Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Mina fetningar.
Vi diskuterade ju detta förut, detta mycket konstiga. Att man i denna stressade situation efter händelsen i Kohagen och när man vänder vid Bäcken och sedan kör in mot stan igen skulle komma på denna helt vansinniga ide´ om man skulle till Bråten att först åka upp till Lockerud och sedan Mariegärdesväg ner över gräsmattan via cykelvägen till Bråten. Nej, nej.
Om man är så stressad så kör man rakaste bilvägen till Bråten. Man tänker inte så här omständligt. Det finns inte på kartan att man skulle komma på detta också i denna stund, då man tänker efter istället en gång extra, men det blir ändå en mycket mer riskfylld väg att ta...Nej, allt talar emot detta. Jag har tidigare trott detta, men nej detta skrotas.
Jag stod ute och lyssnade på fotbollsträning igen igår vid 20:00 och hörde till och med de dova dunsar av när de sparkade på fotbollen på detta avstånd : 850-900 meter, samt när folk klappade i händer. Ja, Lockerudsvittnet hörde bildörrar slå igen och även aggressiva mansröster som pratade i munnen på varann och självklart kvinnoskrik på avståndet 700 meter. Detta faktum står utom allt rimligt tvivel. Denna natt var även vindstilla.
Det finns ingenting som är rätt eller fel i panikartad stress. Men om vi ändå tänker oss att "bilen skulle dit den åkte", så var målet just Mariegärdes väg. Glöm då att de skulle ha rundat Lockerud på gräsmattorna längst ner. Eftersom föraren INTE kunde se Lockerudsvittnet när de kom i korsningen vid nuvarande X:-tra, kunde föraren lika gärna ha svängt höger och sedan vänster, men gjorde ju inte det. Om vi håller oss till ditt "raka tänk" bör Mariegärdes väg ha varit målet. Jag personligen tänker dock öppnare.
Du måste också förstå att Lockerudsvittnet bodde ju på Lockerudsvägen. Om "din" bil skulle ha kört Mariegärdes väg och "rundat" Lockerudsområdet längst ner för att sedan "ta sig upp på Lockerudsvägen bakifrån", tror du då inte att Lockerudsvittnet borde ha sett eller hört bilen komma upp där nere när hon ju stod på just den vägen? Hon har bara sagt till mig att bilen körde ner på Mariegärdes väg och sedan blev allt tyst.
Nej igen, sluta hitta på saker som inte finns. Lockerudsvittnet sa INTE till mig att hon hörde mansröster och bildörrar (jag frågade om just det!), hon sa att hörde ENDAST gälla kvinnoskrik. Du måste försöka att sansa dig lite och inte rusa åstad hela tiden.
* Och hur var det nu då med din dansk PN som bodde på Bråten - och "bilbytet" som ska ha skett på Bråten? Hur menar du att det här ska gå ihop om bilen skulle till endast Lockerud?
Jag skulle väldigt gärna se att du svarar på det här.
* Och vilken är din förklaring till hur "danskarna" rent praktiskt skulle kunna vara inblandade när Gabriella sa i media att hon aldrig tidigare hade sett EA? Och om Gabriella inte kände till EA, tror du då att hon skulle ha känt till JohLa? Och PN? Är det slumpen som gör att "danskarna" blir inblandade, då?
Svar på detta också, tack.