2024-06-19, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Det här är så viktigt. Allmänheten vet inte vad jim gjort eller inte och det angår oss inte heller.

Har han gjort något brottsligt skall han anmälas och hanteras av rättsväsendet. Han skall inte hängas ut i offentligheten och straffas på det här sättet. Svt kunde lika gärna tatuerat in våldtäktsman i pannan på honom.

Helt otroligt att man sände detta.

EXAKT!! Produktionen och deltagarna upprepar att de inte är skyldiga att berätta allt och därför skulle det inte ha sänts och det skulle inte okejats att Edvin T fick förtala i sin podd. För det är okejat. Experterna och produktionen har gått ut och svingat mot psykologer, professorer och journalister (och tittare) som kritiserat, men alla låtsas som att en programledare på tv-4 inte gick och förtalade deras egen deltagare, utan pratade om det som att tittarna hittat på spekulationerna själva.
Det är verkligen som att SVT tyckte hans förtal var ok. Och de undviker verkligen inte att berätta vad som hänt med hänsyn till deltagarna, utan det handlar om att rädda experternas rykte och sin egen prestige. Programmet har kritiserats av just experter och tidigare deltagare i 10 år, SVT vill inte att kritiken till slut ska ”få rätt”. Do faller hela deras korthus om att experterna folkbildat tittarna år efter år.
Vad fan är det de lär ut? Att bete sig som att man har akut ambivalent anknytningsstörning och kasta sig in i äktenskap, känslor och intimitet med totala främlingar. Att be en terapeut övertala en att stanna kvar när man blir kränkt och det känns fel.
Citera
2024-06-19, 20:43
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag får också sliskiga vibes av honom. Han kanske inte aktivt vill vara en sliskig kille, kanske är han bara genuint outvecklad mentalt, but its giving slisk. Ingen annan som reagerade på hur han satt och kladdade och tog på Emmys lår efter att han dumpat henne? Kändes märkligt att vara så fysisk med någon man precis krossat hjärtat på. Inte ok.

Haha, ja, fy fan, det där med håret. Han skulle gjort det på en mer hetlevrad donna. Emmy verkar vara världens snällaste.
Citera
2024-06-19, 20:46
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, då får man skita på dass utan dörr. Hade Carro inte haft nosring och tatueringar utan bara varit en vacker, högskoleutbildad, skötsam kvinna med bra jobb och stillsamma fritidsintressen så hade hon kanske blivit bortgift med en man som hade toalett hemma. Hade hon dessutom varit blondare och kortare så hade det kanske gått att låsa på tjotta å. Medellång, späd kvinna med nätt byst och råttfärgat hår som klär i sig i beige och olivgrönt = drömkvinnan = högre människovärde, enligt GVFÖ-folket. Men det skulle de förstås aldrig erkänna. Så de skyller på "värderingar". Jo, för Carro och August hade ju samma åsikt om det mesta...

God analys! Hittade ingen deltagare med tatueringar nämligen men hade glömt Carro.
Citera
2024-06-19, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag får också sliskiga vibes av honom. Han kanske inte aktivt vill vara en sliskig kille, kanske är han bara genuint outvecklad mentalt, but its giving slisk. Ingen annan som reagerade på hur han satt och kladdade och tog på Emmys lår efter att han dumpat henne? Kändes märkligt att vara så fysisk med någon man precis krossat hjärtat på. Inte ok.

Alltså jag ger programmet att jag lärt mig en sak om mig själv. Jag har bra intuition och är uppmärksam på människors beteendemönster, kroppsspråk osv. Men jag suger på första intrycket. Vilket jag inbillat mig att jag är bra på.
Jag tyckte att Emmy såg hård ut på bild först 🙈, och att Mattias var sååå gullig. Jag gillade inte Torsten men älskade Jim i avsnitt 1.
Samma med Arvid förra året. Arvid och Mattias är väldigt ”hemma” för mig. Både i familj, gamla kompisar från uppväxten osv. Och när jag tänker på det borde jag ha reagerat negativt, men NEJ. Jag blir ofta supercharmad av manipulativa människor första gången jag möter dem. Sen nånstans andra, tredje gången Max ser jag plötsligt att jag hade totalt fel.
Jag var länge på Mattias sida i programmet och kunde bara relatera till honom.
Jag trodde aldrig att han var speciellt kär i Emmy men det var framförallt på återträffen jag tyckte att han var hemsk som gullat med Emmy efter att han gjort slut, och tog för givet att hon skulle vara hans ”nära vän” from nu.
Tänker på Kate Winslet i ”The Holiday” som slösat bort tio år eller nåt på en sån flirtig ”vän” som lockat, retat, lurat och dragit undan mattan för att ha henne som bekräftelse-reserv.
Don’t go There.
Emmys vänner borde faktiskt börja välja sida om de vill stötta henne. Säga till henne att sluta vara kompis med honom.
Citera
2024-06-19, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Obs, jag vill bara invända att det är möjligt att nån i produktionen eller deras vänner visste att Jim inte fick komma på återträffen, men däremot ljög om att Edvin Törnbloms påstående var sant. Förvisso har jag svårt att tro att det inte hade dementerats då.
Men vad fan, i samma inlägg stod det att produktionen varit på Linnéa att hålla käften..! Samtidigt som deras kommunikationsansvariga sagt utåt att produktionen inte vet mer än tittarna.
Kan vi prata om det??

