Citat:
Ursprungligen postat av
Julle128
Härligt att du börjat bygga upp ett nytt liv. Det där med ensamhet klarar jag men imellanåt saknar jag det där umgänget, men när jag kommer in i arbetsträning som jag skall så kommer det gapet att fyllas upp. Eftersom jag sköter mig får jag vad dom på mitt team kallar dagenfter dos, jag går 3 gånger i veckan och dricker alla doser hemma.
Den där tomheten känner jag igen allt för väl, jag knarkade för att fly från världen och mig själv. När vi lägger ner drogerna måste det fyllas med något annat, inte bara meta utan alla små saker i livet vanliga Svenssons n tar för givet. Vi böver fylla våra dagar och ha ett sammanhang och gemenskap utan droger.
Vet inte med vad, min vän, verkligen, verkligen vet jag inte med vad. Har alltid haft det tomrummet och haft extremt svårt med att uppskatta livets innehåll. Det är därför jag är så mycket med att bara jag får sinnesro så kan jag stå ut. Det har varit mycket svårt att acceptera att man inte har en plats i livet men i takt med att jag fyllde 30 så accepterade jag det fullt ut. Nöjer mig därför med mitt arbete, mitt meta sedan ha den egentiden, för jag vet att det är
inget annat jag på riktigt vill, känner för eller har riktig lust inför. Det är som det är. Mår inte dåligt över det längre. Det gör mycket med arbetet och en inkomst, en mysig lägenhet sedan sin medicin, är är jätte, jätteglad över den medicinen, utan den skulle jag aldrig orkar vara kvar här i livet med tanke på att jag inte har samma tankar kring vad livet ska fyllas med som majoriteten av människor har. Har enkelt för att roa mig med forum, framförallt youtube, läsa också för den delen, tröttnar aldrig. Önskar jag att jag vore en stark människa som var spännande, hade en passion, ett grymt arbete, status, lycka utan droger? Absolut, men ska inte plåga mig med någonting jag vet att jag inte är.