2024-04-14, 14:41
Medlem
ALLA som påstår ha levt som någon annan har varit en kändis… ingen har varit Per-Åke i bastuträsk…en gång bad man ett antal knäppisar komma på fest utklädd till den man tidigare varit… det kom 12 Napoleon, 7 cleopatra osv… bara knäppgökar.
Citera
2024-04-15, 10:00
Avstängd
TwoThousands avatar
Femte livet häromkring en kunglighet i Guds tjänst tills att domens dag kommer framför Kristus.
Citera
2024-04-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Alla dessa kända personer, Napoleon, Cleopatra, Jesus med fler, måste ju haft sjukt störda multipla personlighetsdrag med tanke på hur många som identifierar sig som reinkarnationer av dessa.

Sant. Det finns säkert ett antal personer som påstår sig ha varit dessa.

Det skulle vara intressant att få höra någon påstå att de varit en knarkande prostituerad, langare eller massmördare.

Men det är nog svårt nog att få fram folk som varit vanliga bilmekaniker, städerskor, hembiträden och vårdbiträden. Kan tänka mig att sådana inte är särskilt attraktiva på reinkarnationsmarknaden.
Senast redigerad av Hiitsme 2024-04-24 kl. 20:25.
Citera
2024-04-27, 21:26
Medlem
fellowvessels avatar
Jag har vart otaliga mängder om inte alla/miljarder, även kändis som Hitler. Det jag stör mig mest på är att ibland gör de mig till kvinna, den rollen kan väl 1 bott sköta. Jag vet inte om jag var Hitler eller om jag var inuti han.

Jag är alla jag möter, jag är även min mamma & pappa osv, jag knulla fram mig själv.
I den här matrixen är det omöjliga möjligt.

Kroppen jag är i nu stoppade de in mig mer eller mindre permanent i när den var 7 år gammal.

mitt äldsta minne är när jag bestämde att människan skulle börja med animal husbandry, sköta tamboskap på svenska.

Jag har även varit Jesus eller i han.
Senast redigerad av fellowvessel 2024-04-27 kl. 21:37.
Citera
2024-06-16, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
För många är detta ju störtlöjligt. Vi har ett liv bara och inget annat. Men över hela världen finns det religioner med flera miljoner människor som accepterar detta som obestridligt faktum, detta med reinkarnation. Ja kanske rör det sig om någon miljard som VET och inte bara tror eller anar.

Jag stötte på en person som dog strax innan jag föddes. Och på något vänster blev det så att det var som att se sig i en spegel. Lite otäckt. Men jag tror inte att jag var den personen. Vi är helt enkelt bara väldigt lika.

Men ni som tror och vet... har ni på känn eller anar vem ni var? Är det någon intressant? Det behöver inte vara någon berömd person jag syftar på här, även om det är lättare att identifiera en sådan, då denne ju är berömd och är någon som man kan veta om.

Det finns även past life regression som en del håller på med när det kommer till hypnos. Hittade ni någon där kanske? Det vore intressant att veta.

Menar du de korkade indierna som är så korkade att de dricker förorenat vatten för att de tror att floderna renar sig själva och inte kan se någon som helst koppling med de fruktansvärda sjukdomarna de sedan dör av? Tycker du dessa människor, som jag ser mer som djur (har inget med hudfärg att göra, inget rasistiskt bara kulturent/intelligens) än människor är några som är bra att lyssna på?

En smutsig indisk man med 60 IQ som dricker vatten fyllt med avföring och kemikalier som säger "reincarnation is real, because my dad told me so" skulle vara en bättre person att lyssna på än en 160 IQ forskare som spenderat hela livet att forska och med rent och skär fakta och vetenskap kan säga att religion och reinkarnation är ett påhitt. Tycker du det låter vettigt?
Citera
2024-06-16, 05:00
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Jag spelade fiol på Titanic.
Och jag var pilot under andra världskriget men blev nedskjuten när jag fick soppatorsk. Messerschmitt är fina grejer!
Citera
2024-06-16, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Menar du de korkade indierna som är så korkade att de dricker förorenat vatten för att de tror att floderna renar sig själva och inte kan se någon som helst koppling med de fruktansvärda sjukdomarna de sedan dör av? Tycker du dessa människor, som jag ser mer som djur (har inget med hudfärg att göra, inget rasistiskt bara kulturent/intelligens) än människor är några som är bra att lyssna på?

En smutsig indisk man med 60 IQ som dricker vatten fyllt med avföring och kemikalier som säger "reincarnation is real, because my dad told me so" skulle vara en bättre person att lyssna på än en 160 IQ forskare som spenderat hela livet att forska och med rent och skär fakta och vetenskap kan säga att religion och reinkarnation är ett påhitt. Tycker du det låter vettigt?

