2024-06-19, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Jag trodde heller inte att det var av hänsyn, det var bara en spekulation. Dock har ju programmet sänts i tio år och jag har aldrig sett gamla avsnitt ligga ute. När nya säsonger av t ex Husdrömmar börjar sändas så kan man se tidigare säsonger som sedan plockas bort efter något halvår (eller så). Detta har aldrig förekommit med GVFÖ.

Jaha, jag har aldrig letat efter just GVFÖ men märkt att andra serier och program försvinner. Något har hänt i castingen senaste säsongerna. De går medvetet på trasigare och trasigare personer, yngre och yngre, fogligare och fogligare. Allt handlar om att de ska gilla varandra som vänner, gilla produktionen och känna grupptrycket så de håller käft utåt och praisar experterna. De första åren gick ju deltagarna ut i öppna brev och krävde att programmet skulle läggas ned.
Stackars Jim rekommenderar t.o.m. Nya att söka trots hur produktionen behandlar honom, vilket är sinnessjukt.
Citera
2024-06-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrazywoman
Det sjuka med det här inlägget är att det skrevs den 30 maj. Hur kan den här personen veta att Jim inte skulle komma till "vad hände sen" avsnittet? Hur kommer det sig att liknande inlägg kom ut redan i vintras? Kan det vara någon som spår i Tarokort som skriver här? Eller är det någon från produktionen?

Säkert någon som känner någon deltagare som har skvallrat. Att Jim inte skulle få komma till återträffen bestämdes långt i förväg innan.
Citera
2024-06-19, 19:30
Medlem
Mattias är som en bebis i vuxen kropp
Emmy behöver en man
Citera
2024-06-19, 19:50
Medlem
DrComforts avatar
Mattias är ju bra skum alltså. Jag är ingen psykolog men undvikande personlighetsstörning känns nära till hands. Killen förälskade sig i Emmy som en idé inte som en kvinna av kött och blod. ”Jag älskar dig” var han först att säga men det betydde ingenting. Sliskigt jobbat!

Gaffla om Svenssonliv men pallar inte ens att hon har arbetstider som inte passar. Hon arbetar, verkar kommit som århundradets överraskning för honom. När han låg hemma och kliade sina eksem satt han väl och fick andra på tråden.

Nej, Emmy förtjänar en riktig karl i stället.
Senast redigerad av DrComfort 2024-06-19 kl. 20:04.
Citera
2024-06-19, 20:00
Medlem
KenCarsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrazywoman
Det sjuka med det här inlägget är att det skrevs den 30 maj. Hur kan den här personen veta att Jim inte skulle komma till "vad hände sen" avsnittet? Hur kommer det sig att liknande inlägg kom ut redan i vintras? Kan det vara någon som spår i Tarokort som skriver här? Eller är det någon från produktionen?

Bra observation, minns när jag läste inlägget först och det kändes trovärdigt men kunde lika gärna vara bluff. Men detta ger ju trovärdighet att personen visste vad som skulle hända (om det nu inte är tarokort ). Kan du hitta de andra du pratade om också?
Citera
2024-06-19, 20:19
Medlem
DrComforts avatar
Om man har tatueringar är det någon idé att söka till programmet då?
Citera
2024-06-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenCarson
Bra observation, minns när jag läste inlägget först och det kändes trovärdigt men kunde lika gärna vara bluff. Men detta ger ju trovärdighet att personen visste vad som skulle hända (om det nu inte är tarokort ). Kan du hitta de andra du pratade om också?

Medveten om att programmets händelser skedde för ett år sedan? Återträffen ser ut att vara filmad gissningsvis i Mars/April detta år. Varför skulle det vara så otroligt att någon ur produktion eller bekant till deltagare skvallrat om hans frånvaro?
Senast redigerad av sodastream71 2024-06-19 kl. 20:26.
Citera
2024-06-19, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Mattias är ju bra skum alltså. Jag är ingen psykolog men undvikande personlighetsstörning känns nära till hands. Killen förälskade sig i Emmy som en idé inte som en kvinna av kött och blod. ”Jag älskar dig” var han först att säga men det betydde ingenting. Sliskigt jobbat!

