Citat:
Ursprungligen postat av
sweetcrypto
Vilka är vi? Jag som etnisk svensk? De kräver alltså någon som åkt dit för att fika med vänner mot en internationellt efterlyst brottsling som är bokförd för folkmord, och Sverige nappar? När det dels finns personer som suttit längre tillgängliga dels gängkriminella ledare som förstör vårt samhälle på distans tillgängliga? Det är vad jag skäms för. Men som jag skrev mitt Sverige dansar inte efter diktaturers pipa. Resten av världen skrattar nu åt mitt land, tack för det. Men visst kul för deras familjer

Problemet är som i gamla filmer när någon ombeds visa sin tuffhet genom att skjuta ihjäl någon. Den som har minst motstånd för att ta ett liv vinner.
I Iran är liv inte värda så mycket, över 800 personer avrättades i Iran förra året, flest i världen efter Kina.
Om någon till avrättades eller dör i fängelse betyder inte så mycket.
Men det gör det för Sverige när det gäller svenskar.
Därför vill Sverige, mer än Iran, ha loss sina medborgare som plågas och riskerar dödsstraff. Nuori var ett högprofilerat undantag, en person som var viktigt för regimen i Iran. Därför gick det denna gång att få ut två svenskar i utbyte mot Nuori. Vårt sug att få hem Floderus var stort och Azizi kom också med på ett hörn. Därför sålde vi Nuori. Någon annan ville Iran inte ha.
Men nu har vi inget kvar att byta med. Iran har ingen lust att få hem knarkdömda eller gängkriminella Iranier i Sverige. Iran anser inte dessa iranska brottslingar vara värda något över huvudtaget.
Det enda som kan intressera Iran nu är pengar, mycket pengar eller möjligen att vi levererar svenska vapen. Inget annat.