2024-06-17, 06:03
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Att ThSt hade alibi för natten, den uppgiften fick jag från en person som är hyggligt insatt i utredningen, om vi säger så. Senare också från någon annan. Propparna har tydligen också skrivit detta. Jag hade en hel del kommunikation med Propparn, och för mig framstod han som trovärdig. Men det är den "hyggligt insatte" personens uppgift jag går efter, då jag själv pratat med denne.

Sluta ljug! Propparn har aldrig sagt att ThSt har ett alibi. Vad han har skrivit är att BW:s alibi är en kvinna han tillbringade natten på, men att detta var ett rykte som Propparn inte kunde stå för själv. Rörande ThSt påstår han aldrig sig veta något om dennes alibi.

Tvärtom är Propparn tveksam till såväl BW:s som ThSt påstådda alibi:
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
För att tråden ska gå framåt bör vi få svar på:
---
*Sanning eller lögn om de påstådda alibi som TS och BW har?

Du är dessutom en extremt dålig lögnare eftersom du tidigare skrivit att PaRu sagt att ThSt har alibi, men det droppar du nu till förmån för någon som har god insyn i inredningen.

Lögnen om PaRu är att han inte vetat vem ThSt var förrän han fick se ett foto och då berättade han att denne hade alibi. De flesta inser hur knäppt detta resonemang är. Om han inte vet namnet, hur vet han då att en man med det utseendet har alibi? Har ThSt en snabel istället för näsa eller vad?

Citat:
Jag tror absolut inte att han ljög. PR var riktigt dålig på namn. Om jag frågade honom i PM om han t ex kände till någon med ett visst namn, så nekade han. När jag sedan mailade en bild på samme kille, så kunde han skriva: "Jaså, han! Jag är skitkass på namn."

Jag frågade honom också om TS. Nej, hade aldrig hört om honom. Men när han fick en bild på TS skickad till sig, då kände han igenom honom. "Det var han! Hette han ?"---

Du är en värdelös lögnare.

Beträffande din källa som är insatt i utredningen så är det antingen ASP eller Pernilla Wadebäck. Jag tror dock att du har ASP som primärkälla och Kvasta-Sara har Wadebäck som primärkälla. Dessa två har möjlighet att nosa upp det du och Kvasta-Sara skriver i tråden.

Om du hört uppgiften om ThSt "alibi" från Kvasta-Sara så skall man notera att du påstår dig inte känna till ThSt förhållande med Helena (förrän senare). Du säger att Helena hade en fling för ThSt och Charliesangel säger att Helena var intresserad av ThSt. Detta är uppgifter från familjen St*nberg. På ett eller annat sätt är det ASP:s uppgifter som nått dig, möjligvis via Wadebäck -> Kvasta-Sara. Därför betyder dina uppgifter ingenting.

Jo, dina uppgifter innebär en sak och det är att ThSt håller tyst om sitt förhållande med Helena. Om jag hade varit ihop med Helena hade jag hedrat hennes minne genom att stå för det och tala väl om henne. ThSt:s tystnad är en stark varningssignal.

Sluta ljug, Prinzezzan, du är urkass på det! Du vill skydda familjen St*nberg och på samma sätt tror jag Wadebäck vill skydda sin familj genom att förneka JohLa:s förhållande med hennes syster. Att systerns namn passar in i EA:s förhör är nog ingen slump.

Åter Prinzezzan, vilken färg på bilen hade ASP vid den aktuella tiden? Vad var det för modell?
Citera
2024-06-17, 06:20
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är helt med dig om ditt inlägg, men vi vet inte om Helena frågade just sina "vänner" om någon skulle gå åt hennes håll. Självklart bör ju Helena ha vetat var hennes vänner bodde, men situationen kan ju ha varit sådan att hon inte säkert visste vilka alla var eller var de bodde som hon frågade. Det kan till och med ha varit så att ingen av dem som var runt Helena var "vänner" till henne. Det kontraproduktiva med det här blir ju då att Helena skulle ha kunnat fråga "vem som helst" om promenadsällskap hem. Är det sannolikt? Frågan är intressant!

Angående tankarna om mannen med pilotglasögon finns det onekligen "konkurrenter" till KM, som PU och BW - och just ThSt. Och om ThSt skulle ha haft alibi så borde mycket riktigt Helenas vänkrets ha vetat om det, men så verkar inte ha varit fallet.

