Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Fast anmälan verkar lite diffus, man har i en handen elektriker som installera alla laddställen, framkom i nov-dec att blockaden inte omfattad nybyggnation.
Sedan har vi Holmqvist elektriska som ändå kör vidare med teslas ladd stationer, det menas att tesla har inte ansvaret för själva installationen av dessa, då måste det handla om service av dessa. och det går under något annat.
Nu är väl blockaden ändrad till att även gälla nyinstallation, om inte jag minns fel.
Och Holmqvist gjorde ju arbete trots blockaden, men blev som ett resultat av det själva varslade om blockad.
Jag tycker det ursprungliga pressmeddelandet var tydligt: man har sett Teslas personal arbeta på deras egna laddstationer, och man menade att de för att göra det var tvungna att vara registrerade. När det visade sig att det inte krävs att företaget registrerar sig för att arbeta på sina egna anläggningar, så gjorde Elektrikerna en komplettering av sitt pressmeddelande. Nu var det oklart inte bara vem som arbetade på laddstationerna utan också vem som rent faktiskt äger dem!
Vad som faktiskt står i polisanmälan (om den ens är inlämnad ännu) vet vi ju inte. Man kan ju hoppas att den är lite tydligare och bättre underbyggd än det som hittills framkommit, om inte annat för att den respekten borde Elektrikerna ha gentemot polisens arbete. Annars hoppas jag att den blir avskriven med samma hastighet som många andra av de anmälningar som hamnar hos polisen blir. Så kan de få återkomma med en ny anmälan när de har sakförhållande klara för sig.