• 2
  • 3
2024-06-19, 14:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Varför börja om? Det är ju bara att fortsätta där du var, det är inte så att du förlorar stats på att ha spelat dåligt i början, och du kommer ju bara behöva göra om allt igen. Annars om det är brutal du kör på nuvarande server så kan det ju vara värt att byta server.

Jag började på en privat server, så det finns inga andra spelare att vare sig kriga mot eller samarbeta med. Fattade inte att det räcker med att bara ha blod i slottet för att vara säker mot anfall, så var rädd att nån skulle ha varit och plundrat mig varje gång jag loggar in annars. Läste nånstans att man inte kan ta med sig sin karaktär till en ny server, så antar att man bara börjar om från början när man byter
Citera
2024-06-19, 14:16
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag började på en privat server, så det finns inga andra spelare att vare sig kriga mot eller samarbeta med. Fattade inte att det räcker med att bara ha blod i slottet för att vara säker mot anfall, så var rädd att nån skulle ha varit och plundrat mig varje gång jag loggar in annars. Läste nånstans att man inte kan ta med sig sin karaktär till en ny server, så antar att man bara börjar om från början när man byter

Japp. Karaktärerna sparas på server side.

Däremot ska du kolla raid tider på pvp servrar. Då de som progressat långt kan göra golems som slår ner dörrar.

Man kan säga det är lite som rust i det fallet med offline raiding om man har otur.
Citera
2024-06-20, 17:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Alla DLC har hittils varit bara cosmetics.
Jag har nu fixat Alucard's kläder, så de är alltid på oavsett vilken armor jag har på mig, men Soul of Wolf och Maria Renard har jag inte fått till, tydligen måste man aktivera dem också, men hur gör man det? Testade både med mus/tangentbord och med handkontrollen har det aldrig funkat, någon särskild tangent man ska trycka, för att kunna customiza Wolf/Human Form?
Citera
2024-06-20, 18:44
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har nu fixat Alucard's kläder, så de är alltid på oavsett vilken armor jag har på mig, men Soul of Wolf och Maria Renard har jag inte fått till, tydligen måste man aktivera dem också, men hur gör man det? Testade både med mus/tangentbord och med handkontrollen har det aldrig funkat, någon särskild tangent man ska trycka, för att kunna customiza Wolf/Human Form?

När du är i menyn med Spellbook etc så har du Vampire Powers. Markerar du Wolf Form har du till höger och kan ändra "skin"

Samma med human form om du låst upp den.
Citera
2024-07-06, 14:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
När du är i menyn med Spellbook etc så har du Vampire Powers. Markerar du Wolf Form har du till höger och kan ändra "skin"

Samma med human form om du låst upp den.
Tack för tipset.

Jag har nu nått Dracula, och han är svår! Egentligen inte särskilt svår, men problemet här är ju Gear Level. När man är level 90, och Dracula också är level 90, så blir det svårt som fan att spöa honom, och är man två så blir det ännu svårare att besegra Dracula. Hur många bör man vara för att ta sig an Dracula, 3, 4, kanske 5 pers? Adam the Firstborn var ju bara han riktigt jobbig, och Dracula är ännu mer efterblivet.

Det sagt så känns V Rising mer som autentiskt Castlevania (i synnerhet med Castlevania DLC, musikboxen bara spelar Castlevanialåtarna i ens slott och Alucard's kläder på) än vad Lords of Shadow missförståndet någonsin var Castlevania!

Jag kanske joinar din PvP server senare, men har lirat sönder det här spelet i snart två månader nu, och när jag klarat Dracula så kommer jag att behöva en paus.
Senast redigerad av EliasAlucard 2024-07-06 kl. 14:46.
Citera
2024-07-18, 14:23
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag kör nu en egen privat server, någon eller några här som är intresserade av att joina? Det är PvE.
Citera
2025-10-04, 02:20
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Det här är ett riktigt bra spel. Bättre än Diablo och Path Of Exile, på många sätt och vis.

Hur är det med alla DLC, är det bara kosmetik det gäller?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in