Helena som gravid? Tja, då återstår återigen frågan om Helena nyttjade alkohol på inflyttningsfesten eller på Stadt. Om svaret är nej, ökar självklart sannolikheten för att Helena skulle ha kunnat vara gravid. Men seriöst: Om Helena skulle ha varit gravid, borde då inte systrarna ha vetat om det? Men visst, det kan ha varit i sin linda ... Jag har mycket svårt att tro att Helena skulle ha varit gravid, men absolut att en sådan eventualitet skulle ha kunnat vara skäl för att få bort kroppen. Absolut. Men det finns självklart andra anledningar som skulle ha kunnat kräva att förövaren tog bort kroppen - som att det skulle ha funnits sperma på/i kroppen, att förövarens hud skulle ha funnits under Helenas naglar. Det sistnämnda håller jag för högst troligt, särskilt som vi vet att PU hade rivsår på kroppen, rivsår som PU inte har tillstått - och märkligt nog heller INTE har förnekat! Faktiskt har PU inte ens kommenterat dem!

Nej, vi vet inte om Helena var gravid.

Det som gör ThSt intressant är att Prinzezzan konsekvent vill göra honom ointressant och förnekar förhållandet även när tråden redan vet:

Citat:
TS ska ha varit Helenas "hundkompis", och hon ska vid något tillfälle ha varit "förtjust" i honom.

Dessutom säger sig Prinzezzan ha uppgifter om ThSt:s alibi från samma källa som säger att UA hade pojkvän hemma. Det är det narrativ som pumpas ut av Pepparkakemannen, Banankonrakt, UnitedKingdom JoeBlow...

Dessutom säger hon sig känna ett vittne som sett Helena gå ensam förbi polishuset, vilket är samma lögn som trådförvillaren Prytz67 m.fl. förvillare vill sprida.

Det finns två starka skäl att misstänka ThSt: 1) att han inte vill kännas vid sitt förhållande med Helena, samt 2) att Prinzezzan, som har kontakt med ASP, sprider lögner i tråden i syfte att vända intresset från ThSt.
Senast redigerad av VictoriaWestling 2024-06-17 kl. 06:23.
Citera
2024-06-17, 06:31
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Hur ska veta om ASP har barn med en mördare..? Vad är det för fråga? Hur ska kunna veta det? Hon har tydligen barn med ThSt i alla fall. Någon annat vet jag inte. Om du med "mördare" menar "ThSt", så tycker jag att denna, av dig, sammankoppling är kränkande och ful.

Vi diskuterar i denna tråd möjliga gärningsmän bakom Helenas död och försvinnande.

Varför är det just kopplingen av ASP/ThSt till Helenas mördare som är "kränkande och ful"?

Försök förstå att ASP skyddar sina barn och att Wadebäck, såsom ASP:s väninna, litar på ASP och deltar i skyddandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Att hon [=Wadebäck] dementerade TS [som varande Pilot] tror jag hon gjorde med hänsyn till hans dotter, som hade det jobbigt under en tid.

I ärlighetens namn bör också nämnas att en man med initialerna MK florerade i tråden under en kortare tid i somras. Det var efter det att PW lagt locket på
och slutat med att dementera diverse personer.
Senast redigerad av VictoriaWestling 2024-06-17 kl. 06:38.
Citera
2024-06-17, 16:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Sluta ljug! Propparn har aldrig sagt att ThSt har ett alibi. Vad han har skrivit är att BW:s alibi är en kvinna han tillbringade natten på, men att detta var ett rykte som Propparn inte kunde stå för själv. Rörande ThSt påstår han aldrig sig veta något om dennes alibi.

Tvärtom är Propparn tveksam till såväl BW:s som ThSt påstådda alibi:

Du är dessutom en extremt dålig lögnare eftersom du tidigare skrivit att PaRu sagt att ThSt har alibi, men det droppar du nu till förmån för någon som har god insyn i inredningen.

Lögnen om PaRu är att han inte vetat vem ThSt var förrän han fick se ett foto och då berättade han att denne hade alibi. De flesta inser hur knäppt detta resonemang är. Om han inte vet namnet, hur vet han då att en man med det utseendet har alibi? Har ThSt en snabel istället för näsa eller vad?

Du är en värdelös lögnare.

Beträffande din källa som är insatt i utredningen så är det antingen ASP eller Pernilla Wadebäck. Jag tror dock att du har ASP som primärkälla och Kvasta-Sara har Wadebäck som primärkälla. Dessa två har möjlighet att nosa upp det du och Kvasta-Sara skriver i tråden.

