2024-06-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är ju tråkigt när man gjort en karriär på att det alltid måste finnas en konflikt. Tror ni Lady Dahmer någonsin skulle utbrista: "Nä, hörni, nu tycker jag vi ändå har kommit fram till en bra lösning här vad gäller könskriget ..." Nej, exakt. Hennes aktivism bygger på, och förutsätter, att det alltid finns en konflikt, en motsättning, en god part, en ond part. Vad ska man då göra när åren börjar springa ifrån en och man märker att folk inte längre orkar lyssna, än mindre engagera sig?
Förstår inte riktigt det ”tråkiga”?

Feminister vill uppnå jämlikhet, så aktivismen behövs så länge samhället är ojämlikt. Det är inget konstigt utan så aktivism funkar. Eller skulle medborgarrättsrörelsen nöjt sig innan de nått sitt mål? ”Nä hörni, svarta har ännu inte mänskliga rättigheter men detta känns ändå som en bra lösning…”

Tror du blandar ihop aktivister med politiker. Det är politikerna som går med på lösningar som kan vara något helt annat än värderingarna de påstår sig ha. Kallas kappvändare.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Eeeh, deras skilsmässa har pågått i evigheter nu. Med det sagt - jag tror O är en stereotypisk kille som vill vara i ett förhållande och ptjae, han kommer nog aldrig ha svårt att vara det.
Har ju inte ens gått ett år sen skilsmässoansökan lämnades in. Sjukt att göra narr av den som mår dåligt medan personen som redan skaffat en ny ses som en vinnare. Att sörja och processa anses tydligen vara tecken på svaghet i dagens samhälle.
Citera
2024-06-20, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker

Feminister vill uppnå jämlikhet, så aktivismen behövs så länge samhället är ojämlikt. Det är inget konstigt utan så aktivism funkar. Eller skulle medborgarrättsrörelsen nöjt sig innan de nått sitt mål? ”Nä hörni, svarta har ännu inte mänskliga rättigheter men detta känns ändå som en bra lösning…”

Tror du blandar ihop aktivister med politiker. Det är politikerna som går med på lösningar som kan vara något helt annat än värderingarna de påstår sig ha. Kallas kappvändare.

Har ju inte ens gått ett år sen skilsmässoansökan lämnades in. Sjukt att göra narr av den som mår dåligt medan personen som redan skaffat en ny ses som en vinnare. Att sörja och processa anses tydligen vara tecken på svaghet i dagens samhälle.

Hon förtjänar sin ojämlikhet.

Hon är ingen aktivist. Hon är en lat narcissist som försöker grifta pengar på internet.

Det är ungefär allt vänsterpacket sysslar med nuförtiden.
Citera
2024-06-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
Hon förtjänar sin ojämlikhet.

Hon är ingen aktivist. Hon är en lat narcissist som försöker grifta pengar på internet.

Undrar om hon är glad nu när judiska flickor runt om Europa blir våldtagna. En 13-åring i Österrike och en 12-åring i Frankrike. Det är ju ingen skillnad på anti-zionism och anti-semitism enligt lady dahmer så de där flickorna våldtogs nog för att de var zionister. Vad LD och Stina Wolter och de andra vänsterfeministerna har piskat fram hatet mot judar och glorifierat islamismen. Usch och fy vad de har gjort världen sämre.
Citera
2024-06-20, 15:43
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker

Det var sarkasm.

