Citat:
Att ThSt hade alibi för natten, den uppgiften fick jag från en person som är hyggligt insatt i utredningen, om vi säger så. Senare också från någon annan. Propparna har tydligen också skrivit detta. Jag hade en hel del kommunikation med Propparn, och för mig framstod han som trovärdig. Men det är den "hyggligt insatte" personens uppgift jag går efter, då jag själv pratat med denne.
Sluta ljug! Propparn har aldrig sagt att ThSt har ett alibi. Vad han har skrivit är att BW:s alibi är en kvinna han tillbringade natten på, men att detta var ett rykte som Propparn inte kunde stå för själv. Rörande ThSt påstår han aldrig sig veta något om dennes alibi.
Tvärtom är Propparn tveksam till såväl BW:s som ThSt påstådda alibi:
Citat:
Du är dessutom en extremt dålig lögnare eftersom du tidigare skrivit att PaRu sagt att ThSt har alibi, men det droppar du nu till förmån för någon som har god insyn i inredningen.
Lögnen om PaRu är att han inte vetat vem ThSt var förrän han fick se ett foto och då berättade han att denne hade alibi. De flesta inser hur knäppt detta resonemang är. Om han inte vet namnet, hur vet han då att en man med det utseendet har alibi? Har ThSt en snabel istället för näsa eller vad?
Citat:
Jag tror absolut inte att han ljög. PR var riktigt dålig på namn. Om jag frågade honom i PM om han t ex kände till någon med ett visst namn, så nekade han. När jag sedan mailade en bild på samme kille, så kunde han skriva: "Jaså, han! Jag är skitkass på namn."
Jag frågade honom också om TS. Nej, hade aldrig hört om honom. Men när han fick en bild på TS skickad till sig, då kände han igenom honom. "Det var han! Hette han så?"---
Jag frågade honom också om TS. Nej, hade aldrig hört om honom. Men när han fick en bild på TS skickad till sig, då kände han igenom honom. "Det var han! Hette han så?"---
Du är en värdelös lögnare.
Beträffande din källa som är insatt i utredningen så är det antingen ASP eller Pernilla Wadebäck. Jag tror dock att du har ASP som primärkälla och Kvasta-Sara har Wadebäck som primärkälla. Dessa två har möjlighet att nosa upp det du och Kvasta-Sara skriver i tråden.
Om du hört uppgiften om ThSt "alibi" från Kvasta-Sara så skall man notera att du påstår dig inte känna till ThSt förhållande med Helena (förrän senare). Du säger att Helena hade en fling för ThSt och Charliesangel säger att Helena var intresserad av ThSt. Detta är uppgifter från familjen St*nberg. På ett eller annat sätt är det ASP:s uppgifter som nått dig, möjligvis via Wadebäck -> Kvasta-Sara. Därför betyder dina uppgifter ingenting.
Jo, dina uppgifter innebär en sak och det är att ThSt håller tyst om sitt förhållande med Helena. Om jag hade varit ihop med Helena hade jag hedrat hennes minne genom att stå för det och tala väl om henne. ThSt:s tystnad är en stark varningssignal.
Sluta ljug, Prinzezzan, du är urkass på det! Du vill skydda familjen St*nberg och på samma sätt tror jag Wadebäck vill skydda sin familj genom att förneka JohLa:s förhållande med hennes syster. Att systerns namn passar in i EA:s förhör är nog ingen slump.
Åter Prinzezzan, vilken färg på bilen hade ASP vid den aktuella tiden? Vad var det för modell?