2024-06-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Inget av det du skrev vittnar om nåt övergrepp.

Jag skrev närmanden.
Citera
2024-06-17, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag skrev närmanden.
Förvisso. Jag förstår dock inte hur man kan "utsättas" för närmanden. Själva ordet "närmande" inbegriper att det är något man kan tacka nej till.
Citera
2024-06-17, 18:32
Medlem
Ni har fastnat i att Jimmy gjort ngt brottsligt. Utan att veta. Svt skulle inte tysta ner brottsliga handlingar. Förmodligen är Linnea en drama queen och kan inte hantera olusten hon känner för parkonceptet och sin förhållning till J. Däremot gillar hon att vara med i tv under otvungna omständigheter, träffa de andra paren. Linslus som tjatat sig ur experimentet i sig.
Citera
2024-06-17, 18:35
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthespejs
Jag är nära vän med en som deltog i programmet. Väntat med att skriva förrän nu. Det J gjorde mot L var precis det som Edvin beskrev. L och SVT valde att inte göra en polisanmälan, men faktum är att J är skyldig till det Edvin berättar.

Och ändå ångrar Linnea inte sin medverkan i programmet? (Ordagrant citerat från sista avsnittet).
Citera
2024-06-17, 18:57
Avslutad
https://www.gp.se/kultur/kulturkronika/atertraffen-ar-det-sorgligaste-jag-sett.6e07f0d7-57c2-40a4-9a6a-f2c070df5b5e

Morby skriver bäst om programmet i bästa GP som vanligt.
Citera
2024-06-17, 18:59
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Vet inte om detta nämnts tidigare i tråden. Men har källor som säger att Mattias bara nån vecka tidigare dejtade en tjej och helt plötsligt från ingenstans sa att han skulle va med i programmet o gifta sig o därför behövde bryta med tjejen. Kruxet var bara att tjejen han dejtade bodde i samma lägenhetsbyggnad som de flyttade ihop i.

Det låter ju jätteskumt. Så tjejen han dejtade bodde också i närheten av Strålgatan? Jag trodde först Emmy flyttade in i Mattias lägenhet, men jag såg nu att han flyttat hem till föräldrarna och hon skaffat en egen lägenhet.
Citera
2024-06-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
https://www.gp.se/kultur/kulturkronika/atertraffen-ar-det-sorgligaste-jag-sett.6e07f0d7-57c2-40a4-9a6a-f2c070df5b5e

Morby skriver bäst om programmet i bästa GP som vanligt.

Det var en klarsynt krönika!

Citerar ur den:
"Nu är det tydligare än någonsin att programmet har spelat ut sin roll. Innan årets säsong blev den mest skandalomsusade hittills var det i stället den tråkigaste. Det säger sig självt: Att underhållningen i ett program är beroende av mänskligt lidande torde vara ett fullgott kvitto på att något är fel. Den tunna, tunna lina som SVT balanserat på mellan nöje och etik har till sist brustit."

Amen på det.
Citera
2024-06-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tycker också det är fel hur de behandlar honom, särskilt efter alla spekulationer och skriverier.
Ett karaktärsmord man fick se idag på svt. Hur ska J någonsin kunna hitta någon?
Citera
2024-06-17, 19:49
Medlem
lunarluddes avatar
Tycker synd om Jimmy, sjukt hur svt framfört detta så att dessa spekulationer spårar ur. Sjukt också hur folk ens kan tro detta om honom, ni har sett för mycket på Hollywood filmer. Tror ni på allvar att svt skulle ha tystat ner detta eller ens haft med dessa två om något skulle ha hänt.
Citera
2024-06-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är intressant att Linnea berättat i detalj för de andra deltagarna. Det här, om det har hänt, borde ha hållits mellan Linnea och Jim och produktionen. Istället har alla glappat och skvallrat och dömt Jim till ett evigt straff i tittarnas och medias ögon.

Linnea berättade att hon och Jim träffat Kalle ihop efter programmet och antagligen haft lite "terapi" med Kalle. Så totalt oseriöst och oetiskt av Kalle och produktionen att bedriva samtalsbehandling med offret och förövare i samma rum. Kan det här programmet bli mer oetiskt och oprofessionellt. Är det detta de vill lära svenska folket? - Inte anmäla allvarliga brott, hänga ut och skvallra och mobba förövaren i offentligheten?

Att Kalle medlar mellan två personer så att de kan få ett bra avslut efter en jobbig upplevelse är väll ändå etiskt? De har ju pratat var för sig också.
Citera
2024-06-17, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Tycker synd om Jimmy, sjukt hur svt framfört detta så att dessa spekulationer spårar ur. Sjukt också hur folk ens kan tro detta om honom, ni har sett för mycket på Hollywood filmer. Tror ni på allvar att svt skulle ha tystat ner detta eller ens haft med dessa två om något skulle ha hänt.
Jag tycker mig bara se ett nick som skriver att det är självklart att han gjort det som påstås i ”Ursäkta”.
De flesta diskuterar att SVT spär på ryktet. Inte att de själva säger att ryktet måste ha hänt.
Citera
2024-06-17, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrazywoman
Att Kalle medlar mellan två personer så att de kan få ett bra avslut efter en jobbig upplevelse är väll ändå etiskt? De har ju pratat var för sig också.

Nej, AnnaChiara har rätt, man sitter aldrig med förövare och offer och ”löser konflikter”, varken när det gäller våld i nära relationer eller sexuella övergrepp. Så om det hypotetiskt sett hade hänt hade det varit oetiskt att Kalle gjorde det. OM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in