2024-06-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis nøkkelen befant seg inne i huset sammen med AEH på det tidspunktet da GM tok seg inn i huset, så må døren ha vært ulåst på det tidspunktet da GM tok seg inn i huset dersom GM tok seg inn gjennom en dør.
Var det eventuelt normalt for AEH å la døren stå ulåst på dagtid mens hun var hjemme?

Det er 399 innlegg om nøkkelen, og du finner alt som er verdt å vite om nøkkelen der.

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=n%C3%B8kkelen&t=3009055&sp=1
Citera
2024-06-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nøkkelen etter sigende forsvunnet, og ingen vet hvem som har tatt den og vi finner det ikke ut selv om det blir skrevet 20 sider til om den.
Nøkkelen er gjennomdiskutert tidligere så jeg skjønner ikke hva noen mener er nytt her.

Årsaken til at jeg "gikk på" nøkkeldiskusjonen i dag, er

1) jeg har løpt litt frem og tilbake og ikke fått med meg repitisjons-syken som har brutt ut igjen, og

2) antydningene om at det er TEHs sko som sto våte til tørk på badet i 2. etasjen.

Det kan like gjerne være ett par gamle sko som har tilhørt TEH og som har blitt stående i S4 etter at han flyttet ut.

Og at det er litt spesielt at TEH ikke så sin mor eye to eye dagen før forsvinningen, og at TEH skal ha kommet og dratt fra S4 mens Hagen-paret var på teaterkveld.

Jeg tenker at det kan tyde på at TEH ikke var i S4 i det hele tatt den kvelden.

Og at politiet kan bevise dette, og at dette er årsaken til at TEH verken er mistenkt eller siktet for drapet av Anne-Elisabeth.
Citera
2024-06-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det noen av dere som vet hvilket klokkeslett AE brukte å møte opp på Futurum på de dagene hun jobbet der?

Hvis hun f.eks hadde møtt opp på jobb på Futurum sammen med TH den morgenen, ville hun jo ikke ha vært hjemme på det tidspunktet da GM skulle utføre forbrytelsen i Sloraveien 4.

Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen
Hvorfor var hun tvilende til det? Og hadde hun på det tidspunktet ikke funnet ut om hun helt sikkert kom på jobb eller ikke, ettersom hun ikke sa at hun ikke kom på jobb?
Citera
2024-06-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Årsaken til at jeg "gikk på" nøkkeldiskusjonen i dag, er

1) jeg har løpt litt frem og tilbake og ikke fått med meg repitisjons-syken som har brutt ut igjen, og

2) antydningene om at det er TEHs sko som sto våte til tørk på badet i 2. etasjen.

Det kan like gjerne være ett par gamle sko som har tilhørt TEH og som har blitt stående i S4 etter at han flyttet ut.

Og at det er litt spesielt at TEH ikke så sin mor eye to eye dagen før forsvinningen, og at TEH skal ha kommet og dratt fra S4 mens Hagen-paret var på teaterkveld.

Jeg tenker at det kan tyde på at TEH ikke var i S4 i det hele tatt den kvelden.

Og at politiet kan bevise dette, og at dette er årsaken til at TEH verken er mistenkt eller siktet for drapet av Anne-Elisabeth.
Kanskje Politiet har greid å beregne ca hvor mange timer avføringen fra Tassen hadde ligget i 2. etasje (tenker på etterforskningsskritt om væsker i huset, og om Politiet eventuelt også testet tørketid for hundeavføringen og eventuell hundeurin m.m.)?
Hvis den avføringen feks hadde ligget helt siden før AEH og TH kom hjem fra teateret, så er det kanskje mistenkelig at den ikke ble plukket opp hvis alt var normalt på kvelden og natten i timene etter hjemkomst fra teateret?
Citera
2024-06-17, 17:13
Medlem
Ut fra spammingen som pågår nå, ser det ut til at tråden ikke skal få diskutere om det ble funnet dna sammen med kokain-metabolittene.

Vi vet fra før at dna fra Tom Hagen rett og slett ikke teller som bevis mot han i retten. Retten anser at alle funn av dna fra Tom Hagen kan ha blitt avsatt ved en tidligere anledning, fordi han bodde i huset.

Tom Hagen slipper også unna med dna-funn som blir vurdert å være handlingsrelaterte, med samme begrunnelse, han bodde på åstedet.

Mest sannsynlig er det funnet dna fra Tom Hagen sammen med kokain-metabolittene.

Politi og påtalemyndighet har allerede erfart at retten ikke godtar dna fra Tom Hagen som bevis mot han.
Citera
2024-06-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ut fra spammingen som pågår nå, ser det ut til at tråden ikke skal få diskutere om det ble funnet dna sammen med kokain-metabolittene.

Vi vet fra før at dna fra Tom Hagen rett og slett ikke teller som bevis mot han i retten. Retten anser at alle funn av dna fra Tom Hagen kan ha blitt avsatt ved en tidligere anledning, fordi han bodde i huset.

Tom Hagen slipper også unna med dna-funn som blir vurdert å være handlingsrelaterte, med samme begrunnelse, han bodde på åstedet.

Mest sannsynlig er det funnet dna fra Tom Hagen sammen med kokain-metabolittene.

