Citat:
Varför börja om? Det är ju bara att fortsätta där du var, det är inte så att du förlorar stats på att ha spelat dåligt i början, och du kommer ju bara behöva göra om allt igen. Annars om det är brutal du kör på nuvarande server så kan det ju vara värt att byta server.
Varför börja om? Det är ju bara att fortsätta där du var, det är inte så att du förlorar stats på att ha spelat dåligt i början, och du kommer ju bara behöva göra om allt igen. Annars om det är brutal du kör på nuvarande server så kan det ju vara värt att byta server.
Jag testade en brutal server innan jag fattade hur man ska spela, och det var ganska brutalt och man dog hela tiden, så större delen av spelet var att lokalisera sin container som man förlorar efter att man dött. Sedan hoppade jag in på en polares privata server och där blev det enklare eftersom det inte var ständig konkurrens om slottmark och andra spelare som saboterar ens slott osv. Nu är jag level 70 och målet är att besegra Dracula i bästa Castlevania anda! Men jag skulle klara brutal idag också, fattade ingenting i början, när man skulle lära sig spelet och hur man hittar V Blood bossar osv (i början kan man inte ens V Blood spåra), så första 40 timmarna var det ett meningslöst dagdrivande av trial and error (och mycket error!) där man bara sprang runt och dog i tid och otid och fick sitt slott förstört osv (eftersom jag inte hann tillbaka i tid för att fylla på nytt blod, och jag visste inte att slottet måste vara stängd med murar/väggar så att andra spelare inte snor ens slott, det är ju ändå PvE liksom, inte PvP, så att de kunde sno ens slott så snabbt var inte schysst).
Är det några här som är på en egen server? Funderar på att starta en egen server, så att vi kan spela många ihop. Kör nu på en privat server med några andra snubbar, men det är bara 1-2 som spelar där, mestadels jag och en annan snubbe (den tredje snubben spelar inte lika ofta). De övriga 7 spelarna kom aldrig igång riktigt (så jag får mata deras Castle Hearts med färskt blod hela tiden i hopp om att de kommer tillbaka) eller så har de redan besegrat Dracula och slutat spela. Det går ju snabbare också när vi är flera som spelar, så V Blood bossarna dödar man fortare när man samarbetar.
Är det några här som är på en egen server? Funderar på att starta en egen server, så att vi kan spela många ihop. Kör nu på en privat server med några andra snubbar, men det är bara 1-2 som spelar där, mestadels jag och en annan snubbe (den tredje snubben spelar inte lika ofta). De övriga 7 spelarna kom aldrig igång riktigt (så jag får mata deras Castle Hearts med färskt blod hela tiden i hopp om att de kommer tillbaka) eller så har de redan besegrat Dracula och slutat spela. Det går ju snabbare också när vi är flera som spelar, så V Blood bossarna dödar man fortare när man samarbetar.
Jag började på en privat server, så det finns inga andra spelare att vare sig kriga mot eller samarbeta med. Fattade inte att det räcker med att bara ha blod i slottet för att vara säker mot anfall, så var rädd att nån skulle ha varit och plundrat mig varje gång jag loggar in annars. Läste nånstans att man inte kan ta med sig sin karaktär till en ny server, så antar att man bara börjar om från början när man byter