2024-06-20, 14:47
Medlem
ReedMes avatar
Tror nog att hon hade sin beskyddare i ryggen när hon tackade ja till TV2. (Amira nämner att hon har en beskyddare när hon hamnar i gräl med TV-teamet i sista avsnittet.) Hon var på fallrepet och informerade beskyddaren om dokumentären. Gissar på Hells Angels. Därav valet att kompromettera småfiskar som hanterar småpengar, kanske folk som man stött sig på eller bara är allmänt lättlurade. Fasar verkar ha blivit invigd halvvägs in i serien, och i slutet av sista avsnittet kan man läsa ett han lämnat Bandidos för Hells Angels. Bara gissningar från min sida.

Hells Angels har blivit ett stort problem i dom danska hamnarna där dom infiltrerar hamnarbetarna. Förmodligen sköter dom lossningen av särskilt värdefulla varor där.
Citera
2024-06-20, 15:44
Medlem
wes420s avatar
intressant.
Martin Malm
alla företag han är inblandad i verkar ha försatts i konkurs, kul att se lite "riktiga" bevis på denna soppa..
finns hur mycket somhelst om de flesta.
galet.

https://profiler.dk/4004189672
Citera
2024-06-20, 17:44
Medlem
JSelwyns avatar
Hoppas jag förstod det rätt. Men sa inte TV2 att dom skulle beskydda (uppsikt av) henne 24*7?

Med tanke på att allt det hon "avslöjar?" måste hon ju ha känt sig "förföljd" big time - av både grabbarna + TV2 av olika orsaker. Så därför ter det sig lite konstigt att hon skulle ha haft ett kontor i Helvev som inte TV2 kände till?

Serien var/är intressant även om det fanns stunder där man inte visste om det var på riktigt eller inte? Ja, vissa scener var ju "illustrerade" vilket det också sades. Men bortsett från det.
Citera
2024-06-20, 18:09
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Hoppas jag förstod det rätt. Men sa inte TV2 att dom skulle beskydda (uppsikt av) henne 24*7?

Med tanke på att allt det hon "avslöjar?" måste hon ju ha känt sig "förföljd" big time - av både grabbarna + TV2 av olika orsaker. Så därför ter det sig lite konstigt att hon skulle ha haft ett kontor i Helvev som inte TV2 kände till?

Serien var/är intressant även om det fanns stunder där man inte visste om det var på riktigt eller inte? Ja, vissa scener var ju "illustrerade" vilket det också sades. Men bortsett från det.
ja, det kan ju också bero på att hon visste vem den ena chefen på guardian va.hur fan får hon reda på allt, tex att tv2 hade fixat inspelningen hon raderade, det är en skruvad historia, allting, för sjukt nästan.

undra om det var någon av de tre som pratade från tv2, finns en kandidat kanske, han som hon ville använda i nån fakturagrej i slutet.

det måste komma mer om detta.

edit: det är många miljoner per år i Martins bolag som verkar åka hit och dit.
Senast redigerad av wes420 2024-06-20 kl. 18:13.
Citera
2024-06-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tror nog att hon hade sin beskyddare i ryggen när hon tackade ja till TV2. (Amira nämner att hon har en beskyddare när hon hamnar i gräl med TV-teamet i sista avsnittet.) Hon var på fallrepet och informerade beskyddaren om dokumentären.

Är inne på något liknande. Nu är det här långt från min oskyldiga värld så jag är en amatör i ämnet men det kändes som att det var mest småfiskar de försökte fånga. Nu kanske hon var ett välkänt namn i den undre världen sen tidigare men jag reagerade på att folk vandrade in på hennes kontor och bara öppnade upp sig, jag hade föreställt mig mer att när man möts första gångerna görs det på neutrala ställen och man kontrollerar att ingen är buggad eller bär på dolda kameror. Sen tyckte jag hon verkade lite för cool ibland med tanke på situationens allvar och de risker hon utsatte sig för.

Programmet hade en lovande ingång, att man via den undre världen skulle komma åt de riktigt stora fula fiskarna i den övre världen men tyvärr infriades inte detta.

Tror mycket väl att hon kan ha gjort detta med någon hög beskyddare bakom sig som tröttnat på alla smågangstrar som mest är i vägen och ställer till det.

Någon stor fisk lyckades de inte fånga, The Money Man är fortfarande fri och är på betryggande avstånd från lagens långa arm.
Citera
2024-06-20, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Är inne på något liknande. Nu är det här långt från min oskyldiga värld så jag är en amatör i ämnet men det kändes som att det var mest småfiskar de försökte fånga. Nu kanske hon var ett välkänt namn i den undre världen sen tidigare men jag reagerade på att folk vandrade in på hennes kontor och bara öppnade upp sig, jag hade föreställt mig mer att när man möts första gångerna görs det på neutrala ställen och man kontrollerar att ingen är buggad eller bär på dolda kameror. Sen tyckte jag hon verkade lite för cool ibland med tanke på situationens allvar och de risker hon utsatte sig för.