Politi og påtalemyndighet har allerede erfart at retten ikke godtar dna fra Tom Hagen som bevis mot han.
Fetad: Det er fint at dere diskuterer dette.
Husker du om TH hadde forklart noe eller ikke om at AEH eventuelt brukte badet i 2. etasje etter at de kom hjem fra teateret?
Edit: Jeg fant svaret.
"TH viser til at stearinlysene ble tent og de bli sittende og prate om teaterforestillingen og hyggelige ting.
Mer interessant er det som skjedde da de skulle legge seg. TH har forklart at AE tuslet opp trappa til 2. etg.
Der gjorde AE kveldsstellet på badet.
"
Postet i 2023:
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er interessant å se hvordan TH har forklart seg fra kvelden før, da han og AE kom hjem fra Oslo-turen.

TH har vært opptatt av å få frem at det bare var "postive ting" som skjedde før de la seg for kvelden i S4.
Slik var det "siden de kun hadde positive opplevelser fra den kvelden", har TH forklart i avhør til politiet.

TH viser til at stearinlysene ble tent og de bli sittende og prate om teaterforestillingen og hyggelige ting.

Mer interessant er det som skjedde da de skulle legge seg. TH har forklart at AE tuslet opp trappa til 2. etg.
Der gjorde AE kveldsstellet på badet.
At badet ikke var funksjonelt som det pleier, uteble fra fortellingen...

Knust lampe. Manglende belysning. Søl som TEH ikke hadde rukket å rydde opp etter 1,5 time. Glasskår.

AE skal altså ha gått opp og benyttet badet, uten å si noe som helst om hverken manglende lys eller søl.
AE som skal ha vært så detaljert i samtalene med både MB og TEH morgenen etter, reagerte ikke på noe.

TH har videre forklart at han gjorde seg klar for natten like etter at AE hadde gått opp og senere lagt seg.
TH tegner et bilde av en kjærlig ektemann som åpner døren til AEs soverom. Han sier "God natt" til AE.
Senast redigerad av z-z-z 2024-06-17 kl. 17:21.
Citera
2024-06-17, 17:27
Medlem
Jeg vet ikke men regner med at tannbørstene i S4 kanskje ble tatt med av Politiet?

Om TH hadde inntatt kokain så skulle vel en analyse kunne avdekke det?
Citera
2024-06-17, 17:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det er ihvertfall på det rene hva Havhest og z-z-z driver med. Havhest mener at screenshot Imgur bildet fra Jayce er manipulert. Nøyaktig samme bilde som hun ikke hadde noen innsigelser mot i 2020. For da var NB-artikkelen med den innskannede VG-avisen åpen for lesning, mens det i dag må søkes om å få lese den.
Nå er Havhest borte. Har gjemt seg bak gardinene. Og så kommer hun vel tilbake etter noen dager eller uker og later som ingenting. z-z-z har tatt over stafettpinnen og prøver så godt hun kan å ødelegge.
Citera
2024-06-17, 17:28
Medlem
Citat:
Tom Hagen påstår at ytterdøren var ulåst da han kom hjem ca 13:30.

Husnøkkelen skal da angivelig være forsvunnet, fordi det ikke var mulig å finne noen nøkkel inne i S4.

Det som er påfallende er at noen har tatt med seg nøkkelen - uten å bruke den...

I følge TH var jo døren ulåst da han kom hjem, så hvorfor skulle GM ha den med.
Alt av AEs eiendeler var jo lagt igjen i S4. Mobilen, ringer, klær - men ikke nøkkelen.

Dette henger ikke på greip. Her er det snakk om en tabbe fra en som har glemt seg.

Men hva kan det tyde på? Hvorfor måtte GM i det hele tatt plukke opp nøkkelen i S4...
Var det kanskje behov for nøkkelen underveis den morgenen - måtte ut en kjapp tur?

Døren måtte låses fordi alt var ikke klart. Så kjapt tilbake senere. Bil raskt over plenen.
Oppgavene sluttføres og S4 forlates ulåst med nøkkelen fortsatt i lomma av gammel vane.
Citera
2024-06-17, 17:31
Medlem
Hvis TH er skyldig og hvis det stemmer at døra var ulåst da han kom hjem: Kan det ha vært slik at medhjelper var i huset og låste opp til TH da han kom?
Citera
2024-06-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg vet ikke men regner med at tannbørstene i S4 kanskje ble tatt med av Politiet?

Om TH hadde inntatt kokain så skulle vel en analyse kunne avdekke det?

Jeg vet ikke om tannbørsten hans kan avsløre at han har brukt kokain.

Jeg tviler også på at TH har brukt kokain jevnlig. Men kanskje sporadisk, ved spesielle tilfeller.

Kanskje det er et ekstraordinært inntak for den spesielt krevende oppgaven å drepe AE.
Citera
2024-06-17, 17:43
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om tannbørsten hans kan avsløre at han har brukt kokain.

Jeg tviler også på at TH har brukt kokain jevnlig. Men kanskje sporadisk, ved spesielle tilfeller.

Kanskje det er et ekstraordinært inntak for den spesielt krevende oppgaven å drepe AE.

Rusinfo

Citat:
Rusmidler og legemidler kan transporteres fra blod til spytt. Det vil si at dersom du har tatt koakin vil det være i blodet ditt, og dermed også i spyttet ditt. Vi kjenner ikke til hvordan du kan fjerne kokain fra blodet ditt, og dermed heller ikke fra spyttet/munnen din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in