Om du hört uppgiften om ThSt "alibi" från Kvasta-Sara så skall man notera att du påstår dig inte känna till ThSt förhållande med Helena (förrän senare). Du säger att Helena hade en fling för ThSt och Charliesangel säger att Helena var intresserad av ThSt. Detta är uppgifter från familjen St*nberg. På ett eller annat sätt är det ASP:s uppgifter som nått dig, möjligvis via Wadebäck -> Kvasta-Sara. Därför betyder dina uppgifter ingenting.

Jo, dina uppgifter innebär en sak och det är att ThSt håller tyst om sitt förhållande med Helena. Om jag hade varit ihop med Helena hade jag hedrat hennes minne genom att stå för det och tala väl om henne. ThSt:s tystnad är en stark varningssignal.

Sluta ljug, Prinzezzan, du är urkass på det! Du vill skydda familjen St*nberg och på samma sätt tror jag Wadebäck vill skydda sin familj genom att förneka JohLa:s förhållande med hennes syster. Att systerns namn passar in i EA:s förhör är nog ingen slump.

Åter Prinzezzan, vilken färg på bilen hade ASP vid den aktuella tiden? Vad var det för modell?

Du har rätt, jag blandade ihop alibi med förhållande. Det var dåligt.

Du har också rätt i en sak till: jag är en "extremt dålig lögnare". Det är därför jag inte gör det! Sedan får du tro vad du vill.

Jag har inte "droppat" PR:s uppgift om att ThSt hade alibi. Det ena utesluter inte det andra; uppgiften fick jag först bl a genom PR, som fått den av den hyggligt insatte (i utredningen) personen, MEN sedan har jag också själv haft personlig kontakt med denne, både via telefon och mail. Varken ASP eller PeWa är min källa, varken i detta fall eller när det gäller någon annan uppgift som jag skrivit. Så jag är ledsen att behöva göra dig besviken. Jag fick ett PM en gång från den förra. Till skillnad från din åsikt att jag skyddat ThSt i tråden, så spydde hon galla över att, som hon ansåg, jag hade hängt ut hennes ex m m. Inte något trevligt PM... Hon verkade vara ny i tråden, och som jag trodde inte hade märkt att hon hade fått ett svars-PM, så därav mitt inlägg i tråden, så att hon skulle märka att hon fått svar.

Då jag inte känner/har känt/fått uppgift om ev bil, så kan jag inte svara på din fråga om färg. Du får fråga någon annan.
Citera
2024-06-17, 16:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, vi vet inte om Helena var gravid.

Det som gör ThSt intressant är att Prinzezzan konsekvent vill göra honom ointressant och förnekar förhållandet även när tråden redan vet:

Dessutom säger sig Prinzezzan ha uppgifter om ThSt:s alibi från samma källa som säger att UA hade pojkvän hemma. Det är det narrativ som pumpas ut av Pepparkakemannen, Banankonrakt, UnitedKingdom JoeBlow...

Dessutom säger hon sig känna ett vittne som sett Helena gå ensam förbi polishuset, vilket är samma lögn som trådförvillaren Prytz67 m.fl. förvillare vill sprida.

Det finns två starka skäl att misstänka ThSt: 1) att han inte vill kännas vid sitt förhållande med Helena, samt 2) att Prinzezzan, som har kontakt med ASP, sprider lögner i tråden i syfte att vända intresset från ThSt.

Uppgiften om att U:s pojkvän var i huset kom från samma insatte person som gav uppgiften om alibit (inte PR).

Har jag verkligen skrivit att jag känner personen som sagt sig ha sett Helena ensam gå förbi polishuset? Däremot att jag känner till namn, och att jag fått uppgift om detta. Jag känner inte denna person personligen.

Ditt sista stycke, 2) den enda kontakt jag haft med ASP var det PM jag fick (och det svar jag skickade henne).

Och - igen - man får olika uppgifter vid olika tillfällen. Först har man inte fått uppgift om något, och då vet man inget om detta. Senare kanske man får en annan uppgift som gäller samma sak, och då har man en annan, ny uppgift.
Citera
2024-06-17, 16:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vi diskuterar i denna tråd möjliga gärningsmän bakom Helenas död och försvinnande.

Varför är det just kopplingen av ASP/ThSt till Helenas mördare som är "kränkande och ful"?

