Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Jag har försökt men kommer alltid till samma insikt, västerländsk kultur är överlägsen, på alla sätt och vis, det är ingen slump att de västerländska länderna är framgångsrika och de som inte har vår kultur är skithålor.
Känslor är för korkade människor.
Du är för fokuserad på hjärnan. I vår moderna föreställning så sker allting i hjärnan. Det är en illusion som kommer av att flera av de viktigaste sinnena sitter på huvudet. Synen, hörseln, luktsinnet, smaksinnet. Så vi upplever liksom att medvetandet sitter därinne i en punkt någonstans bakom ögonen och mellan öronen.
Om du kikar på andra ställen på din kropp, så ser du ett könsorgan, du ser en mage, och du kan höra ditt hjärta slå, och bakom strupen vibrerar stämband när du talar. Ska allt detta förnekas att ha en roll på dig som människa? Det är väldigt ensidigt att vara 100% cerebral, och ignorera andra delar av ens varelse, som ändå man inte kan göra sig av med. Det finns ju sådant som ett känsloliv också, som råkar vara värdefullt, och det gäller att vara vaksam med vad man talar om, och det finns sådant som en inre röst som vi kallar samvete där vi kan justera vårt moraliska beteende i tankar, känslor, och handlingar.
Om vi då kollar på dessa förfärliga indier, som du anser att de är, så talar de om dessa områden på kroppen, alltså dessa organ som jag listade ovan, som chakran. Och jag tror nog att du skulle kunna lära dig en del av att liksom fundera på detta. Att få en balans i det. Det är ju så, att jag är fullt medveten om hur lite du vet om detta, och att det kommer vara fyrverkier som går av om du skulle få uppleva det.