Programmet hade en lovande ingång, att man via den undre världen skulle komma åt de riktigt stora fula fiskarna i den övre världen men tyvärr infriades inte detta.

Tror mycket väl att hon kan ha gjort detta med någon hög beskyddare bakom sig som tröttnat på alla smågangstrar som mest är i vägen och ställer till det.

Någon stor fisk lyckades de inte fånga, The Money Man är fortfarande fri och är på betryggande avstånd från lagens långa arm.

Köge-Calle (Carl Richard Christensen) har en uppskattad förmögenhet på 350 miljoner danska kronor (ca 530 miljoner SEK) och har sagt upp sig från samtliga sina positioner i näringslivet som följd av serien. Visst, finns en massa större hajar i havet än Köge-Calle, men han är inget plankton.

https://piopio.dk/medie-skandaleramte-koege-calle-er-god-350-millioner-kroner

https://nyheder.tv2.dk/2024-05-29-erhvervsmand-traekker-sig-fra-alle-bestyrelsesposter-efter-tv-2-dokumentar
Senast redigerad av anwe8 2024-06-20 kl. 19:46.
Citera
2024-06-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Precis börjat titta... vilken höjdare! Den där danska journalisten har levererat grejer med ballar av stål i årtionden. Min första tanke är, hur ser det ut i Sverige med de här sakerna med tanke på att antalet naiva, rasist-rädda syltryggar och fullkomligt känslodrivna idioter är betydligt mindre i Danmark som jobbar i statsapparaten.

Hur många sånna här blatte-jurist tjejer har vi i Sverige som gör samma sak? Det är ju en och annan som åkt dit nyligen med att hjälpa gängmedlemmar med både det ena och det andra i form av information, det finns liksom inte en chans att Sverige inte är tre gånger så rövknullat än danskarna. De har ju för fan till och med infiltrerat polisen. De där två turkarna som drev advokatbyrå och kallade sig "kungen" på encro telefonen kommer till tanke, den där jurist-iraniern som skulle "hjälpa" äldre och tog deras lägenheter en annan. Hur långt ner går rötan? Om den där bruden hjälpt till att stjäla två MILJARDER danska kronor på tio år, hur mycket har hennes svenska dito lyckats sno?

Dags att börja skrika högt om detta tillsammans med dansken så hårdhandskarna tas in i hela norden. Att höra den jävla fittan säga att man får 100 000 för ett vanligt ungdomsboende men för de med autism får man 300 000 så det satsar vi på! Är så man kan spy tamejfan, häxjakt på korrupta jävlar som möjliggör den här stölden från skattebetalare, de omsätter mer pengar än narkotikan och ska behandlas därefter! Nosa varenda jävel som har koppling till den här typen av verksamhet i röven och stoppa miljarder tillbaka i statskassan istället för i fickorna på den här smutsen.
det var min tafina svenska medborgare som hjälper kriminella att begå grova brott??nke också. Hur många grova brott? Samhället är ruttet.
Citera
2024-06-20, 20:32
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
TV4 Play
SVT, inte tv4.

sluta förstör tråden med dina miljoner inlägg på rad.
skriv ETT inlägg.
Senast redigerad av wes420 2024-06-20 kl. 20:38.
Citera
2024-06-20, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Ja. Jag har alltid trott att 50% av restaurangbranschen är rutten. Minst. Begagnatbilbranschen. Bilverkstäder.

Sverige. Hustle!

Absolut, fusket i de där branscherna är omfattande. Här är en, förvisso åldrad, rapport från 2007: https://www.realtid.se/ebm-42-krogare-domda-till-fangelse/

När ekobrott granskade några hundra restauranger så mynnade det ut i fängelse för 42 personer i mellan 6 mnd till 2.5 år.
Citera
2024-06-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Ja. Jag har alltid trott att 50% av restaurangbranschen är rutten. Minst. Begagnatbilbranschen. Bilverkstäder.

Sverige. Hustle!
Äh det där är gammal skåpmat från 90-talet, nu är det jordgubbar och gruppboenden som är det nya 😎
Citera
2024-06-20, 21:38
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hon var ju redan bränd i sina kretsar vad det verkade efter hon hade sprängt "Alis" och torskat hos myndigheterna.

Man spränger inte hos dom hur som helst så det kan mycket väl vara det som var dödsstöten
Citera
2024-06-20, 21:42
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Om någon undrar om samma sker i Sverige?

Svar ja.

Tex. så betalar företag som "sanerar" raffinaderier, på västkusten
både Metall (Hela vägen upp till ledningen i Stockholm) &
Polis/Åklagare (Eller så får de order att lägga ned utredningarna)

Finns vissa företag som är så "konnected" att de kan döda, knegare
utan att något sker. Och då pratar vi inte balt arbetskraft. Utan Svenskar.

Inga åklagare eller tidningar vågar ta i det som sker på västkusten.
Det går hela vägen upp i Partiledningarna.

Du snackar så mycket skit. I n g e t av detta du rapar fram har ens ett uns av sanning. Var inte så naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in