2024-06-20, 20:23
Medlem
kyrkstockens avatar
Det blir något krystat på riks. För att göra analyser krävs intelligens och kanske framför allt rörlig intelligens: Det jag har sett håller inte måttet. Jag är SD men har hög intelligens och stor verbal förmåga jämfört med de i riks studio.
Citera
2024-06-21, 04:45
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Är du invandrare? Hata heter det. Det finns ingen preposition för verbet hata. Man hatar något eller någon men man hatar aldrig på något. Du vet ingenting om kvinnor. Du borde ta en titt på instagram. Tjejer följer varandra och hämtar inspiration av varandra oavsett vad sådana som du och eventuellt den här Wallerstein tror. Om han nu har sagt det du påstår att han har sagt. Jag kommer inte titta på skräpkanalen TV 4 heller.

Wallerstein är alltså kommunikationschef för SD och grundare till den numera friköpta och fristående kanalen riks som dock fortfarande samverkar med SDs kommunikationsavdelningen där Wallerstein är chef.

Att tjejerna framför kameran ska agera dragplåster till äldre herrar är alltså en genomtänkt strategi som man dessutom har kunnat bekräfta ganska enkelt genom att analysera målgruppen hos riks publik.

Jag tror nog mer på Wallersteins analys än din.

Sen är du fri att göra din bedömningen av dessa tjejer som du anser begåvade och politiskt insatta. Jag gör inte samma bedömning.
Citera
2024-06-23, 15:59
Medlem
Har Wallerstein verkligen uttryckt detta? Eller är det en hörselhallucination hos sossar? Om det nu vore hans strategi vore det ju dessutom extremt korkat att avslöja den i tv. Tycker dessutom man kan jämföra med kanalen EFN som vänder sig till folk som är intresserade av aktier. Nu har de börjat med program med kommunister Åsa Lindeborg. Det är ju knappast för att locka de redan frälsta som vill ha tips på investeringar som man tar in henne. Utan för att locka nya segment. Lika söker lika. Så man använder sig av en vänsterprofil för att locka vänsterfolk. Det är snarare ett känt faktum att SD vill locka unga tjejer till partiet. Så varför inte visa upp förebilder i sin kanal för denna gruppen då.
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Wallerstein är alltså kommunikationschef för SD och grundare till den numera friköpta och fristående kanalen riks som dock fortfarande samverkar med SDs kommunikationsavdelningen där Wallerstein är chef.

Att tjejerna framför kameran ska agera dragplåster till äldre herrar är alltså en genomtänkt strategi som man dessutom har kunnat bekräfta ganska enkelt genom att analysera målgruppen hos riks publik.

Jag tror nog mer på Wallersteins analys än din.

Sen är du fri att göra din bedömningen av dessa tjejer som du anser begåvade och politiskt insatta. Jag gör inte samma bedömning.
Citera
2024-06-24, 10:45
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Har Wallerstein verkligen uttryckt detta? Eller är det en hörselhallucination hos sossar? Om det nu vore hans strategi vore det ju dessutom extremt korkat att avslöja den i tv. Tycker dessutom man kan jämföra med kanalen EFN som vänder sig till folk som är intresserade av aktier. Nu har de börjat med program med kommunister Åsa Lindeborg. Det är ju knappast för att locka de redan frälsta som vill ha tips på investeringar som man tar in henne. Utan för att locka nya segment. Lika söker lika. Så man använder sig av en vänsterprofil för att locka vänsterfolk. Det är snarare ett känt faktum att SD vill locka unga tjejer till partiet. Så varför inte visa upp förebilder i sin kanal för denna gruppen då.

Ja han sa så, när han vart inspelad i löndom av tv 4. Men det är inte så kontroversiellt utan ganska uppenbart.

Statistiken bland tittarna påvisar tydligt att det förhåller sig så. Unga kvinnliga tittare är försvinnande liten.
Citera
2024-06-25, 19:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Tilda verkar inte kunna nånting hon är intresserad av media från Stockholm, men det enda hon ska göra är ju förvisso att vara nyhetsuppläsare
Tilda är faktiskt snyggare än Fallenqvist, vad hon heter hon i efternamn? så vi kan hitta hennes sociala medier?
Citera
2024-06-25, 22:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tilda är faktiskt snyggare än Fallenqvist, vad hon heter hon i efternamn? så vi kan hitta hennes sociala medier?