Du borde lära dig att läsa nyanserna i texter. Det är helt irrelevant vad jag tror för övrigt när det kommer till frågeställningen. Men jag kan också ana av ditt inlägg att du är väldigt svart/vit i ditt tänkande. Antingen eller, så att säga. Jag kan nog tänka mig att om du så småningom kan läsa texter med mer nyanser, så kommer du även kunna läsa sådant som inte är text, exempelvis komplexare känslor, och mångfärgade frågeställningar, och även framsidor och baksidor med olika kulturer.
Citera
2024-06-16, 05:07
Medlem
Citat:
Du borde lära dig att läsa nyanserna i texter. Det är helt irrelevant vad jag tror för övrigt när det kommer till frågeställningen. Men jag kan också ana av ditt inlägg att du är väldigt svart/vit i ditt tänkande. Antingen eller, så att säga. Jag kan nog tänka mig att om du så småningom kan läsa texter med mer nyanser, så kommer du även kunna läsa sådant som inte är text, exempelvis komplexare känslor, och mångfärgade frågeställningar, och även framsidor och baksidor med olika kulturer.

Jag har försökt men kommer alltid till samma insikt, västerländsk kultur är överlägsen, på alla sätt och vis, det är ingen slump att de västerländska länderna är framgångsrika och de som inte har vår kultur är skithålor.

Känslor är för korkade människor.
Citera
2024-06-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag har försökt men kommer alltid till samma insikt, västerländsk kultur är överlägsen, på alla sätt och vis, det är ingen slump att de västerländska länderna är framgångsrika och de som inte har vår kultur är skithålor.

Känslor är för korkade människor.

Du är för fokuserad på hjärnan. I vår moderna föreställning så sker allting i hjärnan. Det är en illusion som kommer av att flera av de viktigaste sinnena sitter på huvudet. Synen, hörseln, luktsinnet, smaksinnet. Så vi upplever liksom att medvetandet sitter därinne i en punkt någonstans bakom ögonen och mellan öronen.

Om du kikar på andra ställen på din kropp, så ser du ett könsorgan, du ser en mage, och du kan höra ditt hjärta slå, och bakom strupen vibrerar stämband när du talar. Ska allt detta förnekas att ha en roll på dig som människa? Det är väldigt ensidigt att vara 100% cerebral, och ignorera andra delar av ens varelse, som ändå man inte kan göra sig av med. Det finns ju sådant som ett känsloliv också, som råkar vara värdefullt, och det gäller att vara vaksam med vad man talar om, och det finns sådant som en inre röst som vi kallar samvete där vi kan justera vårt moraliska beteende i tankar, känslor, och handlingar.

Om vi då kollar på dessa förfärliga indier, som du anser att de är, så talar de om dessa områden på kroppen, alltså dessa organ som jag listade ovan, som chakran. Och jag tror nog att du skulle kunna lära dig en del av att liksom fundera på detta. Att få en balans i det. Det är ju så, att jag är fullt medveten om hur lite du vet om detta, och att det kommer vara fyrverkier som går av om du skulle få uppleva det.
Citera
2024-06-16, 05:28
Citat:
Du är för fokuserad på hjärnan. I vår moderna föreställning så sker allting i hjärnan. Det är en illusion som kommer av att flera av de viktigaste sinnena sitter på huvudet. Synen, hörseln, luktsinnet, smaksinnet. Så vi upplever liksom att medvetandet sitter därinne i en punkt någonstans bakom ögonen och mellan öronen.

Om du kikar på andra ställen på din kropp, så ser du ett könsorgan, du ser en mage, och du kan höra ditt hjärta slå, och bakom strupen vibrerar stämband när du talar. Ska allt detta förnekas att ha en roll på dig som människa? Det är väldigt ensidigt att vara 100% cerebral, och ignorera andra delar av ens varelse, som ändå man inte kan göra sig av med. Det finns ju sådant som ett känsloliv också, som råkar vara värdefullt, och det gäller att vara vaksam med vad man talar om, och det finns sådant som en inre röst som vi kallar samvete där vi kan justera vårt moraliska beteende i tankar, känslor, och handlingar.

Om vi då kollar på dessa förfärliga indier, som du anser att de är, så talar de om dessa områden på kroppen, alltså dessa organ som jag listade ovan, som chakran. Och jag tror nog att du skulle kunna lära dig en del av att liksom fundera på detta. Att få en balans i det. Det är ju så, att jag är fullt medveten om hur lite du vet om detta, och att det kommer vara fyrverkier som går av om du skulle få uppleva det.
Fan snackar du om namaste?
Citera
2024-06-16, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Fan snackar du om namaste?

Jag försöker hjälpa en medmänniska som är cerebral och enbart värderar det. Här är grejen också, intelligensen kommer skjuta i höjden, när man ökar sin medvetenhet om andra organ. Så bara det måste ju vara en vinst. Det finns nämligen en återkoppling mellan alla dessa fakulteter på en människa.
Citera
2024-06-16, 05:36
Citat:
Jag försöker hjälpa en medmänniska som är cerebral och enbart värderar det. Här är grejen också, intelligensen kommer skjuta i höjden, när man ökar sin medvetenhet om andra organ. Så bara det måste ju vara en vinst. Det finns nämligen en återkoppling mellan alla dessa fakulteter på en människa.
Kanske det men du går verkligen offtopic. Vem var du i ditt förra liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in