Försök förstå att ASP skyddar sina barn och att Wadebäck, såsom ASP:s väninna, litar på ASP och deltar i skyddandet.

Det är upp till dig att referera till en person som "mördare". Personligen tycker jag att det är kränkande och fult att göra det. Vi är olika personer med olika ageranden och åsikter.
Citera
2024-06-18, 00:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tack, vad snäll du är. 🤗

Jag har aldrig skrivit några medvetna lögner! Vad skulle det tjäna till? Jag har varit engagerad i det här fallet i många år, och det skulle vara väldigt kontraproduktivt - och oseriöst - att skriva lögner. Jag har delgivits tråden uppgifter som jag fått till mig från de jag har fått uppgifter från/kommunicerat med under dessa år. Men jag ska gå igenom eventuella frågor jag fått.

Du vet, man får olika uppgifter vid olika tillfällen. Det kan vara att man inte får en uppgift förrän efter några år, som man visste innan. Du tar exempel med ThSt. Att han skulle varit på förhör senare också, det fick jag reda på när jag skriver. Jag vet inte om informationen stämmer, det var en uppgift som jag fick vid den tid då jag skrev det.

Hur ska veta om ASP har barn med en mördare..? Vad är det för fråga? Hur ska kunna veta det? Hon har tydligen barn med ThSt i alla fall. Någon annat vet jag inte. Om du med "mördare" menar "ThSt", så tycker jag att denna, av dig, sammankoppling är kränkande och ful.

Citat:

Citat:
Det är upp till dig att referera till en person som "mördare". Personligen tycker jag att det är kränkande och fult att göra det. Vi är olika personer med olika ageranden och åsikter.

Två saker är mycket märkliga:

1) Prinzezzan har aldrig reagerat särskilt mycket när KM och PU har diskuterats som Helenas eventuella mördare, men när det kommer till ThSt tänder hon direkt! Intressant. Mitt intresse för ThSt i allmänhet ökar, men också som möjlig mannen med pilotglasögon i synnerhet.
Vad har vi på ThSt, Victoria? Var han på Stadt? Var bodde han? Vilken bil hade han? Mer?

2) Hur många personer med "insyn" som Prinzezzan verkar ha. Varje gång som något "besvärligt" kommer upp som går emot Prinzezzan, har hon minsann pratat och mejlat med personer med "insyn i utredningen". Faktum är att Prinzezzan verkar vara tummis med alla i den här utredningen. Plus att hon helt ogenerat fiskar efter vägar att nå trådens användare utanför tråden med motiveringen att hon behöver få tala med dem (eftersom de inte verkar svara på PM längre). Allt det här pockar på högsta misstänksamhet från min sida!
Citera
2024-06-18, 08:41
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Två saker är mycket märkliga:

1) Prinzezzan har aldrig reagerat särskilt mycket när KM och PU har diskuterats som Helenas eventuella mördare, men när det kommer till ThSt tänder hon direkt! Intressant. Mitt intresse för ThSt i allmänhet ökar, men också som möjlig mannen med pilotglasögon i synnerhet.
Vad har vi på ThSt, Victoria? Var han på Stadt? Var bodde han? Vilken bil hade han? Mer?

2) Hur många personer med "insyn" som Prinzezzan verkar ha. Varje gång som något "besvärligt" kommer upp som går emot Prinzezzan, har hon minsann pratat och mejlat med personer med "insyn i utredningen". Faktum är att Prinzezzan verkar vara tummis med alla i den här utredningen. Plus att hon helt ogenerat fiskar efter vägar att nå trådens användare utanför tråden med motiveringen att hon behöver få tala med dem (eftersom de inte verkar svara på PM längre). Allt det här pockar på högsta misstänksamhet från min sida!

ThSt är vi vänt och vridit väldigt mycket. Han bodde på Österlånggatan då men lite uppåt höger sett från Torget och flyttade på hösten samma år. De är bara detta att då att han redan vid försvinnandet skall ha varit ihop med den unga ASP och dessutom gjorde henne på smällen en kort tid efter försvinnandet och de flyttade ihop mycket snart efter försvinnandet. ASP bodde väl då i Falköping, kom väl hem på helgerna. Jag orkar inte ta fram mina inlägg för detta igen men de finns i tråden.