Gaffla om Svenssonliv men pallar inte ens att hon har arbetstider som inte passar. Hon arbetar, verkar kommit som århundradets överraskning för honom. När han låg hemma och kliade sina eksem satt han väl och fick andra på tråden.

Klassiker. Både i GVFÖ och i allmänhet. Mannen går all in för att få kvinnan ordentligt på fall (medvetet eller omedvetet från mannens sida). Och när han fått henne så drar han sig ur, i bästa fall med nån lame förklaring. I tidigare säsonger har vi fått se andra lika vackra par som ger varandra översvallande kärleksförklaringar och spelar upp nån scen ur Titanic. De verkar ha mött sitt livs kärlek och de planerar att flytta ihop. Men på återträffen har mannen dragit sig ur av oklar anledning. Det fenomenet kanske nån av experterna skulle kunna säga några ord om... Men de vill väl hellre skylla på deltagarna antar jag.

Efter fem veckor har man precis träffats och befinner sig (i bästa fall) i nån så kallad smekmånadsfas. Att de då uppmanas att "göra ett val" och svara på om de "vill fortsätta vara gifta" och "säga ja på riktigt" - ja, det är klart att det dels sätter press på dem och det dels inger stora förhoppningar. För om det blir ett "ja" då efter fem veckor - då tror de här unga människorna kanske att det automatiskt innebär att det är kärlek på riktigt och nåt som kommer att hålla på sikt? För det är ju den bild som experterna förmedlar. Experterna säger ju ingenting om att man inte kan veta om man vill leva ihop med en person efter fem veckor.
Citera
2024-06-19, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Fast den naturliga lösningen är att göra en polisanmälan själva som arbetsgivare och sen är det upp till Linnéa att medverka eller ej i utredning. De skulle iallafall ha klippt bort paret eller ställt in hela säsongen, men experterna vill ju få glänsa i tv-soffor… Hela teamet vill få göra sitt program… Skit i etik, handlingsplaner och lag och rätt.

Det här är så viktigt. Allmänheten vet inte vad jim gjort eller inte och det angår oss inte heller.

Har han gjort något brottsligt skall han anmälas och hanteras av rättsväsendet. Han skall inte hängas ut i offentligheten och straffas på det här sättet. Svt kunde lika gärna tatuerat in våldtäktsman i pannan på honom.

Helt otroligt att man sände detta.
Citera
2024-06-19, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KenCarson

Obs, jag vill bara invända att det är möjligt att nån i produktionen eller deras vänner visste att Jim inte fick komma på återträffen, men däremot ljög om att Edvin Törnbloms påstående var sant. Förvisso har jag svårt att tro att det inte hade dementerats då.
Men vad fan, i samma inlägg stod det att produktionen varit på Linnéa att hålla käften..! Samtidigt som deras kommunikationsansvariga sagt utåt att produktionen inte vet mer än tittarna.
Kan vi prata om det??
Citera
2024-06-19, 20:38
Avslutad
Citat:
Om man har tatueringar är det någon idé att söka till programmet då?

Nej, då får man skita på dass utan dörr. Hade Carro inte haft nosring och tatueringar utan bara varit en vacker, högskoleutbildad, skötsam kvinna med bra jobb och stillsamma fritidsintressen så hade hon kanske blivit bortgift med en man som hade toalett hemma. Hade hon dessutom varit blondare och kortare så hade det kanske gått att låsa på tjotta å. Medellång, späd kvinna med nätt byst och råttfärgat hår som klär i sig i beige och olivgrönt = drömkvinnan = högre människovärde, enligt GVFÖ-folket. Men det skulle de förstås aldrig erkänna. Så de skyller på "värderingar". Jo, för Carro och August hade ju samma åsikt om det mesta...
Citera
2024-06-19, 20:38
Medlem
bralesss avatar
Citat:

Jag får också sliskiga vibes av honom. Han kanske inte aktivt vill vara en sliskig kille, kanske är han bara genuint outvecklad mentalt, but its giving slisk. Ingen annan som reagerade på hur han satt och kladdade och tog på Emmys lår efter att han dumpat henne? Kändes märkligt att vara så fysisk med någon man precis krossat hjärtat på. Inte ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in