Rebecka Fallenqvist är nog fortfarande snyggast & väldigt förknippad med Riks.
Önskar att hon var kvar fortfarande.
Citera
2024-06-26, 09:14
Avslutad
Kan inte kanalen döpa om sig till typ "Mångkulturnytt" istället.
Citera
2024-06-27, 17:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kanalen Frihetsnytt gjorde en video där de sågade Riks, eftersom Riks styrs av SD. Frihetsnytt är dock arg på all alternativmedia eftersom "all alternativmedia styrs av SD och tystar ner Afs".
Är det inte lite pinsamt att din radikale stomuffti Sörman inte vill ha tvingande återvandring och får se sig bli kastrerad av en fd KD kvinna som är öppen för återvandring (7:26)
https://www.youtube.com/watch?v=7YPH753P4BE

Varför har Sörman ett problem med ordet "tvingande" återvandring? och varför vill ett "modernt västerländskt samhälle" inte tvinga? varför vill han att vi är moderna? vill han mota nazismen i grind, han väntar nöjt på att åsiktskorridoren i SD flyttas innan han tycker fel

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det blir något krystat på riks. För att göra analyser krävs intelligens och kanske framför allt rörlig intelligens: Det jag har sett håller inte måttet. Jag är SD men har hög intelligens och stor verbal förmåga jämfört med de i riks studio.
Apropå kvinnor Linn verkar ha egna starka åsikter, tyvärr så kapitulerade hon lite inför Sörman, när han är för liberal så backar hon och säger att hon tror att hon egentligen menade så, förstår inte hur tjejerna kan så uppenbart se upp till Sörman, det är ju mig dom borde se upp för!..se upp till!
Senast redigerad av Crapmagic 2024-06-27 kl. 18:04.
Citera
2024-06-28, 09:29
Medlem
Citat:
Är det inte lite pinsamt att din radikale stomuffti Sörman inte vill ha tvingande återvandring och får se sig bli kastrerad av en fd KD kvinna som är öppen för återvandring (7:26)

Varför har Sörman ett problem med ordet "tvingande" återvandring? och varför vill ett "modernt västerländskt samhälle" inte tvinga? varför vill han att vi är moderna? vill han mota nazismen i grind, han väntar nöjt på att åsiktskorridoren i SD flyttas innan han tycker fel

Apropå kvinnor Linn verkar ha egna starka åsikter, tyvärr så kapitulerade hon lite inför Sörman, när han är för liberal så backar hon och säger att hon tror att hon egentligen menade så, förstår inte hur tjejerna kan så uppenbart se upp till Sörman, det är ju mig dom borde se upp för!..se upp till!

Richard Sörman tar gärna plats, med hög röst, överdriven artikulering och upprepande av sitt budskap. Ofta när de sitter där i soffan i Riks får man intrycket att Sörman talar till de politiker eller journalister som förhoppningsvis kollar på Riks, snarare än att han för en diskussion med de andra i soffan.

Sörman har många vettiga åsikter, jag håller med honom om det mesta i sakpolitiken, men samtidigt har han en märkligt liberal inställning till hur politiken skall genomföras. Han verkar ha väldigt svårt för auktoritära tvingade åtgärder, utan allt skall ske i god liberal anda, där alla är överens och där man uppfyller alla direktiv och åtaganden enligt EU, FN, WHO, WEF med flera.

Jag tycker att både Linn och Elias är bra på att argumentera emot, och det behövs väl bara lite mer tid och erfarenhet för dessa yngre personer att bli lika självsäkra som Sörman. Det är bra att Riks bjuder upp till debatt i alla fall.
Citera
2024-06-29, 09:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Richard Sörman tar gärna plats, med hög röst, överdriven artikulering och upprepande av sitt budskap. Ofta när de sitter där i soffan i Riks får man intrycket att Sörman talar till de politiker eller journalister som förhoppningsvis kollar på Riks, snarare än att han för en diskussion med de andra i soffan.

Sörman har många vettiga åsikter, jag håller med honom om det mesta i sakpolitiken, men samtidigt har han en märkligt liberal inställning till hur politiken skall genomföras. Han verkar ha väldigt svårt för auktoritära tvingade åtgärder, utan allt skall ske i god liberal anda, där alla är överens och där man uppfyller alla direktiv och åtaganden enligt EU, FN, WHO, WEF med flera.

Jag tycker att både Linn och Elias är bra på att argumentera emot, och det behövs väl bara lite mer tid och erfarenhet för dessa yngre personer att bli lika självsäkra som Sörman. Det är bra att Riks bjuder upp till debatt i alla fall.
Jag har aldrig hört dom vara oense med Sörman, förutom om återvandring där hon la sig.

Sörman tyckte i egenskap av lektor eller vad det var för titel han har inom skolan, att man ska inte behöva vara auktoritär som lärare, men när du jobbade som lärare var det svenskar du hanterade, han verkar leva i nån slags förnekelse
Citera
2024-06-29, 20:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Jag såg hela detta avsnitt men var någonstans säger Sörman att han inte vill ha tvingande återvandrin, jag minns inte det.

Citat:

Linn är också Sverigedemokrat som du vet.

Förresten, håller du med om att Jakob är irriterande med sin feminina dialekt och sina ofta dåliga skämt? Klart bäst på Riks är Elias, sedan Linn, Richard och Mira.
Citera
2024-06-29, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Sörman är ansvarig utgivare nu tror jag? Eller chefredaktör? Hur som är han ju lite chef över de andra, och han försöker nog tänka lite på vad som är kosher att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in