2024-06-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
På jobbet, och gillar du inte dina kollegor, byt jobb.
Kurser, danskurser, matlagningskurser, språkkurser?

Och försöka bara var allmänt social och trevlig mot folk ute.

Jag (kvinna) började prata med en tjej igår, från Bulgarien. På ett hip uteställe. Hon tittade på mig först och log när jag och min vännina satte oss bredvid. Sen började vi snacka, kunde tagit hennes nummer. Hon presenterade mig för hennes vänner, och frågade vad jag kom ifrån, och jobb osv.
Kunde tagit hennes nummer, men kände inte för det då.
Just nu behöver jag inte fler nya vänner. Tror inte hon var lesbisk, fast man vet inte. Jag vet ju vart jag står så det hade inte spelat någon roll. Kul bara med att prata med okända om allt och inget.

Ut med dig och var trevlig/social. Vad har man att förlora?

Bra med tips. Men jag tror inte den approachen du beskrev från nattklubben funkar lika bra mellan killar utan att det blir obekvämt.

Till TS: försök hitta ett sammanhang där du trivs bra - t.ex. inom musiken - ofta är det lättare att knyta vänskapsband om det finns ett grmensamt intresse. Då har man nåt att snacka om eller göra.
Citera
2024-06-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Ja det är ju den känslan man får vilket är väldigt deprimerande tanke. Men måste det verkligen vara så egentligen? Jag kan ju inte vara den enda personen som vill ha nya vänner. Jag förstår att tänka att man ska hitta bästa kompisen för livet kan man kanske inte ställa in sig på. Men ändå kunna ha trevliga bekanta som man kan hålla uppe kontakten med och hitta på aktiviter tillsammans ihop? Ska det verkligen vara omöjligt?

Håller med dig men har fortfarande inte hittat vägen till sånt... kanske är bara för feg, måste väl ta och gå på aktiviteter osv.
Citera
2024-06-15, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Vad har din partner för umgänge då? Kanske hittar nån den vägen?

Har inga vänner, har en kollega som jag umgås med ibland. Har dejtat och träffat rätt många men ej blivit något seriöst
Nja hon kommer långt härifrån. Så de vännerna är inget alternativ egentligen. Då man kommer inte se de ofta. Sen börjar faktiskt undra om jag ens ska vara kvar i relationen. Den har gått upp o ner mycket på sistone. Men stannat kvar då jag inte har någon annan kvar i mitt liv tyvärr.
Citera
2024-06-15, 20:59
Medlem
CC75s avatar
Bra inställning TS. Vänner som stödjer det liv man vill leva är extremt viktigt. Cred att du insett vilka personer du inte ska umgås med. Inte alla gör det utan de stannar kvar i samma sällskap i brist på annat.

Att skaffa vänner efter 25 behöver inte vara svårt. Själv har jag ingen kontakt med någon f.d. vän från <25. Samtliga jag umgås med idag har jag lärt känna 30+. En del har kommit genom vänners vänner så en vän kan leda till många fler. Har din flickvän tjejkompisar med pojkvänner? Någon hon kan introducera dig för?

Fundera även över följande:

- vad det är för människor du vill umgås med?
- vad vill du att de ska ha för attribut för att de ska ge dig energi glädje?

Fundera även över vad du själv kan bidra med när du träffar sådana människor. Vad kan du ge dem i utbyte? För att folk ska vilja träffas och umgås bör man vara en som de gillar att hänga med. Är du en sådan kille? Om inte, vad du kan göra för att bli det?

Tänk även att vänner kräver kontinuerligt engagemang samt att man måste vara beredd att ha ett visst överseende med andras beteende samt att relationer ser olika ut. Ibland är man den som driver en relation, ibland är man den som är passiv.

Det absolut viktigaste är att våga träffa nya och ha inställningen att alla passar inte alla. Det är som att dejta runt. Kan bli en del av den varan innan man träffar rätt. Det viktiga är att ha många krokar ute, vara aktiv och våga ta de tillfällen som erbjuds.

"Hon som fångade blixten" tycker jag gav ett bra förslag vad gäller söka på nätet. Ett annat exempel är en kille som gillar att laga mat. Han bjuder hem främlingar på middag. Våga gå med i en förening med intresse som du delar.

// CC
Citera
2024-06-15, 21:16
Medlem
Citat:
Jag tycker det är mycket svårt att skapa nya vänner i det här landet när man har passerat 25.
Folk vill liksom inte riktigt släppa in än mer än ytligt. Utan endast umgås med samma människor de känt hela livet.
Jag kan mycket väl förstå det dock. Då det kan vara svårt att lita på nya människor.

Problemet är bara den att de vänner jag hade i ungdomen var helt fel människor för mig.
På grund av en kaotisk hemmamiljö och väldigt dysfunktionell familj så sökte jag mig till helt fel personer i tonåren och tidigare tjugoårsåldern och hamnade med riktigt dåligt umgänge.
Dessa människor är omöjligt att ha kontakt med idag.
Då de fortfarande har kvar samma toxiska mentalitet och vägrar att växa upp.
De sköter inte jobb, håller på med brott, pundar, super med mera.
Alltså typer som jag vill undvika helt o hållet så varit tvungen att ghosta och kasta dom.