Kontentan är nu att hennes aktivism har blivit det centrala i hennes liv, och det verkar ha gått ut över hennes andra möjligheter. Om hon nu är rädd för att behöva gå ut på den vanliga arbetsmarknaden på grund av det hon skrivit, eller snarare på grund av hur hon uttryckt sig, är det väl sorgligt?
Citera
2024-06-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Hur många trodde att hennes väg var en bra väg att gå? I slutändan är hon ett bittert vrak som tigger pengar på internet. En medelålders grifter med politiska sympatier och ett CV på nätet som garanterar att hon aldrig kommer kunna ha ett normalt jobb.
"En bra väg att gå" - för att uppnå vad? Hennes ambition, får man anta, var att influera jämställdhetsdebatten (genom att påverka kvinnor) samt att vara allmänt motvalls och det skulle jag säga att hon har lyckats med, till syvende och sist. Men nej, det är givetvis ingen klok strategi om målet är ett lyckligt svensson-liv med ekonomisk trygghet.
Citat:
Det är ju tråkigt när man gjort en karriär på att det alltid måste finnas en konflikt. Tror ni Lady Dahmer någonsin skulle utbrista: "Nä, hörni, nu tycker jag vi ändå har kommit fram till en bra lösning här vad gäller könskriget ..." Nej, exakt.
Kan du säga något arbete/sysselsättning som inte bygger på samma premiss? För övrigt - om "könskriget" löstes imorgon så hade det knappast påverkat LDs aktivism i någon större utsträckning eftersom hon, som vi alla vet, gått vidare till att gräva ned sig i palestina-konflikten istället.
Citat:
För tio år sedan minns jag att hon hade en egen hemsida där hon bloggade och lade upp texter om feminism, kvinnokamp och jämställdhet. Säga vad man vill om innehållet, men det fanns i alla fall en glöd, ett driv och ett engagemang man kunde respektera.
Jag känner inte dig men magkänslan säger mig att du inte gick runt och hyste respekt för LD för tio år sedan.
Citat:
Sedan en annan sak: Är det inte lite småsunkigt att blanda bilder på bombandet av Palestina och bilder på ens barn när de tar studenten som hon gjort i ett antal stories nu? Att kommodifiera krig och ens egen avkomma för att bygga ett varumärke är inte vackert.
Sunkigt? Ja, men kommodifiering skulle jag inte kalla det. Bara gränslöst.
Citat:

Till skillnad från det nobla högerpacket som absolut inte sitter med tiggarmuggen och skramlar mellan svadorna om genus och invandring? Om det är något LD inte gjort så är det att försöka monetisera sin plattform - hade det varit målet så hade hon knappast postat antisemitisk propaganda som gör att hon tappar ungefär 100 följare i veckan i ett halvårs tid.
Citera
2024-06-21, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Till skillnad från det nobla högerpacket som absolut inte sitter med tiggarmuggen och skramlar mellan svadorna om genus och invandring? Om det är något LD inte gjort så är det att försöka monetisera sin plattform - hade det varit målet så hade hon knappast postat antisemitisk propaganda som gör att hon tappar ungefär 100 följare i veckan i ett halvårs tid.

Ja det är lustigt det där vilka som stått upp för judar och Israel och vilka som inte gjort det, Raukberg.

Ni har så mycket åsikter där på vänsterkanten och det roligaste av allt är när ni på allvar tror att ni hade någon form av moraliskt överläge i debatterna.

Allt ni hade var åsikter om ditten och datten för i slutändan är det inget konstigt att det är samma apor som sitter och mal i era hatklubbar och haveristgrupper i vad, tio års tid snart?

Människor utan liv, precis som LD. Sånna finns överallt, Raukberg. Det är ingen höger vänster fråga.

Vi som blev utsatta för ert hjärndöda drevade kommer dock alltid förakta er, det är något du och LD et al får lära er leva med.

Totala skräpmänniskor QED för LD har liksom visat vem hon är och vad hon går för nu.

För fin för att ta ett vanligt kneg men tusen synpunkter på hur andra lever, och just det kära Raukberg är en ordentlig vänsteråkomma.

Offtopic : Btw du som är in the loop, Är det sant att Axels nya tjej är en kopia på Myra fast yngre? Friskt. Det är samma grisar här som där men högern kanske inte påstår att de är bättre än alla andra.
Senast redigerad av Transitive 2024-06-21 kl. 07:02.
Citera
2024-06-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ja det är lustigt det där vilka som stått upp för judar och Israel och vilka som inte gjort det, Raukberg.

Ni har så mycket åsikter där på vänsterkanten och det roligaste av allt är när ni på allvar tror att ni hade någon form av moraliskt överläge i debatterna.

Allt ni hade var åsikter om ditten och datten för i slutändan är det inget konstigt att det är samma apor som sitter och mal i era hatklubbar och haveristgrupper i vad, tio års tid snart?

Människor utan liv, precis som LD. Sånna finns överallt, Raukberg. Det är ingen höger vänster fråga.

Vi som blev utsatta för ert hjärndöda drevade kommer dock alltid förakta er, det är något du och LD et al får lära er leva med.

Totala skräpmänniskor QED för LD har liksom visat vem hon är och vad hon går för nu.

För fin för att ta ett vanligt kneg men tusen synpunkter på hur andra lever, och just det kära Raukberg är en ordentlig vänsteråkomma.

