Citat:
Ursprungligen postat av
memymo
Jag kör på egen hostad dedi server,
Du kan om du inventoryn klickar på pilen upp över t.ex chesten så har du en "gear" slot som gör att du få det skinnet på dina kläder.
Jag har sprungit runt med dressen sedan jag låste upp den tack vare det.
Fan vad nice! Har inte märkt av det där, så det är lite kryptiskt, kan ju i och för sig bero på att jag kör med handkontroll,
men kryptiskt och gömda hemligheter är ju en Castlevania tradition, lol. Ska testa det när jag kommer hem. Men då blir det Soul of Wolf och Maria Renard när man byter skepnad också antar jag?
Jag tänkte väl det fan. Köpte Dracula DLC för att få Dracula's kläder, och hans kläder har ju feta stats, men kände mig blåst på Castlevania DLC eftersom Alucard's kläder är level 1 och man dör ju direkt med så kassa stats, men det här var ju faktiskt bättre eftersom man kan köra med Alucard's "regalia" oavsett vilka kläder man använder. Men det vore bra om Stunlock uppdaterar Castlevania DLC så att man kan crafta Alucard's
Twilight Cloak också, eftersom den är mycket coolare när den pulserar rött på insidan, till skillnad från när den inte gör det. Hade också varit coolt om man kunde crafta Alucard's andra mantlar från SotN, till exempel
Elven Cloak kan ju aktiveras när man har på sig
Shroud of the Forest.
Crystal Cloak hade också varit ball, den är ju psykedelisk, och hade varit häftig i Cursed Forest där man trippar magiska svampar (bara det att man kan trippa magiska svampar i V Rising är ju hur coolt som helst! Saknas bara att man kan röka cannabis också lol). Eller cloaken som går att byta färger på osv (bibliska Coats of Many Colors, som Dolly Parton låten, eller
Joseph's Cloak som den heter i Japan). Alucard's
Heirloom Sword borde också finnas med i Castlevania DLC; standard svärdet som medföljer är för bred, och har inte samma design. Det finns ju ett svärd som heter Heirloom Bastard Sword, och är en variant av
Rare Ancestral Sword, men ser exakt ut som standard svärd i spelet. En annan grej är att när man tar på sig Alucard's kläder så ser gubben ut som en bodybuilder som har tagit på sig Alucard's kläder; Alucard är betydligt mer slim och ska inte se ut som en biffig anabolasnubbe, så när man tar på sig Alucard's kläder så borde karaktären anpassas till att faktiskt se ut som Alucard. Och de där fula vampyröronen borde gå att customiza bort, ser för jävligt ut. För lite mer komplett SotN känsla, details matter
Är de två andra DLC värda att köpa förresten? Får man något intressant, coola V Blood bossar, nya områden på kartan? Tycker att de andra två DLC inte var prisvärda.
Citat:
Ursprungligen postat av
TzOn
Du missuppfattar mig. Självklart skall man crafta från maskinerna men jag tycker den skall känna av vad man har i kistorna så man inte behöver hämta det och ha det på sig. Dom skulle kunna göra så att den bara känner av kistorna eller hyllorna i samma rum men jag vill slippa behöva ha det i mitt inventory på mig.
Okej du menar så. Ja visst, det hade sparat tid, att slippa springa runt överallt i slottet osv, men jag tycker att det har sin charm som det är nu, känns ju ändå som lite arbete att man måste transportera olika material och råvaror för att crafta. Värst är så klart när man har två slott och man man kan ju inte teleportera vissa material och råvaror, så man måste ta hästen hela vägen till det andra slottet, lol. Annars att bara kunna crafta allt från storage direkt utan maskiner hade varit riktigt tråkigt, och dödat poängen med spelet. Då hade det varit ännu en Diablo-klon och ingen hade byggt något i slottet eller överhuvudtaget ett slott, lol.
Apropå häst, så är
Dominate Mount en cool grej med spelet, där man förvandlar random häst till en "Vampiric Steed", och då ser den exakt ut som D's häst i animerade filmen Vampire Hunter D: Bloodlust, svart med röda ögon. När man har Dominate Mount, så är det bara att trolla fram ens häst var och när man vill, så man behöver inte springa runt och leta efter en ny häst, och hästen kan inte dö eftersom du bara trollar fram den igen efter att den har blivit dödad av fiender. Plus att hästen kan hoppa också då, vilket är bra när NPCs skjuter på en bakifrån när man rider ifrån dem. En annan fördel är också att din häst inte kan bli stulen av andra spelare när du har gjort Dominate Mount på hästen. Se bara till att hästen har bra stats också, så att det inte är en seg häst man kör med.
Angående Vampire Hunter D: Bloodlust så borde Stunlock släppa Vampire Hunter D DLC också. D är ju visserligen en budget version av Alucard, men hade varit coolt om man kunde köra med hans kläder som variation för Alucard. Stunlock är ju ett svenskt företag också, så hoppas att de tar till sig av min feedback
Citat:
Ursprungligen postat av
zBr9
Ahh så ens slott kan bara invaderas om man har slut på blod, tackar! Har rätt gott om blod redan så borde vara lugnt isåfall, ska byta till en MP server nästa gång jag startar, har inte kommit superlångt än så lika bra att börja om

Varför börja om? Det är ju bara att fortsätta där du var, det är inte så att du förlorar stats på att ha spelat dåligt i början, och du kommer ju bara behöva göra om allt igen. Annars om det är brutal du kör på nuvarande server så kan det ju vara värt att byta server. Jag testade en brutal server innan jag fattade hur man ska spela, och det var ganska brutalt och man dog hela tiden, så större delen av spelet var att lokalisera sin container som man förlorar efter att man dött. Sedan hoppade jag in på en polares privata server och där blev det enklare eftersom det inte var ständig konkurrens om slottmark och andra spelare som saboterar ens slott osv. Nu är jag level 70 och målet är att besegra Dracula i bästa Castlevania anda! Men jag skulle klara brutal idag också, fattade ingenting i början, när man skulle lära sig spelet och hur man hittar V Blood bossar osv (i början kan man inte ens V Blood spåra), så första 40 timmarna var det ett meningslöst dagdrivande av trial and error (och mycket error!) där man bara sprang runt och dog i tid och otid och fick sitt slott förstört osv (eftersom jag inte hann tillbaka i tid för att fylla på nytt blod, och jag visste inte att slottet måste vara stängd med murar/väggar så att andra spelare inte snor ens slott, det är ju ändå PvE liksom, inte PvP, så att de kunde sno ens slott så snabbt var inte schysst).
Är det några här som är på en egen server? Funderar på att starta en egen server, så att vi kan spela många ihop. Kör nu på en privat server med några andra snubbar, men det är bara 1-2 som spelar där, mestadels jag och en annan snubbe (den tredje snubben spelar inte lika ofta). De övriga 7 spelarna kom aldrig igång riktigt (så jag får mata deras Castle Hearts med färskt blod hela tiden i hopp om att de kommer tillbaka) eller så har de redan besegrat Dracula och slutat spela. Det går ju snabbare också när vi är flera som spelar, så V Blood bossarna dödar man fortare när man samarbetar.