2024-06-17, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Är du säker på att den tjejen inte var ihop med den där blonda stekaren som alltid var med i samma avsnitt som henne?

Jag är inte 100% Det var nån i tidigare sidor som sa men det kändes som att hon tittade argt hela tiden på Emmy.
Citera
2024-06-17, 16:14
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Många som skrivit dumma saker om J härinne också. Hoppas dessa tar sig en funderare och jobbar med sig själva.

Verkligen.
Uppenbarligen läser ju i alla fall vissa av deltagarna flashback. Sång skrevs om alla troll på fb och man diskuterar fb i senaste avsnittet. Hoppas de låter elakheterna rinna av sig och håller huvudet högt. De är modiga och vackra allihopa, tack för en intressant säsong! <3
Citera
2024-06-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Är du säker på att den tjejen inte var ihop med den där blonda stekaren som alltid var med i samma avsnitt som henne?

Först tänkte jag det, men sen i avsnitt 9 när dom har hemmafest så står hon på balkongen med E&M och vinkar på två killar som kommer gående på gatan. Det var ju inga fler killar än ”stekaren” och en kille i blå skjorta med på festen. Borde dom inte kommit ihop då?
Gillar ”stekaren” och hans lite typ 80-tals Stockholmska. Hade velat se mer av honom.
Citera
2024-06-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag är inte 100% Det var nån i tidigare sidor som sa men det kändes som att hon tittade argt hela tiden på Emmy.

Utom när Emmy sa att hon hade möts av tystnad när hon berättade för Mattias att hon älskade honom.
Citera
2024-06-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Är det ens värt att tillföra något i den här tråden längre undrar jag då Undringar totalt beslagtagit tråden och belagt den med egen åsiktskorridor som en ilsken liten terrier och tillskriver folk epitet och åsikter som inte nödvändigtvis stämmer om det inte lirar med hens egen uppfattning? Och när någon säger något som stämmer överens med hens egen åsikt låter det "jag har ju redan sagt och tyckt det!", som att Undringar är något slags facit till allt.

Säg gärna till Undringar vilken ny tråd du kommer glida över till senare och härja nu när säsongen är slut så vet jag att hålla mig långt borta.

TACK!!! Precis så!
Citera
2024-06-17, 16:49
Medlem
Besökte facebooktråden Vi som gillar Gift vid första ögonkastet, här är min spaning:

Någon i facebooktråden om Gift vid första ögonkastet har räknat hur många gånger orden "sårbar", "resa" och "modigt" användes. Facit: 21 gånger

En del tror visst att programmet handlar om att ge oss folkbildning. Helt makalöst.

En stor andel är så trötta på Ida och Arvid. Jag sympatiserar med dem!

Och ni som vill censurera Undringar här, ni borde göra en visit i den facebooktråden. Där har ni jobb att ta itu med om ni vill kontrollera vad folk skriver, och hur de skriver, och hur ofta de skriver det
Citera
2024-06-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Fullkomligt groteskt det SVT utsatt Jim för, det är ett karaktärsmord utan dess like.
När det insinueras att det har begåtts sexuella övergrepp och SVT inte dementerar och fryser ut Jim från att dyka upp på deras "reunion" så kan man inget att än undra vad som försiggår? Om något hade hänt hade en polisanmälan gjorts samt att Linnea och Jims relation hade struktis från programmet, vad SVT håller på med nu fattar liksom ingen.

Sen var Mattias och Emmys avslut jobbig att kolla på, Emmy verkar vara en dundertjej och Mattias borde nog inte ha varit med i programmet till att börja med när man tänker på hans förflutna med psykisk ohälsa.

Jag är nära vän med en som deltog i programmet. Väntat med att skriva förrän nu. Det J gjorde mot L var precis det som Edvin beskrev. L och SVT valde att inte göra en polisanmälan, men faktum är att J är skyldig till det Edvin berättar.
Citera
2024-06-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Anastasia verkade bli sur över att Torsten så starkt ägde sina misstag. Hon var verkligen missunnsam och grinig och påminde om Carro när hon klagade på att männen utvecklats på bekostnad av kvinnorna. Hon hade velat se Torsten uthängd, nedbruten och knäckt så att hon verkligen kunde få vara det offer hon så gärna vill vara.

Rosanna känns verkligen som en udda fågel i tjejgänget. Men hon kanske kan lära sig något av att vara en medkännande äkta människa genom att umgås med dem. Hon kan lära sig att låtsas vara det

Håller med. Tycker att programmet blir väldigt vinklat att det hela tiden ska tryckas fram att tjejerna är som något sorts ofelbara utställningsobjekt på museum och killarna är något sorts trasiga objekt under byggnadsställningar som måste ändra på sig för att det ska fungera.

Alla deltagarna verkar vara trasiga oavsett kön och jag gillar inte heller att psykologerna också ska trycka in könsroller i ansiktet när de "coachar" deltagarna istället för att göra detta på individnivå.

Rosanna tolkar jag som att hon pressade fram Krokodiltårar för att själv få stå i centrum.
Citera
2024-06-17, 17:01
Medlem
Isefises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Vi får hoppas att det inte ska behöva gå så långt. Stackars Mattias, om du läser det här. Det finns hjälp att få. Sträck ut en hand. Vi är med dig!
😭Håller med! 🥹🫶😊🫶🙌
Citera
2024-06-17, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Utom när Emmy sa att hon hade möts av tystnad när hon berättade för Mattias att hon älskade honom.

Vilken soppa!
Citera
2024-06-17, 17:11
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthespejs
Jag är nära vän med en som deltog i programmet. Väntat med att skriva förrän nu. Det J gjorde mot L var precis det som Edvin beskrev. L och SVT valde att inte göra en polisanmälan, men faktum är att J är skyldig till det Edvin berättar.
Skyldig till vadå? Kan inte någon hjälpa mig och skriva rakt ut istället för att hela tiden insinuera. Det handlar om vuxna människor. Herregud! Har människan (Jim) pullat Linnea när hon sov? Är det DET allt handlar om?
Citera
2024-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthespejs

Det är intressant att Linnea berättat i detalj för de andra deltagarna. Det här, om det har hänt, borde ha hållits mellan Linnea och Jim och produktionen. Istället har alla glappat och skvallrat och dömt Jim till ett evigt straff i tittarnas och medias ögon.

Linnea berättade att hon och Jim träffat Kalle ihop efter programmet och antagligen haft lite "terapi" med Kalle. Så totalt oseriöst och oetiskt av Kalle och produktionen att bedriva samtalsbehandling med offret och förövare i samma rum. Kan det här programmet bli mer oetiskt och oprofessionellt. Är det detta de vill lära svenska folket? - Inte anmäla allvarliga brott, hänga ut och skvallra och mobba förövaren i offentligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in