Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Takk.
Og kanskje husnøkkelen hadde vært inne i huset hele tiden etter at AEH eventuelt la den fra seg i huset etter å ha låst opp ytterdøren da de kom hjem den 30.10. og frem til Politiet fant nøkkelen (dersom dette er samme nøkkel).
GM tok seg kanskje inn i huset gjennom en ytterdør som hadde stått ulåst en stund (mens AEH var inne i huset eller mens AEH eventuelt var ute med Tassen) eller AEH låste opp døren da GM kom?
Hvis AEH satt og leste el.l. i den ene stuen da TH reiste til jobb, kan det kanskje eventuelt ha gått noen minutter før hun gikk for å låse døren (hvis hun hadde for vane å låse døren), og at GM kanskje i et slikt scenario kan ha kommet seg inn gjennom ulåst dør.
Hvis TH ikke hadde for vane å låse døren utenfra i forbindelse med å reise hjemmefra og hvis AEH ikke hadde for vane å straks låse døren innenfra, og hvis GM hadde spionert, så kan GM ha observert at døren brukte å bli stående ulåst i slike situasjoner.
Hvis GM er en som kjente AEH og som hadde vært på besøk i huset tidligere, så kan han på sine eventuelle besøk der eventuelt ha observert at døren brukte å bli stående ulåst i slike situasjoner.
Jeg er enig med deg om dine vurderinger ang husnøkler.
Utifra opplysningene som er gitt, er det umulig for oss å vite hvor mange nøkler som var i bruk for boligen i S4.
Det er heller ikke sikkert at det til vanlig ble oppbevart en husnøkkel i garasjen. Jeg har tenkt at det kun skjedde i tilfeller det var nødvendig. Kanskje det bare skjedde i tilfeller det var nødvendig? For eksempel i tilfeller hvor håndverkere trengte tilgang til boligen, hundepass osv.
Vi vet ikke om det alltid var husnøkkel tilgjengelig i garasjen, men det kan ikke utelukkes.
Årsaken til at AEH hentet husnøkkelen i garasjen da ekteparet kom hjem etter teaterkvelden, kan være fordi hun bare hadde med seg en selskapsveske. Denslags vesker passer ofte svært dårlig til annet enn pudder, lebestift og kredittkort (dersom det er glidelås). Desto flere ting man har i vesken, særlig tunge ting som nøkler, kan vesken miste fasongen, og da forsvinner liksom litt av poenget. Jeg vet ikke om det var slik i AEHs tilfelle, men jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.
TH hadde vel husnøkkelen sin på nøkkelknippe til Ford Fokusen og AEH på nøkkelknippe til Citroënen, sånn sett er det ikke sikkert at sønnen brukte husnøkkelen i garasjen.
Jeg tror ikke det bare fantes én husnøkkel, men det kan selvsagt ikke utelukkes. Det kan heller ikke utelukkes at flere i familien hadde nøkkel til huset. Det har mine barn, selv om de har egne hus. Kanskje til og med barnebarna har nøkler til besteforeldrenes hus? Det ville ikke vært uvanlig isåfall.