2024-06-17, 21:04
Medlem
Denne nøkkelen ble nok bragt i hus av to grunner, tilgjengelighet og utilgjengelighet. Den ble gjort tilgjengelig for den som angrep henne i boligen til ulike formål, senere tilgjengelig for den som drepte henne og utilgjengelig for alle som eventuelt kjente til hvor den lå.

At den ble bragt inn i boligen forut for drapet forteller at hun kjente personen som gikk til angrep på henne denne dagen, som da ikke var i behov av nøkkelen plassert i en støvel i garasjen for å komme seg inn til henne.
At den ble bragt inn og med det gjort utilgjengelig for de som kjente til hvor den lå forteller at dette var et planlagt drap hvor noen fryktet for andres ankomst til boligen og en tilgjengelig nøkkel som kunne tas i bruk om den/de kom til låst dør. Helt naturlig å frykte det når man har planlagt for å bruke et hav av tid i denne boligen denne dagen for å få henne ryddet av veien.

Stakkars Fru Hagen.
Citera
2024-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Denne nøkkelen ble nok bragt i hus av to grunner, tilgjengelighet og utilgjengelighet. Den ble gjort tilgjengelig for den som angrep henne i boligen til ulike formål, senere tilgjengelig for den som drepte henne og utilgjengelig for alle som eventuelt kjente til hvor den lå.

At den ble bragt inn i boligen forut for drapet forteller at hun kjente personen som gikk til angrep på henne denne dagen, som da ikke var i behov av nøkkelen plassert i en støvel i garasjen for å komme seg inn til henne.
At den ble bragt inn og med det gjort utilgjengelig for de som kjente til hvor den lå forteller at dette var et planlagt drap hvor noen fryktet for andres ankomst til boligen og en tilgjengelig nøkkel som kunne tas i bruk om den/de kom til låst dør. Helt naturlig å frykte det når man har planlagt for å bruke et hav av tid i denne boligen denne dagen for å få henne ryddet av veien.

Stakkars Fru Hagen.
Da har "nøkkelmysteriet" blitt løst nå, dersom den nøkkelen som Politiet fant er den samme nøkkelen som TH mente at "hadde forsvunnet fra garasjen"?
Jeg har lenge tenkt på at dersom det kun var en stk husnøkkel i bruk som TH og AEH delte på og som ble flyttet fra og til garasjen omtrent hver gang en av de skulle bruke nøkkelen og hadde brukt nøkkelen så var det ulogisk at AEH skulle ha lagt den nøkkelen i garasjen på et tidspunkt da hun var hjemme og dermed antagelig ikke hadde låst døren i forbindelse med å forlate huset.
Citera
2024-06-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er ihvertfall på det rene hva Havhest og z-z-z driver med. Havhest mener at screenshot Imgur bildet fra Jayce er manipulert. Nøyaktig samme bilde som hun ikke hadde noen innsigelser mot i 2020. For da var NB-artikkelen med den innskannede VG-avisen åpen for lesning, mens det i dag må søkes om å få lese den.
Nå er Havhest borte. Har gjemt seg bak gardinene. Og så kommer hun vel tilbake etter noen dager eller uker og later som ingenting. z-z-z har tatt over stafettpinnen og prøver så godt hun kan å ødelegge.
Ja, her er mange forsøk på å tåkelegge og villede i tråden. Må innrømme at innleggene til z-z-z skroller jeg som regel fort forbi da de likevel som oftest inneholder gammelt oppgulp (så rart å sitere egne innlegg i den utstrekningen hen gjør). Innleggene til Havhest leser jeg mer som underholdning, selv om hen innimellom faktisk kommer med interessante aspekter. Oppfatter at begge brukerne kommer med lite relevans for saken. Og gjør at interessante innlegg forsvinner i mengden.
Senast redigerad av Lotepusen 2024-06-17 kl. 23:49.
Citera
2024-06-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Da har "nøkkelmysteriet" blitt løst nå

Det kan være det. Hypotesen min er slettes ikke dum. Humrer.
Citera
2024-06-17, 23:36
Medlem
Nøkkelmysteriet er neppe løst bare fordi noen eventyrfortellere har bestemt det.
Citera
2024-06-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nøkkelmysteriet er neppe løst bare fordi noen eventyrfortellere har bestemt det.
Kokadu er veldig god til å skrive hypoteser og er ikke en som jeg vil kalle "eventyrforteller".
Hva er din(e) hypotese(r) Jayce? Har du noen gang postet en hypotese her?
Citera
2024-06-17, 23:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kokadu er veldig god til å skrive hypoteser og er ikke en som jeg vil kalle "eventyrforteller".

dette er et diskusjonsforum og ikke en konkuranse i dårlige hypoteser...
Citera
2024-06-17, 23:45
Avslutad
Citat:
Takk.
Og kanskje husnøkkelen hadde vært inne i huset hele tiden etter at AEH eventuelt la den fra seg i huset etter å ha låst opp ytterdøren da de kom hjem den 30.10. og frem til Politiet fant nøkkelen (dersom dette er samme nøkkel).

