2022-12-28, 01:17
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Ber tråden om ursäkt för att jag försöker flytta fokus från,

Kohagar
Stigar
Bilar på gång-/ cykelvägar, multipla vändor
Bilar med sidoljus
Bilar med rails/ icke rails
Vittne med hund
"Killarna"
Flytta kropp från kohage/ lekplats
Lockerudsvittne som hör saker på 700m håll
Legor
Kartor
Etc.

Har jag en agenda?
Svar, ja.

Tråden är helt insnöad, brottet har begåtts på annan plats, skor, ringar mm är planterade i efterhand på fyndplatsen.

Sen om hennes död är familjerelaterad eller vänskapsrelaterad är frågan, glöm alla tankar på en random GM.
Citera
2022-12-28, 05:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Tråden är helt insnöad, brottet har begåtts på annan plats, skor, ringar mm är planterade i efterhand på fyndplatsen.

Sen om hennes död är familjerelaterad eller vänskapsrelaterad är frågan, glöm alla tankar på en random GM.
Hur tänker du då om den vita bilen som ses av killarna på Hällristningsvägen?
Citera
2022-12-28, 13:40
Medlem
Kan det inte vara så att det fins folk som vet saker om fallet boende i Mariestad men inte vet att detta forum existerar eller hur man gör för att kunna läsa/skriva anonymt här, fins det ingen gratistidning som når alla i Mariestad som någon av er engagerade kan kontakta så dom kan skriva om fallet och om specifikt denna tråd.... förstår att det kan finnas en ovilja hos traditionell media att marknadsföra fl-back, men alla vill väl att detta ouppklarade försvinnande ska få en lösning...har detta redan gjorts ber jag om ursäkt för mitt förslag.
Citera
2022-12-28, 22:03
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

Nu var inte frågan stäĺld till mig och ger mitt svar på frågan,
Jag tänker att killarnas vita bil har lika mycket att göra med Helenas försvinnande som den röda bil som sågs i Eslöv vid samma tid.
Citera
2022-12-28, 23:09
Medlem
Citat:
Jag tänker att killarnas vita bil har lika mycket att göra med Helenas försvinnande som den röda bil som sågs i Eslöv vid samma tid.
Om det som hänt inte hände vid lekplatsen eller kohagen så har såklart ingen bil där heller med försvinnandet att göra.
Citera
2022-12-29, 00:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Men att en vit bil ses åka t.o.r. samma kväll som försvinnandet från platsen där man hittar HAs tillhörigheter… utan att det finns ett samband?
Citera
2022-12-29, 00:36
Medlem
Citat:
Men att en vit bil ses åka t.o.r. samma kväll som försvinnandet från platsen där man hittar HAs tillhörigheter… utan att det finns ett samband?

Var det inte någon eller några som hade blivit stoppade av någon i en vit bil där föraren hade försökt ragga upp tjejer under veckan som HA försvann, jag vill minnas att jag läste det här för något år sedan. Föraren skulle ha haft cendréfärgat hår om jag inte missminner mig.
Citera
2022-12-29, 00:37
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:

Nej, det finns inget samband givet den information jag har. Du kanske sitter på annan info?
Senast redigerad av CharlotteSomewhere 2022-12-29 kl. 00:58.
Citera
2022-12-29, 01:04
Medlem
Finns nog ganska manga i den har traden som inte riktigt kopplar att den enklaste forklaringen oftast ar den korrekta. Forstar inte varfor det skall kompliceras sa otroligt mycket. Polisen har naturligtvis mycket mera information och bevisning an vad dom gatt ut med offentligt och dom har i varje steg satt brottsplatsen till exakt samma stalle utan tvekan. Samma sak med den gode professorn GW. Det ar det minsta problemet. Gatan ligger snarare i vem/vilka som var dar med brottsoffret och hur dom kom dit och darifran.
Citera
2022-12-29, 01:43
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Att den bilen isf inte har med fallet att göra.
En annan sak många snöat in på är vittnesmålet vilket "Hanna" lämnat, den som tror att det är sanning är ytterst svagbegåvad.
Citera
2022-12-30, 14:27
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
A-S P som TS har barn med bodde i Falköping 1992 men flyttade till Nygatan 15 i Mariestad 1993-07-19. Hon kan mycket väl vara flickvännen som TS ringde från torget natten då HA försvann. Eller så hade han en annan flickvän på den tiden som bodde i Mariestad.

