2024-06-20, 06:07
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jävligt kasst inlägg. Vad handlar det om?

Går inte att läsa hans inlägg. Skriver exakt som min morbror som är en alkad 50-talist gjorde.
Citera
2024-06-20, 06:34
Medlem
moment-of-truths avatar
Vad är det för 17 miljoner som Fasar pratar om och nämner massa gäng, ett utav dem är Dödspatrullen?
Citera
2024-06-20, 06:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Sannolikt en deal att bo utomlands men med en vanlig gangster kanske det kan fungera men dessa personer har ögon över hela världen och då menar jag inte bara dom i serien utan alla kommer vara efter henne.

Men med vem har hon slutit en deal?

Knappast med dansk television, jag har svårt att se att de skulle stå för kostnaderna.

Om den danska staten har gjort en deal så måste hon antagligen vittna i rättegångar. Vet du om TV-programmet har lett till att åtal mot de kriminella har inletts?
Citera
2024-06-20, 07:14
Medlem
DeValeras avatar
Juristen påstår att hon hjälpt den kriminella miljön att tvätta pengar för miljardbelopp. Hon har antagligen inte gjort detta av ren välgörenhet. Skulle beloppet stämma, men även om summan är överdriven så borde hon ha tjänat betydande summor. Hon borde vara ekonomisk oberoende för resten av livet. Varför riskerar hon sitt eget och anhörigas liv? Dessutom så erkänner hon ju öppet att hon hjälpt brottslingar tvätta pengar. Detta kan knappast vara lagligt i Danmark. Mycket märkligt vill jag säga.
Citera
2024-06-20, 07:58
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men med vem har hon slutit en deal?

Knappast med dansk television, jag har svårt att se att de skulle stå för kostnaderna.

Om den danska staten har gjort en deal så måste hon antagligen vittna i rättegångar. Vet du om TV-programmet har lett till att åtal mot de kriminella har inletts?

En vinkel som saknas är ju också att hon hävdar att danska polisen tog in henne i ett rum och visade att de visste allt om henne. Detta behöver ju inte vara sant men om det är det kanske även polisen har försökt ha henne som infiltratör. Hade hon suttit inne för sina uppdagade brott, jag missade detta?
Citera
2024-06-20, 08:13
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Juristen påstår att hon hjälpt den kriminella miljön att tvätta pengar för miljardbelopp. Hon har antagligen inte gjort detta av ren välgörenhet. Skulle beloppet stämma, men även om summan är överdriven så borde hon ha tjänat betydande summor. Hon borde vara ekonomisk oberoende för resten av livet. Varför riskerar hon sitt eget och anhörigas liv? Dessutom så erkänner hon ju öppet att hon hjälpt brottslingar tvätta pengar. Detta kan knappast vara lagligt i Danmark. Mycket märkligt vill jag säga.

I serien hävdar hon att pengarna bränts på kläder, bilar, resor och restaurangbesök. Skröt om att hon ägde två Audis och en Bentley när det gick som bäst.

Kan tänka mig att det är som för de flesta kriminella – snabba pengar, många fickor som behöver fyllas och ingen tanke på morgondagen. Kanske också ser risker med att sitta på för mycket pengar om hon skulle åka fast.
Citera
2024-06-20, 09:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
I serien hävdar hon att pengarna bränts på kläder, bilar, resor och restaurangbesök. Skröt om att hon ägde två Audis och en Bentley när det gick som bäst.

Kan tänka mig att det är som för de flesta kriminella – snabba pengar, många fickor som behöver fyllas och ingen tanke på morgondagen. Kanske också ser risker med att sitta på för mycket pengar om hon skulle åka fast.

Det stämmer säkert det du skriver, men hon som jurist och expert på att tvätta pengar borde väl om någon kunna gömma undan tillgångar åt sig.
Citera
2024-06-20, 09:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
En vinkel som saknas är ju också att hon hävdar att danska polisen tog in henne i ett rum och visade att de visste allt om henne. Detta behöver ju inte vara sant men om det är det kanske även polisen har försökt ha henne som infiltratör. Hade hon suttit inne för sina uppdagade brott, jag missade detta?

Jag vet inte om hon har dömts. Men uppenbarligen måste hon ha begått en hel del grova brott.
Citera
2024-06-20, 09:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Jag fattar inte varför detta fått så stor uppmärksamhet. Det var ju inga jätteskandaler direkt. Gubben i DN beskrev innehållet som "chockerande", wtf? Är folk verkligen så naiva?
Citera
2024-06-20, 10:33
Medlem
Alla vet att det myglas men här får man det rakt i ansiktet och blir lite känslomässigt engagerade i Amiras personliga resa. Jag tycker att den är ganska komisk som en farsartad dokusåpa. En massa busar från alla skikt som koncentreras till hennes kontor. En riktigt bra ide och det är detta som Public service ska hålla på med. Men om detta är på riktigt så undrar jag hur Amira ska klara sig ur detta efter att det sänts.
Citera
2024-06-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är folk verkligen så naiva?
Naivitet är en svensk paradgren.
Citera
2024-06-20, 10:54
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Amira har bränt alla sina broar, det spelar ingen roll om hon har uppbackning av Wassem.

Hon har förnedrat och golat ner ett stort antal människor genom att tillåta dold övervakning och inspelningar.

Amira kommer aldrig någonsin kunna visa sig i Danmark och måste leva som en måltavla resten av sitt liv.

Är det någon som vet om Fasar lämnade Bandidos i good eller bad standing??

Och hur kommer det sig att HA plockar upp honom som prospekt??

Amira är högre upp i heirarkin än de som hon i dokun ”hjälper” Inte många psykopater som också innehar intelligens som Amira.Fasar är en genomsnittlig psykopat lågintelligent,impulsiv karln vet ju för fan inte ens hur en usb sticka fungerar och måste ha barnvakter med sej.självklart fick han lömna i bad standing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in