2024-06-20, 11:04
Avslutad
Inte speciellt bra serie. kan lika gärna ha varit skådespelare hela bunten eftersom det är danskt.

Amira verkade va otroligt blåst och falsk och tv2 utnyttjade detta om hela grejen är sann. Och är den det så har de ju gett henne en dödsdom till 100%. JUst detta bidrar till att jag inte tror att storyn är sann. Borde väl gå att finna dessa iblandade busar IRL om det är sann, men det är inget jag orkar ta reda på. Advokatbyrån borde ju finnas,
Citera
2024-06-20, 11:08
Medlem
Oavsett anledning så måste ju detta vara ett av de mest märkliga saker man sett.

Är som typ dano acar gjort samma sak och suttit och berättat allt han gjort och även när han begår brott, live med dolda kameror och dessutom sätta dit flera av hans nära.

Jag tror att antingen ville hon verkligen lämna det kriminella och samtidigt exposa dom eller så var det tänkt som nån sorts scam redan från början.

Hon kanske är så mäktig att hon kan gola vem som helst och inte bli skjuten?

Måste ju även varit en guldgruva för polisen eftersom SVT/Danmark kopierade all redovisning, kontoutdrag osv.
Citera
2024-06-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Finns väl förhållandevis många seriemördare, terrorister och liknande som hemfaller åt diverse utsvävningar för "kicken" men också det uppblåsta kändisskapet. Hon blir bokstavligen över en natt nu mainstream-kändis i Danmark i samband med publiceringen av denna serien. Kanske var det vad hon eftersträvade, att strålkastarljuset och blickfånget skulle riktas mot henne i en absurd utsträckning?
Ja precis, hon vill bli kändis. Dumma tjej!!
Citera
2024-06-20, 11:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Innan "den danska motsvarigheten till FBI" tog henne hade hon fotat och lagt upp bilder på internet på alla sina telefoner och högar med papper, troligen har hon ett behov att visa hur badass hon är, det är nog förklaringen till att hon tog kontakt med TV2. Hon var ju redan bränd i sina kretsar vad det verkade efter hon hade sprängt "Alis" och torskat hos myndigheterna.
Citera
2024-06-20, 11:33
Avslutad
Advokaten Nicolai Dyhr - som medverkar i serien - har fått sparken från sitt jobb som partner/delägare hos den välrenommerade affärsjuridiska byrån Horten i Köpenhamn. Horten skriver i ett pressmeddelande att Dyhrs agerande i serien inte är kompatibelt med byråns värderingar osv.

Han har också utträtt ur det danska advokatsamfundet.

Dyhr äger en bostad värderad till över 20 miljoner danska kronor i ett av Köpenhamns mest exklusiva områden och förväntas nu bli av med bostaden då den är högt belånad med omfattande amorteringskostnader på ca 25.000 danska kronor per mnd.

https://advokatwatch.no/nyheter/internasjonalt/article17202764.ece
Senast redigerad av anwe8 2024-06-20 kl. 11:41.
Citera
2024-06-20, 13:26
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Är det ett skämt? Ursäkta annars om jag sovit under en sten. Hur gör man?
med tanke på hur tekniken rusat fram det senaste så borde det finnas, har inte undersökt saken förutom en googling precis, det verkar finnas alternativ.
sorry om jag missledde dig på nåt sätt.
Citera
2024-06-20, 13:30
Medlem
Sveriges är naivt och 10 år efter Danmark. Vi har ett enormt "Svinn" nu ska trafikverket tillta på en del fördyringar. Kommer osökt att tänka på Sandviken rapporten. Ni vet den där något revisionsföretag kom fram till summan 500 miljoner plus till Sandviken.
Citera
2024-06-20, 13:31
Medlem
wes420s avatar
tittade färdigt, trots allt.
första 1,5 avsnittet var bara skräp, sen jävlar drog det igång den värsta cirkusen jag någonsin skådat, dödspatrullen, HA, BMC, Saturdarah, jurister och tjänstemän, champagnedrängen som verkar vara ute på riktigt jävla djupt vatten, utan att förstå 1% (pun intended) av hur farliga dessa kan vara.

det här är det skevaste jag sett det här året åtminstone.
vilken jävla soppa, oavsett vad som är sant eller inte så är det helt sinnessjukt. heeelt.
Citera
2024-06-20, 14:08
Medlem
bralesss avatar
Det är inga rågblonda Sanna eller Anna som begår brott?

+ det kan väl omöjligt vara personen Amina man får se i bild som är den riktiga personen? I sånt fall är hon duktigt blåst alternativt självmordsbenägen?
Citera
2024-06-20, 14:11
Medlem
Riktigt bra produktion! Såg alla avsnitten i ett svep. Sällan finner något som man orkar binga sådär.
Alla borde se den.
Citera
2024-06-20, 14:31
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Inte speciellt bra serie. kan lika gärna ha varit skådespelare hela bunten eftersom det är danskt.

Amira verkade va otroligt blåst och falsk och tv2 utnyttjade detta om hela grejen är sann. Och är den det så har de ju gett henne en dödsdom till 100%. JUst detta bidrar till att jag inte tror att storyn är sann. Borde väl gå att finna dessa iblandade busar IRL om det är sann, men det är inget jag orkar ta reda på. Advokatbyrån borde ju finnas,
Jaså det var hittepå allting. Då är det såklart inte alls lika spännande.
Citera
2024-06-20, 14:44
Medlem
Karppas avatar
Hittepå med en massa riktiga personer, som toppjuristen Dyhr? Hur tänker ni här? Eller det är det ni förmodligen inte gör.

Riktigt bra serie, såg den i sträck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in