Ska bli intressant att kolla, och ja, han den där rödhåriga dokumentärdansken är rätt bra.
Hur kan någon svensk inte förstå danska? Trodde alla svenskar förstod danska från 15 års ålder, som jag.
Tycker det är mycket mystiskt vad Amira egentligen ville uppnå. Redan från början spelade hon ett dubbelspel, där hon bedrev en parallell verksamhet samtidigt som hon hade det avlyssnade kontoret. Hon måste alltså ha valt vilka klienter som fick komma till det avlyssnade kontoret och vilka som skulle hållas borta från journalisterna.
Var syftet bara att utpressa den rika affärsmannen? Ville hon bli av med MC-grabbarna? Gängledaren Wassem kände uppenbarligen till kontakten med journalisterna eftersom han väntade utanför tv-huset och plockades upp av Amira i bilen. Någonstans hade hon en plan.
Jag tror att detta skulle kunna vara Amiras taffliga försök till "en sista stor kupp". Amira, som sannolikt är fullblods-psykopat, såg sin chans att lägga vantarna på en smärre förmögenhet genom att utpressa affärsmannen och därefter fly till ett varmare land. Småfifflarna som fastnade på bild var bara för att hålla journalisterna intresserade.
Kanske blev det mer komplicerat än vad hon hade tänkt sig? Var hon så övertygad om sin egen förmåga att hon kallt räknade med att kunna stoppa dokumentären från att sändas? Serien väcker fler frågor än svar.
Senast redigerad av Aeona 2024-06-19 kl. 23:05.
Fanns det inte en sådan som beta på youtube ett tag (tror man måste vara inloggad). Även vimeo om jag inte drömt.
Annars finns clevercast. Kostar nog dock
Googla: live caption
On your computer, open Chrome.
At the top right, select More Settings Accessibility.
Select Manage accessibility features Audio and captions.
Turn Live Caption on or off.
Garanterat var hennes plan utpressning, förmodligen av de flesta hon bjöd in till sitt kontor. Hennes kompanjon hade uppenbarligen våldskapital med tanke på att han skrämde Bandidos-snubben när han stod utanför henne.
Hon är mest troligt helt spritt språngande galen, med tanke på hennes multipla dubbelspel, både mot de kriminella och mot redaktionen.
Det här är en av de mest fascinerande dokumentärerna jag sett på länge, synd bara att redaktionen inte konfronterande henne med inspelningarna från diktafonen före hon själv fick veta det.
Sjukt hur mycket korruption det finns, hoppas alla som håller på med sådan skit och egentligen inte är kriminella sover riktigt dåligt framöver - även i Sverige.
Önskar att man granskade både byggbolag och andra entrepenörer i Sverige, Peab och Skanska, övertygad om att det är massvis med bluffakturor och annat tjafs som pågår, eller ja jag vet.
Tycker det är mycket mystiskt vad Amira egentligen ville uppnå. Redan från början spelade hon ett dubbelspel, där hon bedrev en parallell verksamhet samtidigt som hon hade det avlyssnade kontoret. Hon måste alltså ha valt vilka klienter som fick komma till det avlyssnade kontoret och vilka som skulle hållas borta från journalisterna.
Var syftet bara att utpressa den rika affärsmannen? Ville hon bli av med MC-grabbarna? Gängledaren Wassem kände uppenbarligen till kontakten med journalisterna eftersom han väntade utanför tv-huset och plockades upp av Amira i bilen. Någonstans hade hon en plan.
Jag tror att detta skulle kunna vara Amiras taffliga försök till "en sista stor kupp". Amira, som sannolikt är fullblods-psykopat, såg sin chans att lägga vantarna på en smärre förmögenhet genom att utpressa affärsmannen och därefter fly till ett varmare land. Småfifflarna som fastnade på bild var bara för att hålla journalisterna intresserade.
Kanske blev det mer komplicerat än vad hon hade tänkt sig? Var hon så övertygad om sin egen förmåga att hon kallt räknade med att kunna stoppa dokumentären från att sändas? Serien väcker fler frågor än svar.
Finns väl förhållandevis många seriemördare, terrorister och liknande som hemfaller åt diverse utsvävningar för "kicken" men också det uppblåsta kändisskapet. Hon blir bokstavligen över en natt nu mainstream-kändis i Danmark i samband med publiceringen av denna serien. Kanske var det vad hon eftersträvade, att strålkastarljuset och blickfånget skulle riktas mot henne i en absurd utsträckning?
Senast redigerad av anwe8 2024-06-20 kl. 00:04.
Är inne på första avsnittet och kan starkt rekommendera denna. Verkar ha väckt stor uppståndelse i Danmark.
Måste se den! Tack för tipset.
Minns Ni en äldre dansk dokumentär där en journalist blev mullvad? Har helt glömt av den, har för mig att denne nästlade sig in i den danska undre jorden.
Såg bara första 10 min i pausen i matchen mellan Skottland och Schweiz.
Men något som slog mig var att tv-produktionen efter att ha anlitat Amira som mullvad säger att ett säkerhetsteam fanns på plats för att rycka in om det skulle behövas. Det låter lite väl naivt i mina öron. Det är ju inte så den undre världen agerar. Om de vill trycka någon gör de ju det när offret är som mest oförberett. Eller menar de att hon hade dygnet runt övervakning? I vilket fall, inte konstigt att hon försökte dupera tv-produktionen om hon upplevde dem som amatörer.
Fast jag har ju bara sett 10 min så jag kanske är helt fel ute.
Får också den känslan. Vad vinner hon på detta. Jag köper inte hennes förklaring.
Ja verkligen. Det verkar nästa osannolikt. Kan hon ens bo kvar i Danmark efter detta?
Sannolikt en deal att bo utomlands men med en vanlig gangster kanske det kan fungera men dessa personer har ögon över hela världen och då menar jag inte bara dom i serien utan alla kommer vara efter henne.
Sedan har vi " Köge Kalle " som ägde halva stan. Du och broder med Borgmästaren Kalle Som Snuten Inte har visitations zon på om Talesättet kan förstås. Hur var det nu med likhet inför lagen
Tjurspillning eller ?
Fan ta mig bättre i Lagos Nigeria där erkänner man nog Korruptionen så det är i den meningen hederligare.
Bara resa hämta Kalle + Amira få erkännandet Eller säga upp sig från Snutjobbet
Hon Amira säger detta Kalle kan det stämma Kalle ???
" FÖR Svårt det är på prime Time TV --- I 3 Nordiska Länder klarar det inte ändå --- Snutens jag är lika Schizofren som den Pakistanske rivnings företagaren Jag skall be få sluta "
Frågar ni mig kan dom skeppa den j..n också Kalle till Pakistan enkel biljett med den Schizofrena rivnings Företagaren.
Han gillar i handling de styrelseskicken bättre .Jamen Adjö Kalle .. Klockan är slagen Punktmarkering där också
Som man säger över där Ray Charles hittar ngt på 10 minuter som kanske stoppar in kommunpampar Också . Pakistan även dem
SLÄPP SARGEN SNUTJ..L hur mycket brukar det vara i det bruna kuvertet ?? ??
Nu är ju I och för sig Danskar välkända Fifflare .Men lite bättre än Lagos Nigeria skall dom Klara
Haschet Christiania har varit Olagligt alla åren Utan snuten presterat.
FIRE HIS ASS --- Det är ju lätt i Danmark.
Demokratisk Lojalitet -- Svin är det ..För tala ur påsen