Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-06-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Räknar du sexköp i ditt body count?

Är väl få som passerat tonåren som bryr sig om antalet. Men ska jag göra en jämförelse med tex fiske så räknar jag så klart bara dom fiskar jag fångat och inte dom jag köpt i charken.
Citera
2024-06-19, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Vad jag har hört så har de flesta tjejer på Laufhaus standard storlek på kondomer som de erbjuder sina kunder. Det kan hända om du är för stor så rekommenderas att du tar med dig egna kondomer som passar dig.

Det beror på vilken tjej du har köpt den sexuella tjänsten av. Vissa tjejer låter dig styra det hela gällande positionerna, medans andra har sina begränsningar och säger vad de går med på och vad de inte accepterar.

Tack för svar!

Och du som är med i matchen så att säga.. hur många cm räknas som stort i laufhaus-världen? 🤨
Citera
2024-06-19, 20:08
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Är väl få som passerat tonåren som bryr sig om antalet. Men ska jag göra en jämförelse med tex fiske så räknar jag så klart bara dom fiskar jag fångat och inte dom jag köpt i charken.
Vad spelar det för roll om man har fått sexet genom att charma tjejen eller om man har betalat för en sexuell tjänst?

Vad jag har fått för mig är att när man talar om body count så räknar man med alla samlag man har haft i livet oavsett vilken metod man har använt för att få sexet.
Citera
2024-06-19, 20:40
Avslutad
Citat:
Vad spelar det för roll om man har fått sexet genom att charma tjejen eller om man har betalat för en sexuell tjänst?

Vad jag har fått för mig är att när man talar om body count så räknar man med alla samlag man har haft i livet oavsett vilken metod man har använt för att få sexet.

Agree. Dessutom så betalar du garanterat mer för sexet med "vanliga" tjejer än med en eskort. Ni fattar nog hur jag räknar matematiken 😎👍
Citera
2024-06-19, 21:38
Medlem
Citat:

I ditt fall är den stora skillnaden att när du inte betalat för sexet har du knullat en kille och aldrig någon tjej utan betalning.

Ska förklara så enkelt som jag kan så kanske du förstår. Mest tonåringar som pratar om hur många som.öegst med och inte och då var det status att få en tjej i säng. Köpa ett knull är inget som kräver några skills hos det motsatta könet och därför inte samma fjäder i hatten som att charma en tjej i säng.

Tycker du det är lika ärofyllt att köpa en pokal som att vinna den?
Citera
2024-06-19, 23:22
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
I ditt fall är den stora skillnaden att när du inte betalat för sexet har du knullat en kille och aldrig någon tjej utan betalning.?
Du ska komma ihåg att det generellt är mycket högre risk att charma en tjej till sängen, speciellt om man inte känner tjejen. Detta är oavsett om man har flört kompetensen och lyckas förföra en tjej till sex. Hon måste alltid ge samtycke till sexet. Känner hon att hon utsattes för press under tiden du lyckades charma henne till sex så kan hon alltid dagen efter lämna in en anmälan till polisen för våldtäkt. Det finns alltid risker med att charma en tjej till sex när ser till den juridiska biten. När man betalar för sex faller såklart bevisbördan för ett brott då man har utnyttjat en tjänst som erbjuds av en person som är över 18 år och så länge detta är lagligt, vilket det är här i Österrike. Det är alltid säkrast att betala för sex när man har med kvinnor att göra.
Senast redigerad av mimimex 2024-06-19 kl. 23:30.
Citera
2024-06-20, 14:45
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Agree. Dessutom så betalar du garanterat mer för sexet med "vanliga" tjejer än med en eskort. Ni fattar nog hur jag räknar matematiken 😎👍
Precis! Äntligen finns det någon som förstår vad jag menar. 👏

Vanliga tjejer kräver att man betalar för dejter, kläder, skor och nöje i ett förhållande innan de bestämmer sig för att sära på benen för sex.

Med eskort slipper man detta då jag endast betalar för den sexuella tjänsten och inget annat.

Visst, kan det löna sig att dejta och gå in i ett förhållande med tjejer och man betalar henne för saker och ting, så länge hon garanterar regelmässig sex, annars blir det ju för kostsamt för mannen finansiellt och psykiskt.
Citera
2024-06-20, 15:23
Medlem
Citat:

Vanliga tjejer kräver att man betalar för dejter, kläder, skor och nöje i ett förhållande innan de bestämmer sig för att sära på benen för sex.

Med eskort slipper man detta då jag endast betalar för den sexuella tjänsten och inget annat.

Visst, kan det löna sig att dejta och gå in i ett förhållande med tjejer och man betalar henne för saker och ting, så länge hon garanterar regelmässig sex, annars blir det ju för kostsamt för mannen finansiellt och psykiskt.

Åter igen pratar du om saker du inte har en aning om.
Det du beskriver är möjligtvis golddiggers. Vanliga tjejer räcker det med att det finns ömsesidig attraktion för att det ska bli åka av.

Och dom flesta ser många fler anledningar att inleda förhållande än enbart sex.
Citera
2024-06-20, 18:28
Avslutad
Citat:

Kan bara hålla med. Just sex. No drama eller feelings, please. 🤙

Rookie i tyskland..vad är att föredra, Laufhaus eller FKK?

För och nackdelar?
Citera
2024-06-21, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldmilk
https://youtu.be/vChLvPT_v8Y?si=cpWX7Yoequ9hwWs4

Hyfsat bra dokumentär, en man besöker en laglig bordell i USA och pratar med anställda om hur arbetet är samt den stora skillnaden mellan reglerad prostitution och icke reglerad. Sevärd enligt mig.

Jag är av den tro att statlig/reglerad prostitution är alla dagar bättre än att ha som vi har i Sverige, för alla parter.
Intressant! Har du djupdykt mer i sexköpslagen? Du verkar påläst?
Citera
2024-06-22, 00:02
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Kan bara hålla med. Just sex. No drama eller feelings, please. 🤙

Rookie i tyskland..vad är att föredra, Laufhaus eller FKK?

För och nackdelar?
Laufhaus är inget jag personligen rekommenderar då tjejerna där jobbar självständigt och de kan lura dig på pengar genom att först ta betalt och sen ge dig en mycket dålig service. Visst, finns det tjejer i Laufhaus som tar sitt jobb seriöst och vill ge sina kunder en bra upplevelse, men det är enbart en minoritet vad jag har hört i alla fall. Det är viktigt att man testar tjejerna för att se om de är seriösa när man tar kontakt med dem innan man betalar.

Mitt tips är att gå till FKK, klubbar och privata anläggningar där tjejerna är anställda av en bordellägare. När tjejerna är anställda så måste de uppföra sig och prestera för att få behålla jobbet. Får de många klagomål från sina kunder så kan de lätt bli utbyta för nya tjejer och de blir uppsagda från jobbet. Tjejerna som är anställda av bordellägare har mycket större press på att prestera och driva in pengar till klubben, då de oftast jobbar mot provision.

Laufhaus är billigare då tjejerna jobbar självständigt, de brukar ta 120 - 160 euro per timme. Tjejer som är anställda på FKK, klubbar och privata anläggningar är dyrare då de arbetar mot provision, de brukar ta oftast 140 - 250 euro per timme.
Citera
2024-06-22, 00:43
Avslutad
Mycket nyttig information, tack! Det du säger känns och låter rimligt. Kollar forum för det aktuella området jag tänkte besöka i tyskland där kunder ger tjejerna omdömen, ganska så utförliga. Blir det ändå nåt laufhaus är det utifrån dessa omdömen jag agerar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in