2024-06-19, 16:31
Medlem
Eponumoss avatar
Så är hon utfattig eller skämtar hon bara?
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det tar två att dansa tango och har man haft dåligt sex i 20 år (som det antyds) så är man bannemed själv ansvarig.

I slutändan så finns det en person här som har en partner som verkar le, skratta och leva livet. Och det är inte Lady Dahmer.
Krävs.
Citera
2024-06-19, 16:45
Avslutad
Vi backar bandet:

Publicerad 6 mar 2013 kl 10.26

https://www.expressen.se/amelia/livsstil/feminism/lady-dahmer-sla-tillbaka-mot-nathatet-direkt/
Citat:
Det otäcka med trollen på näten är att hatet är så himla stort, att de gömmer sig och kan finnas var som helst. Jag har fått hat från lärare, människor som arbetar med barn, helt vanliga män.

I början blev jag jätterädd. Sedan tänkte jag att de flesta skäller värre än de bits, att en person som verkligen vill mig illa kommer inte skriva det på nätet, han kommer bara dyka upp en dag.

En man skrev att han ville sprätta upp mina barn så att jag fick se hur det kändes. Jag kollade upp hans IP-nummer och tog reda på vem han var, och det visade sig att han hade hotat flera andra kvinnor. Han blev väldigt spak när jag hängde ut honom med namn på bloggen.

Det är så jag gör: slår tillbaka direkt. Jag samarbetar med bloggvänner, delar IP-nummer och sparar all information i en lista. Hittar jag någon av hatarna på facebook brukar jag mejla dom och berätta att jag vet vad de heter, då ursäktar sig de flesta och slutar.

Publicerad 2012-11-21

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/MgE6v0/vad-ar-sa-farligt-med-mensblod

Citat:
Ett ögonblick, bloggaren Natashja "Lady Dahmer" Blomberg, som orsakade nätstorm när hon lade ut en bild på sin mensbinda, med en hälsning till Flashback.

Prisas för provokation Natashja Blomberg, alias Lady Dahmer, utsågs till årets provokatörmama 2012 av tidningen Mama.

10-12 år senare efter att hon vigt sitt liv till Kampen™ hur gick det med allt det där egentligen?

Hon stod still, världen förändrades och nu är hon out in the cold.

Hur många trodde att hennes väg var en bra väg att gå? I slutändan är hon ett bittert vrak som tigger pengar på internet. En medelålders grifter med politiska sympatier och ett CV på nätet som garanterar att hon aldrig kommer kunna ha ett normalt jobb.

Stay in school.
Citera
2024-06-19, 17:41
Medlem
Skilsmässan har åtminstone gått igenom eftersom både hon och Oskar står som ogifta, även om båda två fortfarande är skrivna i Segersäng. Vilket väl säkert är för att de bor där varannan vecka för tillfället.

Så nu antar jag att hon har pengar nog att köpa sig en bostad.
Citera
2024-06-19, 18:03
Medlem
Citat:
Det tar två att dansa tango och har man haft dåligt sex i 20 år (som det antyds) så är man bannemed själv ansvarig.

Hon skrev ju för ett par år sedan att de inte sover i samma säng, ens rum. Det är dock inte något bevis för att de inte ligger, men intressant i sammanhanget.
Citera
2024-06-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Skilsmässan har åtminstone gått igenom eftersom både hon och Oskar står som ogifta, även om båda två fortfarande är skrivna i Segersäng. Vilket väl säkert är för att de bor där varannan vecka för tillfället.

Det ska bli spännande att se var hon hamnar. Palestinie-/invandrartätt område? Eller duger bara kritvita områden?
Citera
2024-06-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Det ska bli spännande att se var hon hamnar. Palestinie-/invandrartätt område? Eller duger bara kritvita områden?

Hon vill väl vara nära barnen så det blir väl Nynäshamn/Segersäng
Citera
2024-06-19, 18:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Hon vill väl vara nära barnen så det blir väl Nynäshamn/Segersäng

Well...

https://www.expressen.se/premium/nyheter/kvinnorna-styr-fran-feministiska-bullerbyn/

Vi skämtade då att dessa lata kärringar skulle ta pick och pack och flytta ihop, men nu verkar det bli Lady Dahmer som blir ensam i Bullerbyn.
Citera
2024-06-19, 19:38
Medlem
NoTruces avatar
Det är ju tråkigt när man gjort en karriär på att det alltid måste finnas en konflikt. Tror ni Lady Dahmer någonsin skulle utbrista: "Nä, hörni, nu tycker jag vi ändå har kommit fram till en bra lösning här vad gäller könskriget ..." Nej, exakt. Hennes aktivism bygger på, och förutsätter, att det alltid finns en konflikt, en motsättning, en god part, en ond part. Vad ska man då göra när åren börjar springa ifrån en och man märker att folk inte längre orkar lyssna, än mindre engagera sig?

