2017-09-24, 22:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
När U säger till H att ta en taxi hem och säger att hon inte vet varför hon sa så, det tror jag är en av kärnorna i det här fallet. En oro över något som hänt, kanske tidigare under dagen/veckan. Något om droger förvarade i hemmet. En hotfull röst i telefonen samma dag. Antagligen vet familjen vem det är eller anar detta men kan inte bevisa något.
Någon som minns ett inlägg där PU lär ha sagt att han tyckte H var fin och att henne skulle man ha? Till BW eller PK? Tycker mycket kommer tillbaka nu och det kanske är en enklare lösning än vi tror?
MrsP

Jag håller med dig helt i din första mening. Jag ser UA som kärnan i det här och jag betvivlar att hon har berättat allt. Jag kan tänka att hon har berättat allt som hon själv anser vara av vikt.

Det är en ful sak att skriva att en närstående skulle ha utelämnat något när personen UA inte kommer att dementera. Men jag känner mig som GW när hon pratar och jag får för mig att detta inte är löst pga att hon initialt och kanske fortfarande utelämnar information.
Citera
2017-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Jag kan ha fel då jag snabbläst tråden och jag ofta blandar ihop men jag får för mig att jag läst någonstans att de delade nyckel? Det kan vara en trådsanning eller inbillning men någon kanske kan bekräfta eller dementera.
Det kan vara en god anledning att ringa hem som sagt.

Stämmer, det har nämnts i tråden att de brukade ha en nyckel liggande på ett speciellt ställe ute.
Vet inte om det är en trådsanning eller faktum.
U har redogjort för samtalet antal ggr i media genom åren. Det har aldrig nämnts att anledningen till samtalet var en nyckel. Så komma in i huset kunde H oavsett om hon hade med sej nyckel eller inte.
Ingen av gångerna har någon nyckel överhuvudtaget nämnts. Så min fundering kvarstår. Ett samtal med småprat om vad roligt hon haft.. Idag med mobilen alltid till hands tänker man inte på samma vis. För Helena var det en aktiv handling som krävde sin lösning just då. Utan pengar och behov av hjälp. Blir ingen direkt spontan uppringning för lite chitt, chatt i den situationen på den tiden.
Citera
2017-09-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Nä, det gör de inte. Numera snackas det bara om en person på stan, "Mannen med pilotglasögon".

Frågan är om han verkligen var ensam om dådet? Jag tvivlar...

Hoppas rättvisan får ha sin gång innan naturens krafter tar vid.
Tror en eller två kom i bil och gensköt glasögonmannen och HA. Glasögonmannen vet vad som hände till 99 %. Är han delaktig GM eller bara ett ofrivilligt hotat vittne?
Citera
2017-09-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Nä, det gör de inte. Numera snackas det bara om en person på stan, "Mannen med pilotglasögon".

Frågan är om han verkligen var ensam om dådet? Jag tvivlar...

Hoppas rättvisan får ha sin gång innan naturens krafter tar vid.

Jag tänker lite såhär om nu polisen har gjort en grundlig undersökning av mannen med pilotglasögon. Borde de tagit in ett antal personer i personens närhet för att få en bild av vem han är. En viktig fråga som jag har tänkt en del på är undrar va den här mannen hade för alkoholvanor då det allt krävs ett ganska långvarigt alkoholintag för att man ska drabbas av minnesförluster. I mina ögon borde det i så fall vara en man som ganska ofta ses på stadens krogar, fester etc. Var det mycket fester och liknande i HA umgängeskrets?
Citera
2017-09-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PW och gänget gjorde flera riktiga blunders, varav den där var en av dem. Det verkar dock som att PW har surnat till och inte vill vara behjälplig med något längre, men PW har ett ansvar att reda ut vissa saker och bringa klarhet.

Vad för sorts glasögon var det nu då: Vanliga i pilotmodell eller solglasögon i pilotmodell? Bor mannen kvar i Mariestad eller gör han det inte? Är Kl*s oskyldigt uthängd i vad som kan ha varit en slump, nämligen att PW bara råkade bestämma sig för att inte kommentera om mannen är/var nämnd i tråden just när Kl*s droppades i PM till tikimon och mig?

Jag tycker att PW och gänget hanterade efterspelet till radioserien fruktansvärt dåligt. Det var som att de inte hade någon plan för hur de skulle hanterade intresset från allmänheten. Alltså, det håller inte att i efterhand gå in och redigera bland de svar som man gav från första början, för att nu ta ett exempel. Men så är det också en lokalradiostation med en ganska risig journalistisk kompetens.

