:35
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast åldern stämmer inte in. Bara en 60-åring medan de andra har varit 33 och 19 år.
åldern togs upp i artikeln, och ledningen pekade på att de har 5000 personer anställda, att tre personer dött var inte konstigt, eftersom de har så många anställda.
vidare så tar de upp nån statistik på människor som fått hjärtstopp i olika åldrar, yngre åldrar.
Citera
2024-06-21, 15:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan det månne handla om något kemiskt medel de utsatts för och som sänkt syrenivån i blodet hos dessa offer, som sedan utlöst hjärtstillestånd och stroke, eller annat?

Men problemet är att ingen vet. Alla tre dödsoffer har ju genomgått en obduktion och där har de tagit vävnadsprover och kroppsvätskor för analys. Antar även att de har sparat prover för framtida analyser.

Mysteriet som jag förstår det är att man rent patologiskt inte har hittat en direkt dödsorsak. Hjärt & kärlsjukdomar lämnar oftast klara patologiska spår.

Jag antar därför att det elallergiska gänget har rätt om att el är livsfarligt...
Citera
2024-06-21, 15:38
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drphilllllllllllll
2 svartingar bland dom som dött, mest troligt ebola, kolera, difteri, aids eller nån annan exotisk sjukdom.
Eller knark.
Citera
2024-06-21, 15:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
åldern togs upp i artikeln, och ledningen pekade på att de har 5000 personer anställda, att tre personer dött var inte konstigt, eftersom de har så många anställda.
vidare så tar de upp nån statistik på människor som fått hjärtstopp i olika åldrar, yngre åldrar.

Men, jag antar att saken inte skulle få en vidare utredning om rättsmedicin trodde på ett sådant antagande som företagsledningen gör.

Kruxet i det hela är att de tre avled efter ett genomfört arbetspass.

När det gäller förklaringar från en företagsledning så tror jag att man skall ta det med låg nivå av trovärdighet.
Vi kommer ju ihåg vad exempelvis cigarettbolagens direktörer sade om rökning...
Citera
2024-06-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Möjligt, men vad händer nu om en fjärde dör oväntat och man inte hittar något? Nu läste jag inte varför BMW drog sig ur affären för artikeln var låst. Men 1.1 miljarder i order försvann över en natt.

Kan tänka mig att BMW inte vill ha något med Northvolt att göra snart pga av alla dödsfall. Inte bra reklam att samarbete med Northvolt när arbetare dör stup i kvarten
Citera
2024-06-21, 16:08
Medlem
coolabananer123s avatar
BMW avbröt sin miljard affär med northvolt här om dagen. Det är något som sker men frågan är vad det är. Vilka ämnen arbetar man med som kan ha sådan effekt att du bara dör?

https://www.di.se/live/bmw-har-dragit-tillbaka-mangmiljardorder-fran-northvolt/

Mystiskt.
Citera
2024-06-21, 16:21
Medlem
densistasovjets avatar
Det är väl totalt 5 döda efter arbetspass? 3 nu nyligen vilket är anmärkningsvärt.
Citera
2024-06-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtsalt
Kan tänka mig att BMW inte vill ha något med Northvolt att göra snart pga av alla dödsfall. Inte bra reklam att samarbete med Northvolt när arbetare dör stup i kvarten
Nej, leveranser började inte enligt avtal. Så enkelt är det. Dödsfallen tror jag de inte har koll på eller ens bryr sig om. För övrigt har Scania, VW och BMW alla klagat på förseningar.
Citera
2024-06-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
BMW avbröt sin miljard affär med northvolt här om dagen. Det är något som sker men frågan är vad det är. Vilka ämnen arbetar man med som kan ha sådan effekt att du bara dör?

https://www.di.se/live/bmw-har-dragit-tillbaka-mangmiljardorder-fran-northvolt/

Mystiskt.
Det framgår tydligt att BMW avbröt sin order då Northvolt inte kunnat skala upp sin verksamhet i rimlig tid. Det har alltså inget med rubriksämnet att göra.
Citera
2024-06-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Det framgår tydligt att BMW avbröt sin order då Northvolt inte kunnat skala upp sin verksamhet i rimlig tid. Det har alltså inget med rubriksämnet att göra.
Samt lämpligt då elbilens framtid är nu ifrågasatt så kan man återgå att producera "vanliga bilar" i stället för inga om man inte har batterier.
Dessa dödsfall är nog det som fick pendeln att slå över och kan nu med gott samvete kliva ur projektet.
Senast redigerad av tjanska 2024-06-21 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in