Personen som skrev inlägget kanske hade HÖRT nån säga att det som Edvin sa var sant? Det betyder ju inte att det är så. Nån kan ha uppfattat det så eller sagt så av ilska mot Jim eller vadsomhelst. Det var väl bara Jim och Linnea som var där och VET vad som hände antar jag? Om det nu inte filmades under täcket mitt i natten?

Om ord står mot ord så kan väl inte kommunikationsansvariga heller VETA säkert vad som hänt eller inte hänt? Det skulle väl kunna vara så att Linnea hävdar att Jim har gjort nåt men att Jim hävdar att han inte har gjort det? Då kan de väl inte gå ut och säga att det har hänt?

Det skulle väl också kunna vara så att nån har polisanmält en händelse men att utredningen har lagts ner i brist på bevis? Eller att en utredning pågår (eller pågick när sista avsnittet skulle spelas in) och att det är därför Linnea var välkommen till återträffen men inte Jim?
Citera
2024-06-19, 20:54
Avslutad
Citat:
Personen som skrev inlägget kanske hade HÖRT nån säga att det som Edvin sa var sant? Det betyder ju inte att det är så. Nån kan ha uppfattat det så eller sagt så av ilska mot Jim eller vadsomhelst. Det var väl bara Jim och Linnea som var där och VET vad som hände antar jag? Om det nu inte filmades under täcket mitt i natten?

Om ord står mot ord så kan väl inte kommunikationsansvariga heller VETA säkert vad som hänt eller inte hänt? Det skulle väl kunna vara så att Linnea hävdar att Jim har gjort nåt men att Jim hävdar att han inte har gjort det? Då kan de väl inte gå ut och säga att det har hänt?

Det skulle väl också kunna vara så att nån har polisanmält en händelse men att utredningen har lagts ner i brist på bevis? Eller att en utredning pågår (eller pågick när sista avsnittet skulle spelas in) och att det är därför Linnea var välkommen till återträffen men inte Jim?

Personen som skrev inlägget skrev att Linnéa pratat öppet om det påstådda, att Jim ”erkänt i synk” det påstådda, alltså att de direkt pratat om det så att produktionen vetat hela tiden. Även att produktionen ”varit på Linnéa att hålla tyst”.

Men även om det inte varit sant så räcker det som det presenterats. Att om Jim ”gått över Linnéas fysiska gränser” så till den grad att produktionen förbjuder honom komma på återträffen, säger att de ska sova i olika sängar och att de andra är oroliga för hur Linnéa mår, bara det räcker för att inte sända säsongen på
SVT.
Citera
2024-06-19, 21:00
Avslutad
Citat:
Nej, då får man skita på dass utan dörr. Hade Carro inte haft nosring och tatueringar utan bara varit en vacker, högskoleutbildad, skötsam kvinna med bra jobb och stillsamma fritidsintressen så hade hon kanske blivit bortgift med en man som hade toalett hemma. Hade hon dessutom varit blondare och kortare så hade det kanske gått att låsa på tjotta å. Det Medellång, späd kvinna med nätt byst och råttfärgat hår som klär i sig i beige och olivgrönt = drömkvinnan = högre människovärde, enligt GVFÖ-folket. Men det skulle de förstås aldrig erkänna. Så de skyller på "värderingar". Jo, för Carro och August hade ju samma åsikt om det mesta...

Pratar du om Lina från förra säsongen nu? Ja hon fick verkligen en schysst man som vände ut och in på sig själv för hennes skull. De var snälla mot Rosanna i år också (den enda de var snälla mot). Men hon hade inga tatueringar och piercings och sysslar med paddel, jobbar på Ikea.
Citera
2024-06-19, 21:05
Medlem
Citat:
Alltså jag ger programmet att jag lärt mig en sak om mig själv. Jag har bra intuition och är uppmärksam på människors beteendemönster, kroppsspråk osv. Men jag suger på första intrycket. Vilket jag inbillat mig att jag är bra på.
Jag tyckte att Emmy såg hård ut på bild först 🙈, och att Mattias var sååå gullig. Jag gillade inte Torsten men älskade Jim i avsnitt 1.
Samma med Arvid förra året. Arvid och Mattias är väldigt ”hemma” för mig. Både i familj, gamla kompisar från uppväxten osv. Och när jag tänker på det borde jag ha reagerat negativt, men NEJ. Jag blir ofta supercharmad av manipulativa människor första gången jag möter dem. Sen nånstans andra, tredje gången Max ser jag plötsligt att jag hade totalt fel.
Jag var länge på Mattias sida i programmet och kunde bara relatera till honom.
Jag trodde aldrig att han var speciellt kär i Emmy men det var framförallt på återträffen jag tyckte att han var hemsk som gullat med Emmy efter att han gjort slut, och tog för givet att hon skulle vara hans ”nära vän” from nu.
Tänker på Kate Winslet i ”The Holiday” som slösat bort tio år eller nåt på en sån flirtig ”vän” som lockat, retat, lurat och dragit undan mattan för att ha henne som bekräftelse-reserv.
Don’t go There.
Emmys vänner borde faktiskt börja välja sida om de vill stötta henne. Säga till henne att sluta vara kompis med honom.