Offtopic : Btw du som är in the loop, Är det sant att Axels nya tjej är en kopia på Myra fast yngre? Friskt. Det är samma grisar här som där men högern kanske inte påstår att de är bättre än alla andra.
Vem är Axel och Myra?
Citera
2024-06-21, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Vem är Axel och Myra?

Google är din vän. Men om vi säger att LDs svägerska har bott hyresfritt i deras huvud i hundra avsnitt av deras podd och att de alla tillsammans med Bilan och Wåg de andra glada psykpatienterna ingår i samma grupp av internetskadade slackers så är man inte förvånad såhär några år senare att Natashja står helt själv i sitt liv för första gången.

Värsta mediakoglomeratet av totala vinnare.

Nyskild, pushar 50 och enda karriären är att snacka skit på nätet. Hennes sociala skyddsnät verkar inte finnas där och lajks betalar inte räkningarna.
Citera
2024-06-21, 09:06
Medlem
Nu har LDs barn hittat den här tråden och hon skriver

”Hej Flashback. Nu har mina barn hittat tråden om mig på Flashback. Nu kan ni vara stolta över er själva. ❤️❤️❤️❤️”

Tja du Natashja. Du valde ett offentligt liv. Dessutom valde du att skriva offentligt om massa saker som många anser bör vara privata, tex om hur ex (dvs Oskar) använde kuken. Du har offentligt propagerar för ståndpunkter som är vänster och ofta tagit en väldigt antagonistisk ställning. Svart eller vitt. Utplåna Israel. Lärt dina barn att hata USA tex.

Då får du faktiskt skylla dig själv. Många som är vänster/feminister använder inte hela tiden sitt privatliv, eller är så svartvita.

Vill du inte diskuteras, ge dig inte in i debatten.

Däremot, har vi faktiskt inte diskuterat dina barns åsikter etc, utan bara hur det kan påverka dem att ha dig som mamma. Där faktiskt många har försvarat dig. Inklusive jag. Tyckte det var ett jävla oskick tex när någon ville socanmäla dig.
Citera
2024-06-21, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

”Hej Flashback. Nu har mina barn hittat tråden om mig på Flashback. Nu kan ni vara stolta över er själva. ❤️❤️❤️❤️”

Tja du Natashja. Du valde ett offentligt liv. Dessutom valde du att skriva offentligt om massa saker som många anser bör vara privata, tex om hur ex (dvs Oskar) använde kuken. Du har offentligt propagerar för ståndpunkter som är vänster och ofta tagit en väldigt antagonistisk ställning. Svart eller vitt. Utplåna Israel. Lärt dina barn att hata USA tex.

Då får du faktiskt skylla dig själv. Många som är vänster/feminister använder inte hela tiden sitt privatliv, eller är så svartvita.

Däremot, har vi faktiskt inte diskuterat dina barns åsikter etc, utan bara hur det kan påverka dem att ha dig som mamma. Där faktiskt många har försvarat dig. Inklusive jag. Tyckte det var ett jävla oskick tex när någon ville socanmäla dig.

Då kan jag hälsa de ungarna att pappa var den som inte gjorde en karriär på att visa upp sitt mensblod för pengar på internet och för att provocera.

Lyssna på pappa.
Citera
2024-06-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

Det är intressant att mobbare och haters alltid lägger ansvar för sitt eget beteende på den de hatar. Nej, LD kan bara ansvara för det hon själv skriver och gör. Det andra skriver om henne är inte hennes fel eller ansvar.

Tror du att det enda som påverkar barnen här är om ni diskuterat deras åsikter? Hur tror du en tonåring mår av att läsa en sån här tråd om sin mamma? Med det ofiltrerade hat som uttrycks? Med alla spekulationer om mammas person, mammas äktenskap, mammas kropp, mammas eventuella otrohet, mammas eventuella brister, mamma och pappas eventuella problem?
Citera
2024-06-21, 19:39
Avslutad
Stör mig på hur hon skriver i senaste instagraminlägget. Raljerar om ”halvfula” tjejer som ingen vill följa på sociala medier…

Vad jag minns också så skrev hon i ett gammalt blogginlägg om att man kunde se på barns utseende om de var vackra eller ej.

Det stärker också teorin om att kvinnor är de som mobbar andra kvinnor, inte i första hand män…

Och övervikt är en gråskala inte svart/vitt. Hon är inte diskriminerad, och hon vill säkert inte själv gå upp igen med tanke på hälsan och idealen som hon protesterar mot samtidigt som hon proklamerar att människor går att dela in i fula och fina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in