Vilken ASP är det rör sig om ? Den som finns på HincRoburs lista på s. 3196 är född 1972 , det måste ändå vara fel ASP det rör sig om va ? Om det skulle ha haft barn också , så måste ju ändå TS kommit till Mariestad tidigare än 19920115, då han enligt Skatteverket flyttade in på Österlånggatan 19, han hade då strax kommit från Lund. Alltså kan han verkligen ha hunnit med så mycket och ha hunnit etablerat sig så, på ynka 5 månader innan försvinnandet ? Vissa i tråden säger att han kom redan 1990, andra i juni 1991. Kan han hyrt ut denna lägenhet i Lund i andra hand och varit inneboende hos någon i Mariestad ? Eller hyrt något i andra där ? Knepigt detta.

Kan du Pudelfrillan eller någon annan bringa klarhet i detta ? Alltså är det fel ASP som HincRobur har med ? Vilken är i så fall den rätta (Din inkorg var visst full ,dessutom ) ? Jag undrar även om han vid sidan av lärarvikarie som idrottslärare även arbetat som sjukgymnast på Sjukhuset då ? Han kan då även ha en koppling till Sjukhuset. Kan han även haft tillgång till en vit mindre/mellanstor bil ?
Senast redigerad av IB03 2022-12-30 kl. 14:32.
Citera
2022-12-30, 18:45
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vilken ASP är det rör sig om ? Den som finns på HincRoburs lista på s. 3196 är född 1972 , det måste ändå vara fel ASP det rör sig om va ? Om det skulle ha haft barn också , så måste ju ändå TS kommit till Mariestad tidigare än 19920115, då han enligt Skatteverket flyttade in på Österlånggatan 19, han hade då strax kommit från Lund. Alltså kan han verkligen ha hunnit med så mycket och ha hunnit etablerat sig så, på ynka 5 månader innan försvinnandet ? Vissa i tråden säger att han kom redan 1990, andra i juni 1991. Kan han hyrt ut denna lägenhet i Lund i andra hand och varit inneboende hos någon i Mariestad ? Eller hyrt något i andra där ? Knepigt detta.

Kan du Pudelfrillan eller någon annan bringa klarhet i detta ? Alltså är det fel ASP som HincRobur har med ? Vilken är i så fall den rätta (Din inkorg var visst full ,dessutom ) ? Jag undrar även om han vid sidan av lärarvikarie som idrottslärare även arbetat som sjukgymnast på Sjukhuset då ? Han kan då även ha en koppling till Sjukhuset. Kan han även haft tillgång till en vit mindre/mellanstor bil ?

Vissa adresser i listan är från 1990. Det gäller säkert ASP f. 1972. I en kommentar har jag skrivit "Sedemera mor till ThSt:s barn. Påstås av Propparn vara sambo med TuSt aktuell tid. #34370"

Min källa är allså Propparn i ovan nämnda inlägg.

Beträffande TuSt uppger han själv på sin facebook, han bor i Lidköping, att han är från Landskrona.

Via likes hittar man snart en av TuSt:s söner med ASP: Ad_m. Ser man på hans sida finner man i vänlistan min tänkta ASP:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009215460952

Jag känner väl inte att jag hänger ut ASP på något sätt här. Hon är ju inte misstänkt för något och är nämnd på flera sätt i tråden. Men om det finns en annan ASP som ni menar kan kopplas till TuSt den aktuella tiden så bör ju namnlistan kompletteras. Min brevlåda är öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in