Intressant. Samtidigt känns Mattias för mig inte som att han medvetet betett sig bedrägligt och försökt få Emmy att underkasta sig som någon del av en masterplan och jag skulle ha från det lilla jag sett av honom varken kalla honom för manipulativ eller sliskig. Han känns bara så känslomässigt velig och omogen. I det senaste avsnittet närapå apatisk. Sitter någon psykologisk prägling där som behöver jobbas med helt klart om han inte vill fortsätta krossa hjärtan och förbli miserabel.
Citera
2024-06-19, 21:09
Medlem
KenCarsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Medveten om att programmets händelser skedde för ett år sedan? Återträffen ser ut att vara filmad gissningsvis i Mars/April detta år. Varför skulle det vara så otroligt att någon ur produktion eller bekant till deltagare skvallrat om hans frånvaro?
Nej det är inte otroligt, menar bara att det verkar vara någon med mer insyn än vad man får av att följa tv och tidningar.
Visst, man kan kan inte veta något om sanningshalten på resten av inlägget oavsett.

Citat:
Obs, jag vill bara invända att det är möjligt att nån i produktionen eller deras vänner visste att Jim inte fick komma på återträffen, men däremot ljög om att Edvin Törnbloms påstående var sant. Förvisso har jag svårt att tro att det inte hade dementerats då.
Men vad fan, i samma inlägg stod det att produktionen varit på Linnéa att hålla käften..! Samtidigt som deras kommunikationsansvariga sagt utåt att produktionen inte vet mer än tittarna.
Kan vi prata om det??
Vad är det Edvin Törnblom har påstått, har missat det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
NÄR hon var tjock? Menar du att hon inte var fet vid återträffen? Herregud.

Vet att ni ungdomar har en skev bild. Hennes BMI var (tyvärr) högst normalt vid återträffen. Lycka till.
Senast redigerad av 73minds 2024-06-19 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Någon som vet vad Rosanna och Christoffer låg uppe och tjafsa om hela natten tills de ringde psykologen vid 3 tiden..
Citera
2024-06-19, 21:12
Avslutad
Citat:
Personen som skrev inlägget skrev att Linnéa pratat öppet om det påstådda, att Jim ”erkänt i synk” det påstådda, alltså att de direkt pratat om det så att produktionen vetat hela tiden. Även att produktionen ”varit på Linnéa att hålla tyst”.

Men även om det inte varit sant så räcker det som det presenterats. Att om Jim ”gått över Linnéas fysiska gränser” så till den grad att produktionen förbjuder honom komma på återträffen, säger att de ska sova i olika sängar och att de andra är oroliga för hur Linnéa mår, bara det räcker för att inte sända säsongen på
SVT.

Det kan väl tolkas på olika sätt? Han har kanske inte sagt rakt ut att "jag pullade Linnea när hon sov i natt och det är ett misstag som jag har lärt mig mycket av och det har gjort att jag har utvecklats enormt mycket som människa och det är modigt att våga uttrycka sina behov genom att pulla en sovande partner, Linnea uppskattade inte det uttryckssättet men det viktiga här är ju personlig utveckling..." Nej, det tror jag knappast. Att "erkänna i synken" låter lite luddigt i mina öron...

Att Jim och Linnea skulle ha klippts bort håller jag fullständigt med om. Jag har aldrig försvarat det. Jag bara spekulerade i tänkbara förklaringar till att nån eventuellt visste att Jim inte kom på återträffen.

Att killarna säger att de är oroliga för Linnea KAN vara taget ur sitt sammanhang. Christoffer hade ju pratat med och till och med träffat Jim så han visste ju hur Jim mådde och kunde berätta det för de andra killarna. Kanske hade ingen av killarna pratat med Linnea på ett tag? Kanske undrade ee hur hon mådde relaterat till att hon och Jim hoppat av? De pratade ju även om Torstens och Anastacias avhopp och hur de mådde. De kanske hade uppfattat att Linnea mådde dåligt i allmänhet. Kanske hon skrivit nåt inlägg på sociala medier, vem vet. Jag säger inte att det är så. Och jag hållet som sagt med om att detta inte borde sänts i tv. Jag försöker bara att vara öppen för olika tänkbara alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in