Att Helena skulle varit gravid tror jag då rakt inte för jag tror denna tjej var försiktig och tänkte sig noga för då hon hade tydliga planer för framtiden. Allt tyder också på att Helena drack alkohol hos PW då hon stod på balkongen med vänner och ropa och skåla (P4. dok). PR kan mycket väl ha retat Ulrikas lillasyster för att vara intresserad av denne gymnastiklärare till hundkompis, detta är ju ett sorts vanligt skämt som man kan tänka sig att PR kör med...Betyder ju inte ett dugg.

ThSt är inget "mördarmaterial" detta har jag mycket svårt att tänka mig då han endast skulle varit en skön snubbe med sjukt lätt för brudar. Inget dokumenterat våldsamt beteende heller varken före eller efter försvinnandet. Som filmmanus kan detta vara en så här lagom knepigt deckargåta att göra men i verkligheten, nej.

Sedan är det så här då att vi har ju med hjälp av VictoriaWestling och då egentligen från MPRs ide/inspiration,´ fått fram ett stort framsteg i vår jakt på mördarna- bilen som Lockerudsvittnet såg och att den skulle till en adress i den begränsade och socialt problemfyllda och slitna stadsdelen LOCKERUD.

I och med detta stryks PU samt ThSt definitivt, sorry men så är det. Dessa GM bodde på Lockerudsvägen 63 resp.69 och de körde in bakvägen dit via cykelvägar i maskeringssyfte, möjligtvis också för att nå en parkerad bil där lättare samt också utifrån den aspekten med den fart denna bil hade (då man var uppe på gräsmattan(!) vid höghuset) i ingången i T-korsen. Hade bilen girat höger där så kan man kört in i träden eller i en parkerad bil. Denna aspekt kan man då också väga in.

Beträffande vad gäller de sista husen på Mariegärdesväg så finns det heller inga intressanta namn som bodde i dessa hus. RiKe hade flyttat och bodde inte här vid försvinnandet.

Vi skall alltså inte taga ögonen från bollen här. Danskarna, dessa ständigt återkommande.
Citera
2024-06-18, 09:42
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Spännande tankar. Vet dock inte riktigt hur jag skall tolka det hela. Jag håller med dig om att mannen på sista sidan, den pratglade, är J*hnny. Jag tror det nämnts förut i tråden, så jag är nog inte först på bollen, men förhöret stavar ju Ander**en med två s så att Lar**en stavas med två s är ju sannolikt och då stämmer IB03:s identifikation. Bra!

Spännande att P*rnilla Wad*bäcks syster, HeJa, får plats så fint på tredje raden...

JohLa uppger att EA talat om att ErAn tänkt gå på Stadt, men ErAn säger sig ha varit utan pengar. Teoretiskt kan ErAn ljuga, men det är även möjligt att JohLa ljuger. Skälet till att tro att JohLa ljuger är att Prinzezzan uppger att JohLa var inne på förhör tillsammans med ThSt och KlMa. Det blir ju meningslöst att förhöra JohLa om han gick till flickvännen ungefär när Helena ankom. Ugglan har sett det hela som lögn från JohLa:s sida då Helena kom ungefär när JohLa gick, men om vi är lite generösa så tar JohLa lätt fel på tiden, möter Helena, dansar med henne och går strax därefter till sin flickvän. Den historien fungerar om det inte vore för att han är förhörd i samband med KlMa.

Om han å andra sidan är kvar tills nära 02:00, varför såg han då inte ErAn, som ju hör till hans sällskap och som han säger var på väg till Stadt? Jag får känslan att JohLa velat distansera sig från Stadt 02:00, men att han på grund av andras vittnesmål kommit att bli placerad i Helenas närhet runt 02:00 och därför blir förhörd 2017.

Funderar även på det faktum att han och brodern bor på Lockerudsvägen och det i kombination med MissPeeRat:s senaste inlägg. MissPeeRat säger ju inte mycket vettigt, men en sak studsade jag på: MissPeeRat hävdar att bilen hade Lockerudsvägen som mål men att föraren girade när han såg LoVi och därför tog vänster istället för höger för att inte bli sedd på nära håll av LoVi.

Ugglan, ReimerDenYngre! Var stod LoVi? Kan MissPeeRat har rätt om att bilen egentligen skulle till höger? Harr MissPeeRat rätt i att Lockerudsvägen kunde nås via Mariegärdes väg och cykelvägen västerut?

Står i tråden att HeJa bodde på Stockholmsvägen. Vet någon vilket nummer. Kan vara bra att veta... P.S. Såg precis att det var Stockholmsvägen 18 med sina föräldrar. D.S.

