2024-06-15, 23:29
Medlem
Skaffa barn. Är relativt lätt att bli vän med föräldrar till barnens kompisar
Citera
2024-06-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossarvin

Hur? Jag tycker alltid det känns så stelt
Citera
2024-06-16, 00:11
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Det är fan svårt vill jag minnas.
När man var ung var de väl fotbollslaget eller ishockey
Och skolan som gjorde att man hittade vänner .

Flyttade ifrån en storstad till huvudstaden.
Allting var rätt svårt då de enda man lärde känna var vis jobbet och så.

Måste vara svårare idag då majoriteten knappt gör annat än bor i telefonen eller då mycket folk _)/ unga idag ser telefon viktigare än allt annat
Citera
2024-06-16, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jag kan vara din vän ifall du vill?
Men jag är ju i och för sig som dina vänner du beskriver och jag antar att det är ett problem?
Vad är det du söker? fina vänner med mycket pengar?
Beror på vad du menar. Om du menar att festa ibland sure inga problem såklart. Men om du menar att umgås med grovt kriminella så blir det nej tack. Pengar spelar inte heller roll.
Citera
2024-06-16, 01:09
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Tyvärr så kommer det inte att bli bättre så länge du är ihop med henne, bara värre och värre. Hon gör allt för att du ska bli isolerad så att hon kan ha dig för sig själv.
Sant faktiskt mina få vänskapsrelationer har sabbats ännu mer efter jag träffade henne.
Citera
2024-06-16, 01:16
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag skulle ha dumpat flickvännen.

Det är tydligt att hon håller dig nere.

Saken är den att folk kan lukta sig till att man endast umgås med dem eller är trevlig mot dem för att man är totalt ensam och inte kan hantera det.

Att kunna trivas i sitt eget sällskap är första steget till att få andra att trivas i ditt sällskap.

Dumpa kvinnan. Jobba på dig själv. Gå med i föreningar, plugga, ta kurser, åk utomlands osv osv. Bryt mönster helt enkelt.
Sluta gamea om du gör det, sluta knarka om du gör det. Gå en säljkurs. Lär dig att få folk att skratta och må bra.

Börja bry dig om vad andra tycker. Fejka tills du gör det på riktigt.

Men som första steg hade jag dumpat henne iaf.

Vill man växa måste man ta tuffa beslut. Vet hur många som helst som är i relationer av samma anledning som du "för att inte vara ensam".
Det funkar inte i längden och du blir mindre än vad du kunnat vara.

Ta nått/några tuffa år och bygg från grunden. Ta hand om dig själv, träna regelbundet, se till att du är i sociala sammanhang även om kanske inte JUST DOM människorna är rätt. Stimulera dig själv intellektuellt genom att vara i sådana sammanhang eller studera nått du finner intressant, ta upp en hobby.

Många tror att dom blir mindre ensamma bara de träffar någon annan. Mindre ensam blir man genom att älska sig själv för då dyker det upp folk på ens väg som börjar älska en och vips är man mindre ensam.
Du har en poäng där. Hon är mycket svår att ha göra med och jag har funderat på att dumpa tidigare. Men tyvärr är hon den enda som jag har kontakt med nästan nu förtiden. Men sedan jag träffade henne blev kontakten med de jag redan kände sämre. Och det har blivit väldigt mycket fokus på henne. Hon är väldigt klängig. Hela tiden ska jag ringa och skriva till henne när jag inte är med henne. Och när vi är tillsammans låter inte mig vad i fred en sekund. Hela tiden ska hon babbla med mig och krama om mig och låter mig inte vara för mig själv alls. Trots de misstänker jag fan ibland hon varit otrogen eller något. För känns ofta som hon döljer något för mig. Men ja jag kan dumpa. Men sedan då? Har inga kvar. O inledda ny relation vette fan asså. Kommer ta ett tag innan jag känner mig redo för det. Så skulle isåfall ba bli casual.
Citera
2024-06-16, 01:17
Citat:
Ursprungligen postat av Jossarvin
Ja asså jag drömmer verkligen om att ha barn. En dag. Och det är väl just därför jag försökt o reparera den här relationen även om den varit svår. Men vette fan.
Citera
2024-06-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Beror på vad du menar. Om du menar att festa ibland sure inga problem såklart. Men om du menar att umgås med grovt kriminella så blir det nej tack. Pengar spelar inte heller roll.

Ja festa ibland det är det jag menar också, jag röker dock väldigt mycket marijuana, är det en drog som är ett problem för dig?
Grovt kriminella, nä jag avskyr dessa människor också, men skulle en situation uppstå så är jag en person som slåss vilt och fult men bara ifall det inte finns något annat alternativ.