GM tok seg kanskje inn i huset gjennom en ytterdør som hadde stått ulåst en stund (mens AEH var inne i huset eller mens AEH eventuelt var ute med Tassen) eller AEH låste opp døren da GM kom?

Hvis AEH satt og leste el.l. i den ene stuen da TH reiste til jobb, kan det kanskje eventuelt ha gått noen minutter før hun gikk for å låse døren (hvis hun hadde for vane å låse døren), og at GM kanskje i et slikt scenario kan ha kommet seg inn gjennom ulåst dør.

Hvis TH ikke hadde for vane å låse døren utenfra i forbindelse med å reise hjemmefra og hvis AEH ikke hadde for vane å straks låse døren innenfra, og hvis GM hadde spionert, så kan GM ha observert at døren brukte å bli stående ulåst i slike situasjoner.
Hvis GM er en som kjente AEH og som hadde vært på besøk i huset tidligere, så kan han på sine eventuelle besøk der eventuelt ha observert at døren brukte å bli stående ulåst i slike situasjoner.
Jeg er enig med deg om dine vurderinger ang husnøkler.
Utifra opplysningene som er gitt, er det umulig for oss å vite hvor mange nøkler som var i bruk for boligen i S4.
Det er heller ikke sikkert at det til vanlig ble oppbevart en husnøkkel i garasjen. Jeg har tenkt at det kun skjedde i tilfeller det var nødvendig. Kanskje det bare skjedde i tilfeller det var nødvendig? For eksempel i tilfeller hvor håndverkere trengte tilgang til boligen, hundepass osv.
Vi vet ikke om det alltid var husnøkkel tilgjengelig i garasjen, men det kan ikke utelukkes.
Årsaken til at AEH hentet husnøkkelen i garasjen da ekteparet kom hjem etter teaterkvelden, kan være fordi hun bare hadde med seg en selskapsveske. Denslags vesker passer ofte svært dårlig til annet enn pudder, lebestift og kredittkort (dersom det er glidelås). Desto flere ting man har i vesken, særlig tunge ting som nøkler, kan vesken miste fasongen, og da forsvinner liksom litt av poenget. Jeg vet ikke om det var slik i AEHs tilfelle, men jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.
TH hadde vel husnøkkelen sin på nøkkelknippe til Ford Fokusen og AEH på nøkkelknippe til Citroënen, sånn sett er det ikke sikkert at sønnen brukte husnøkkelen i garasjen.
Jeg tror ikke det bare fantes én husnøkkel, men det kan selvsagt ikke utelukkes. Det kan heller ikke utelukkes at flere i familien hadde nøkkel til huset. Det har mine barn, selv om de har egne hus. Kanskje til og med barnebarna har nøkler til besteforeldrenes hus? Det ville ikke vært uvanlig isåfall.
Citera
2024-06-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nøkkelen tyder på at noe ble glemt. Politiets behov for alle lydtestene av ytterdøren som låses opp og igjen tyder også på noe.
Er det bare jeg som reagerer på at de hadde en nøkkel gjemt i garasjen? Dette er en av Norges rikeste, og som har voksne barn. Hva er behovet for en gjemt nøkkel? Og er man ikke redd for at noen vil låse seg inn i boligen din når du er såpass rik og potensielt utsatt for innbrudd? Det tryggeste hadde vært om ekteparet og barna hadde hver sin nøkkel. Og at huset hadde alarm og kameraer installert. Synes dette er veldig pussig, altså.
Noen som vet hvor lenge praksisen med nøkkel i garasjen har foregått?
Citera
2024-06-17, 23:46
Medlem
Citat:

Jayce har rett, Politiet har selv sagt at en nøkkel er forsvunnet så da hjelper det ikke at en eller annen her mener å vite bedre.
Citera
2024-06-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
dette er et diskusjonsforum og ikke en konkuranse i dårlige hypoteser...
Du må gjerne poste din hypotese selv om du synes at hypotesen din er dårlig.
Citera
2024-06-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Er det bare jeg som reagerer på at de hadde en nøkkel gjemt i garasjen? Dette er en av Norges rikeste, og som har voksne barn. Hva er behovet for en gjemt nøkkel? Og er man ikke redd for at noen vil låse seg inn i boligen din når du er såpass rik og potensielt utsatt for innbrudd? Det tryggeste hadde vært om ekteparet og barna hadde hver sin nøkkel. Og at huset hadde alarm og kameraer installert. Synes dette er veldig pussig, altså.
Noen som vet hvor lenge praksisen med nøkkel i garasjen har foregått?

Det er nok flere av oss som stusser over dette. TH har selv fortalt om mistenkelige personer på eiendommen i S4 i akkurat denne perioden, og så legges husnøkkelen bare i en støvel med tilgang til alle... Senest samme kveld skal visstnok TH ha følt seg overvåket gjennom stuevinduet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in