Varför skulle hon råka finnas med och försvara TS och sedan råka bestämma sig exakt för att inte kommentera mer när KM kom upp. Det är ju också något för er att fundera på. Sen är det väl ändå så med all respekt ugglan för att ni fick namnet i PM och med all rätt får vara skeptiska, att det framkommit flera besvärande omständigheter runt KM, eller hur?! Exakt hur besvärande de är har vi olika åsikter om men att de finns där kan ingen neka till. Det här säger jag nu UTAN att egentligen referera till de källor som jag, freija, lockerudarn har. Vad ni än tror om dem och om PWs agerande så finns det ett flertal besvärande omständigheter.
Citera
2017-09-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
När U säger till H att ta en taxi hem och säger att hon inte vet varför hon sa så, det tror jag är en av kärnorna i det här fallet. En oro över något som hänt, kanske tidigare under dagen/veckan. Något om droger förvarade i hemmet. En hotfull röst i telefonen samma dag. Antagligen vet familjen vem det är eller anar detta men kan inte bevisa något.
Någon som minns ett inlägg där PU lär ha sagt att han tyckte H var fin och att henne skulle man ha? Till BW eller PK? Tycker mycket kommer tillbaka nu och det kanske är en enklare lösning än vi tror?
MrsP

Det här med taxin är med vid varje tillfälle U har berättat. Det måste ha satt sej ordentligt. Vilket är förståeligt när något sedan väl händer. Själv har hon ingen aning varför hon sagt så. Taxi var något de inte brukade ta hem när det var så nära. De brukade alltid gå den aktuella genvägen.

PK och PU åkte bil då de fick syn på en promenerande Helena. Då PU säger att hon är fin och en sådan tjej skulle man ha. PK kontrar med typ att, nej hon är en klass för sej, där har du ingen chans hon är för fin och ordentlig för dej. Konversation något i den stilen. Detta delgav PK när de två munhöggs i tråden och han anklagade PU för att vara skyldig. Han ville stärka övriga anklagelser på så vis. Samtidigt kan man tycka att det var inget spektakulärt med det uttrycket. Det var väl vanligt att man satt och kommenterade dylikt från bilen en viss period som kille. Men satt i sammanhanget gav det tyngd åt övriga anklagelser från PK, vilket var syftet.
Citera
2017-09-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Varför skulle hon råka finnas med och försvara TS och sedan råka bestämma sig exakt för att inte kommentera mer när KM kom upp. Det är ju också något för er att fundera på. Sen är det väl ändå så med all respekt ugglan för att ni fick namnet i PM och med all rätt får vara skeptiska, att det framkommit flera besvärande omständigheter runt KM, eller hur?! Exakt hur besvärande de är har vi olika åsikter om men att de finns där kan ingen neka till. Det här säger jag nu UTAN att egentligen referera till de källor som jag, freija, lockerudarn har. Vad ni än tror om dem och om PWs agerande så finns det ett flertal besvärande omständigheter.

Att hon dementerade TS tror jag hon gjorde med hänsyn till hans dotter, som hade det jobbigt under en tid.

I ärlighetens namn bör också nämnas att en man med initialerna MK florerade i tråden under en kortare tid i somras. Det var efter det att PW lagt locket på
och slutat med att dementera diverse personer.
Citera
2017-09-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Någon som vet PR dödsorsak?
Av annonsen tyder det på diabetes.
Citera
2017-09-24, 22:38
Medlem
Kan jag på svar på detta? Helst i PM
Vad för droger hittade man hemma hos Helena? Vilka av de i Helenas omgivning använde droger? Och vilka i hennes bekantskapskrets jobbade/praktiserade på Sjukhuset?
Citera
2017-09-24, 22:54
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokemonPilsner
Av annonsen tyder det på diabetes.
Inget tyder på det....
https://www.familjesidan.se/cases/patrik-runeberg/funeral-notices
Citera
2017-09-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Inget tyder på det....
https://www.familjesidan.se/cases/patrik-runeberg/funeral-notices

"Diabetesfonden"
Citera
2017-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester
Kan jag på svar på detta? Helst i PM
Vad för droger hittade man hemma hos Helena? Vilka av de i Helenas omgivning använde droger? Och vilka i hennes bekantskapskrets jobbade/praktiserade på Sjukhuset?

KB - KM's dåvarande sambo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in