Därför söker jag en helt ny start i livet med en helt ny bekantskapskrets med seriösa och trevliga människor men jag vet inte hur.
Jag är en man i åldern 25-27. Jag har redan en fickvän så det tipset behöver ni inte ge.
Visst det är väl bra. Men att inte kunna prata med någon annan människa alls är inte kul.
Dessutom har hon bpd och relationen går konstant upp och ner. Men utan henne är jag tyvärr helt ensam.

Jag kan vara din vän ifall du vill?
Men jag är ju i och för sig som dina vänner du beskriver och jag antar att det är ett problem?
Vad är det du söker? fina vänner med mycket pengar?
Citera
2024-06-15, 21:22
Medlem
Gå med i någon korpensport eller dylikt? Sportkillar verkar bonda bra. Eller något annat där män hänger
Citera
2024-06-15, 21:25
Medlem
Custom_mades avatar
Jag skulle ha dumpat flickvännen.

Det är tydligt att hon håller dig nere.

Saken är den att folk kan lukta sig till att man endast umgås med dem eller är trevlig mot dem för att man är totalt ensam och inte kan hantera det.

Att kunna trivas i sitt eget sällskap är första steget till att få andra att trivas i ditt sällskap.

Dumpa kvinnan. Jobba på dig själv. Gå med i föreningar, plugga, ta kurser, åk utomlands osv osv. Bryt mönster helt enkelt.
Sluta gamea om du gör det, sluta knarka om du gör det. Gå en säljkurs. Lär dig att få folk att skratta och må bra.

Börja bry dig om vad andra tycker. Fejka tills du gör det på riktigt.

Men som första steg hade jag dumpat henne iaf.

Vill man växa måste man ta tuffa beslut. Vet hur många som helst som är i relationer av samma anledning som du "för att inte vara ensam".
Det funkar inte i längden och du blir mindre än vad du kunnat vara.

Ta nått/några tuffa år och bygg från grunden. Ta hand om dig själv, träna regelbundet, se till att du är i sociala sammanhang även om kanske inte JUST DOM människorna är rätt. Stimulera dig själv intellektuellt genom att vara i sådana sammanhang eller studera nått du finner intressant, ta upp en hobby.

Många tror att dom blir mindre ensamma bara de träffar någon annan. Mindre ensam blir man genom att älska sig själv för då dyker det upp folk på ens väg som börjar älska en och vips är man mindre ensam.
Senast redigerad av Custom_made 2024-06-15 kl. 21:28.
Citera
2024-06-15, 21:40
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Va man en social kuf 20-25 är det kört
Tyvärr är detta den enda sanningen, och om du var en social kuf 16-25 så är du med största sannolikhet ful också, vilket inte gör saken enklare.

Men det är bara kört här i norden, I övriga Europa är det mycket enklare att få nya kompisar, t.om jag lyckades.
Citera
2024-06-15, 22:02
Medlem
Citat:
Jag tycker det är mycket svårt att skapa nya vänner i det här landet när man har passerat 25.
Folk vill liksom inte riktigt släppa in än mer än ytligt. Utan endast umgås med samma människor de känt hela livet.
Jag kan mycket väl förstå det dock. Då det kan vara svårt att lita på nya människor.

Problemet är bara den att de vänner jag hade i ungdomen var helt fel människor för mig.
På grund av en kaotisk hemmamiljö och väldigt dysfunktionell familj så sökte jag mig till helt fel personer i tonåren och tidigare tjugoårsåldern och hamnade med riktigt dåligt umgänge.
Alltså typer som jag vill undvika helt o hållet så varit tvungen att ghosta och kasta dom.

Därför söker jag en helt ny start i livet med en helt ny bekantskapskrets med seriösa och trevliga människor men jag vet inte hur.
Jag är en man i åldern 25-27. Jag har redan en fickvän så det tipset behöver ni inte ge.
Visst det är väl bra. Men att inte kunna prata med någon annan människa alls är inte kul.
Dessutom har hon bpd och relationen går konstant upp och ner. Men utan henne är jag tyvärr helt ensam.

sorry fixa det intehttps://www.youtube.com/watch?v=nGzY1rrEumk
Senast redigerad av Hundenmuhammed2 2024-06-15 kl. 22:17.
Citera
2024-06-15, 22:04
Medlem
Citat:

Tyvärr så kommer det inte att bli bättre så länge du är ihop med henne, bara värre och värre. Hon gör allt för att du ska bli isolerad så att hon kan ha dig för sig själv.
Citera
2024-06-15, 22:05
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:

Är mer nyfiken på hur man slipper ha vänner i vuxen ålder utan att betraktas som kufisk.
Citera
2024-06-15, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Tyvärr är detta den enda sanningen, och om du var en social kuf 16-25 så är du med största sannolikhet ful också, vilket inte gör saken enklare.

Men det är bara kört här i norden, I övriga Europa är det mycket enklare att få nya kompisar, t.om jag lyckades.
Jag va ful som fan när jag va 18, blev en kuf. Sen blev jag snygg vid 28-29 och började träffa fina damer men vänner hittar man inte 30+. Har tagit igen knullandet och t o m tröttnat och förblir nog singel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in