EA nämner att JohLa varit ihop med en viss person som det ser ut som även polisen har strukit under. Så ser det ut från maskningen från förhöret. Vem person är vet vi dock inte då.

PW sade att de inte visste vem denne JohLa var. Jag frågade lite kring JohLa rörande det uttalande han hade gjort beträffande Helena, att han hade samtalat med Helena innan han gick från Stadt vid 23:00... Jag föreslog till henne att han måste ha ljugit om detta, men hon sade: att "han ändå kan ju ha pratat med henne". Hon poängterade då också att tidsuppfattning hos vittnen inte behöver vara helt pålitlig.

Hon slår alltså inte ur hågen att detta ändå kan vara en möjlighet, att han kan ha pratat med henne. Ok, om han även säger detta i tidningen så måste han då vetat vem Helena var bland alla människor på Stadt kan man också tänka sig.

JohLa har en av Bratis i tråden, bevittnad gränslöshet, envishet samt våldsamhet mot kvinnor ute på krogen. Han skall även haft en framfusig raggningsattityd mot kvinnor, samlat på knivar och burit kamouflagekläder och försökt att dominera andra män med en påklistrad machoattityd med tveksamt resultat...Han ljög mycket i både stort och smått men när han blev påkommen skämdes han...Skrävlare och ville gärna göra sig lite viktig, men togs ner på jorden ofta. Han skall även studerat på Komvux, men inte säker på när detta var. Profilen vad gäller denna man är klockren, så är det.

Om vi betänker det Thord sade om att reportern som intervjuade JohLa blandat ihop att det i själva verket var den förfest som K*m M och E*va L hade och inte Stadt, som JohLa menat där ErAn med flickvän var på samt han själv och som han själv bröt upp från 23:00 så låter det lite vettigare faktiskt.

Dels så förstör han inte för ErAn och säger att han var på Stadt helt emotsatt vad han själv sade, samt att tiden att gå från Stadt redan vid 23.00 är ju helt konstig samt att han då också även hunnit med att prata med Helena som det är tveksamt om hon ens hade hunnit in då...

Om det var så att JohLa drog från förfesten på Södra vägen 44, vid 23:00. Vart tog han vägen sedan då ? Om vi tittar på kartan så ligger denna adress inte långt ifrån Helenas bostadsområde. Kan han vara den person som kört förbi hennes hus på cykelvägen i en vit/ljus mindre bil med avhugget bakparti som sågs av Gatsens vittne på Kolarestigen vid 23:30-00:00 ?

Detta då om JohLa hade tillgång till en sådan bil. En sak som jag läste från en artikel i GT var att vittnet Carina hade fått åka med polisen på just Södra vägen för att kolla efter den bil som hon hade sett. Hon sade då i artikeln att: "det var precis som de sökte en en sådan bil på just denna gata."

Tankar, behöver inte betyda något men...Hm. Vi funderar vidare.
Senast redigerad av IB03 2024-06-18 kl. 09:53.
Citera
2024-06-18, 15:21
Medlem
Hon hämtades upp förstår ni väl. Bråk i bilen sedan eskalerade det.
Man går väl inte med en person o sen helt plötsligt börjar fajtas när man går genom skogen.
Citera
2024-06-18, 16:09
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Hon hämtades upp förstår ni väl. Bråk i bilen sedan eskalerade det.
Man går väl inte med en person o sen helt plötsligt börjar fajtas när man går genom skogen.

Det kan nog bli bråk under en promenad, men problemgrejen är ju den att gärningsmannen snabbt ska ha behövt få tag i en bil.

Bråk som startade redan i bilen känns möjligt.
Att en bil stått och lurpassat på henne och ev sällskap, känns inte helt omöjligt, men då har hon blivit bragt om livet i stort sett omedelbart (snävt med tiden dock).
Citera
2024-06-18, 19:59
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det kan nog bli bråk under en promenad, men problemgrejen är ju den att gärningsmannen snabbt ska ha behövt få tag i en bil.

Bråk som startade redan i bilen känns möjligt.
Att en bil stått och lurpassat på henne och ev sällskap, känns inte helt omöjligt, men då har hon blivit bragt om livet i stort sett omedelbart (snävt med tiden dock).

Om Helena bragtes om livet i stort sett omedelbart, då får du bortse från "Hannas" vittnesmål vilket i och för sig inte är så svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in