För tio år sedan minns jag att hon hade en egen hemsida där hon bloggade och lade upp texter om feminism, kvinnokamp och jämställdhet. Säga vad man vill om innehållet, men det fanns i alla fall en glöd, ett driv och ett engagemang man kunde respektera. Men sedan dog ju bloggformatet ut och allt skulle komma att handla om snabba blänkare på Instagram (och eventuellt TikTok). Folk idag orkar inte läsa något som kräver deras uppmärksamhet i mer än tjugo sekunder. Så Ladyn var tvungen att banta (no pun intended!) ner budskapet för att hennes dampiga följare skulle kunna ta det till sig. Sedan verkade hon få mersmak på formatet, och nu är det bara Instagramaktivism som gäller. Men det verkar också som om hon helt enkelt blivit latare. Göra "konst" med AI? Be följarna om råd om hon ska blogga, podda, köra Patreon osv. Vad fan är det här? Patreon? Att dunungar som knappt tagit internetkörkort tycker det är helt normalt att andra ska försörja dem och deras memepostande är en sak, men Natashja är ju en gammal räv i gemet och borde veta bättre.

Om det nu är så att hon mår dåligt - och det tror jag att hon gör - då är sociala medier något hon borde pausa omedelbart. Att hålla på och hänga ut det privata kan bara leda till skit, för alla likes betyder inte ett skit när det väl brinner. Det är tomma kalorier. Alla hjärtan och upptummar är meningslösa, för ingen av de här människorna skulle upplåta en sängplats åt Ladyn om det väl kom till det. Man måste, och det här gäller inte bara LD, försöka hitta tillbaka till livet som det var innan. Det gäller förstås för oss alla.

Sedan en annan sak: Är det inte lite småsunkigt att blanda bilder på bombandet av Palestina och bilder på ens barn när de tar studenten som hon gjort i ett antal stories nu? Att kommodifiera krig och ens egen avkomma för att bygga ett varumärke är inte vackert.
Citera
2024-06-19, 19:43
Medlem
Citat:

I slutändan så finns det en person här som har en partner som verkar le, skratta och leva livet. Och det är inte Lady Dahmer.
Det är väl rätt märkligt att ha en ny partner innan skilsmässan ens gått igenom. Oavsett vems beslutet är så är det oftast en stor sorg och det brukar ta ett par år att komma på benen igen. Men vissa är snabba!
Citat:

Man börjar oftast med bodelningen efter skilsmässan gått igenom, så jag antar att den inte är klar.
Citera
2024-06-19, 19:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Det är väl rätt märkligt att ha en ny partner innan skilsmässan ens gått igenom. Oavsett vems beslutet är så är det oftast en stor sorg och det brukar ta ett par år att komma på benen igen. Men vissa är snabba!

Eeeh, deras skilsmässa har pågått i evigheter nu. Med det sagt - jag tror O är en stereotypisk kille som vill vara i ett förhållande och ptjae, han kommer nog aldrig ha svårt att vara det.
Citera
2024-06-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker

Jag tycker det är märkligt att det ses som något dåligt och konstigt att LD inte "skrattar och lever livet". Som att det vore fel eller nåt att raljera över för att nån mår dåligt efter en skilsmässa, där dessutom barn är inblandade. Oavsett vem som tog beslutet så var det ju knappast nån av dem som önskade att det skulle gå åt helvete?

Jag tror dock att hade LD "skrattar och levt livet" och Oskar varit den som var ledsen, så hade det varit en jävla grej kring det också. Då hade hon målats ut som empatistörd, det hade använts mot henne och man hade fortfarande tyckt att Oskar var den bättre för han inte skyndade sig in i nåt nytt osv.
Citera
2024-06-19, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Jag tycker det är märkligt att det ses som något dåligt och konstigt att LD inte "skrattar och lever livet". Som att det vore fel eller nåt att raljera över för att nån mår dåligt efter en skilsmässa, där dessutom barn är inblandade. Oavsett vem som tog beslutet så var det ju knappast nån av dem som önskade att det skulle gå åt helvete?

Jag tror dock att hade LD "skrattar och levt livet" och Oskar varit den som var ledsen, så hade det varit en jävla grej kring det också. Då hade hon målats ut som empatistörd, det hade använts mot henne och man hade fortfarande tyckt att Oskar var den bättre för han inte skyndade sig in i nåt nytt osv.

Hon är en dum, lat, fet, tatuerad, bortskämd och obildad hora.

Kul att du försöker få det till att det hade kunnat vara på något annat sätt.

Äckliga terroristsympatisörer får noll medlidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in