Citat:
Ursprungligen postat av
emmuut
2021 fick jag 200 tusen kr i skadestånd, hade inte jag fått det hade jag inte suttit här idag, det vet jag.
Jag la ALLT på droger och det eskalerade snabbt. I början gick det att dölja och kontrollera men såklart håller inte det i längden, det blir bara mer och mer.
2023 åkte jag ambulans 6 gånger efter överdoseringar. Sista gången dog jag nästan. Min pappa gjorde HLR då jag hade slutat andas och var knappt vid liv. Hamnade på intensiven och sen en medicinsk avdelning då dom trodde jag hade aids och att min lever skulle lägga av, vilket den var väldigt nära på att göra efter allting. Hade inte aids dock, som tur var. Sen blev det beroendeakuten i någon vecka. Jag överlevde!
Jag höll mig ren någon månad sen gick jag tillbaka och pengarna var nu i princip slut. Kunde inte ta lika stora mängder då jag inte hade råd längre men visst fan kunde jag fortfarande missbruka.
Jag använde till slut mina fond pengar jag fått av mor och far föräldrar.. detta har jag sån ångest över att jag gjorde. 50 tusen var det.
Hamnade till slut på behandlingshem i 3 mån och nu har jag varit hemma sen september och jag sitter fortfarande fast i missbruket, men på en lägre nivå.
Hur ska jag kunna leva ett nyktert liv? Jag vet inte ens om jag vill det längre. Opiater är min stora kärlek, speciellt horse.
Ni behöver inte svara, jag ville bara skriva av mig lite. Pengar är farligt att få när man är missbrukare, var försiktiga.
Min senaste volta så fick jag reda på under rättegången att jdg tagit emot 800k på swish under 6 månader, 90% av detta gick till horse, och även kontanter som antagligen uppgår till hälften iallafall.
Mycket pengar är inte en anledning till att börja droga, däremot gör det att du kommer upp i mycket högre doser eftersom du spenderar mer per dag och när pengarna väl är slut så kommer de riktiga fallet då din tolerans är skit hög.
Ett nyktert liv kan man nästan glömma när man gått på heroin några år, då är laro enda utvägen, i första hand subutex, metadon är verkligen sista utvägen om man försökt med sub några gånger.
Jag ska varna dig dock, när du väljer att börja med laro så kommer din livskvalitet försämras (jämfört med ett nyktert liv), då du inte kommer känna någon glädje direkt då suben tar bort det, ingen matlust, ingen sexlust, ingen lust till något egentligen
Så försök klara dig utan det, flytta till en ny stad där du inte kan få tag i det.
När du varit ren några månader kommer du sakta komma tillbaka till ett värdigt liv (om du nu gått på jonket några år, har du hållit på kortare går det snabbare)