Citat:
Ursprungligen postat av
ImmortalDon
Du har en poäng där. Hon är mycket svår att ha göra med och jag har funderat på att dumpa tidigare. Men tyvärr är hon den enda som jag har kontakt med nästan nu förtiden. Men sedan jag träffade henne blev kontakten med de jag redan kände sämre. Och det har blivit väldigt mycket fokus på henne. Hon är väldigt klängig. Hela tiden ska jag ringa och skriva till henne när jag inte är med henne. Och när vi är tillsammans låter inte mig vad i fred en sekund. Hela tiden ska hon babbla med mig och krama om mig och låter mig inte vara för mig själv alls. Trots de misstänker jag fan ibland hon varit otrogen eller något. För känns ofta som hon döljer något för mig. Men ja jag kan dumpa. Men sedan då? Har inga kvar. O inledda ny relation vette fan asså. Kommer ta ett tag innan jag känner mig redo för det. Så skulle isåfall ba bli casual.
Aa det kommer bli tufft till en början. Därför viktigt att se till att du är i sammanhang där du träffar människor. Föreningsliv/kurser osv är perfekt för detta.
Hade också ett förhållande där mina andra förhållanden blev lidande. Var tufft första året, väldigt ensamt.
Men nu är det tvärt om. Träffar människor till höger och vänster, det är riktigt härligt och helt klart rätt beslut.
Jag kände mig faktiskt MER ensam med henne än utan henne. Vissa personer är så att dom är sjuka själva och då blir man medberoende.
Men jag har lärt mig nåt av det. Kommer inte göra samma misstag igen.
Var ensam ett bra tag. Då får du tid att hitta dig själv. Det kommer vara tufft första månaderna/året. Men tar du dig igenom det kommer du ut starkare på andra sidan. Folk underskattar styrkan i att kunna vara själv, vi är så dopaminberoende även i relationer.
Alltså om hon får dig att känna att hon döljer något är det verkligen tid att gå vidare!