Pengar har jag inga längre, men det lilla jag har kan jag bjuda på, skicka pm ifall du vill ha vidare kontakt.
Citera
2024-06-16, 02:24
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Musik är väl min största hobby. Annars tycker jag om att resa samt friluftsliv.

Musik! Vad lyssnar du primärt på? Genre/artister? Går du gärna på konserter? Sjunger eller spelar du något själv?

Resa. Var har du rest tidigare? Var reser du gärna igen?

Friluftsliv. Vad är det roligaste du gjort gällande detta?

Jag tror det kan hjälpa att vara väldigt öppen med sånt här. Kunna berätta vad man gör eller önskar att göra. Tror många gör felet i att vara fåordiga eller väldigt generella och det är inget som attraherar. Kan man få med någon i ens tankesätt så är det ett steg på vägen.
Senast redigerad av Geomeister 2024-06-16 kl. 02:35.
Citera
2024-06-16, 03:04
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Så blir svårt att hitta kontakter som ej är ytliga.

Om du är en estetiskt lagd person är dina möjligheter enorma. Det finns massor av musik- och teatergrupper (teater tempo, teaterverket, teatermedusa, teaterfatal o.s.v.), teatergrupper behöver någon som sköter musiken och då får du hänga där på långa rep med trevliga filurer. När man skapar något ihop brukar man komma nära varandra, för man tvingas spendera mycket tid tillsammans och göra något man älskar ihop.
Citera
2024-06-16, 03:45
Medlem
ILoveKnarks avatar
Jag hejar på dig TS. Men du borde verkligen försöka släppa attityden du har om att du blir ensam om du lämnar henne. Har haft EN sån tjej som du beskriver i mitt liv och lärde mig min läxa tidigt, tack gode gud för det. Hon kommer nästla sig in i ditt liv tills du inte gör nåt annat än att dansa efter hennes pipa, hon hjärntvättar dig bokstavligen! Ibland hamnar man med häxor och trollkarlar som hypnotiserar en, får en att se dem som en trygghet efter att de skapat oro i ens hjärta, sen repeat tills man inte vet vem man själv är längre.

Jag har haft några andra längre (2 år+) relationer med tjejer som varit underbara.
Gett mig mitt space när jag behövt det, varit där för mig när jag behövt det och jag detsamma för dem.
Kärlek är enkelt när det är på riktigt, man gör allt för att ens partner ska lyckas med det de önskar.

Din tjej kommer dra ner dig i skiten varenda gång.
Klandra dig för varenda liten grej du gör för att bli mer självständig.
Försöka göra dig svartsjuk när du inte ger henne tillräckligt med tid.
Hindra dig från att bli den man du vill bli för att hon inte har några andra ambitioner än att leka mamma pappa barn.

Vakna.
Citera
2024-06-16, 04:35
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Jag hejar på dig TS. Men du borde verkligen försöka släppa attityden du har om att du blir ensam om du lämnar henne. Har haft EN sån tjej som du beskriver i mitt liv och lärde mig min läxa tidigt, tack gode gud för det. Hon kommer nästla sig in i ditt liv tills du inte gör nåt annat än att dansa efter hennes pipa, hon hjärntvättar dig bokstavligen! Ibland hamnar man med häxor och trollkarlar som hypnotiserar en, får en att se dem som en trygghet efter att de skapat oro i ens hjärta, sen repeat tills man inte vet vem man själv är längre.

Jag har haft några andra längre (2 år+) relationer med tjejer som varit underbara.
Gett mig mitt space när jag behövt det, varit där för mig när jag behövt det och jag detsamma för dem.
Kärlek är enkelt när det är på riktigt, man gör allt för att ens partner ska lyckas med det de önskar.

Din tjej kommer dra ner dig i skiten varenda gång.
Klandra dig för varenda liten grej du gör för att bli mer självständig.
Försöka göra dig svartsjuk när du inte ger henne tillräckligt med tid.
Hindra dig från att bli den man du vill bli för att hon inte har några andra ambitioner än att leka mamma pappa barn.

Vakna.
Ja, jag har upplevt mig väldigt förvirrad på sistone. Som du säger jag vet inte riktigt vem jag är. Jag bara har spenderat nästan hela året med henne och blivit väldigt konstigt. Hela min uppmärksamhet ska gå till henne. Men samtidigt hjärntvättar hon mig med hur mycket hon älskar mig och bara hon bryr sig om mig.

Jag lade upp en tråd och blev varnad av många här i februari. Men jag ignorerade alla svar. Och det har blivit betydligt mycket mer knas sedan det. Vissa saker varit rätt sjuka känns som en film.

(FB) Vad gör man när ens flickvän börjar bli väldigt klängig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in